• tristania

Om din dotter på 13 år kom hem.....

......och sa "snälla mamma, kan inte jag få ta hål i näsan"?
    Skulle du tycka det var okej?
  • Svar på tråden Om din dotter på 13 år kom hem.....
  • enlitenbitkaka

Tycker väl 13 är lite väl ungt. Jag själv fick ta hål i ÖRONEN först när jag var 16! Men Nej mest för att det e så fult...extrem WT varning. Hellre då i naveln efsm det går att dölja.

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Mandi74

Nej, tycker det är otroligt fult. Sånna beslut får hon vänta med tills hon är 18 och förhoppningsvis är lite förståndigare.

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • enlitenbitkaka

sen har jag själv piercat mig vilket resulterade i infektion + ett fult ärr så jag e ganska anti piercings öht.

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Ruggugglan

Hade hon inte fått. Mina föräldrar satte en 18års gräns för piercingar (utom i öronen). Vilket jag är tacksam för. Ska ha samma regel för min dotter.

• idisb

en tillägsfråga bara, är det inte lättare med pistol än med kanyl? och mindre ont? tog själv med pistol och blev jätte bra, kompisen tog med kanyl och blev något hemsk infekterat o gjorde jätte ont när dom gjorde det

• KIKINA

Jag är lite kluven i den frågan.
    Min första tanke är "Nej, herregud!"
    Men sedan minns jag hur mina kompisar gjorde när de ville ha hål i näsan. De gjorde det själv med en tjock nål. Först kylde de näsan och sedan stack de in nålen... Det är ju mycket värre än att gå till en piersare... Så om de skulle försöka själv efter det att man sagt nej.. vad gör man då?

• Jeda

Självklart Jag var själv 14 när jag (med mammas tillåtelse) piercade näsan. MEN jag hade följt med henne till en seriös studio som vet vad de håller på med eftersom det kan bli väldigt fel annars, man ska Absolut inte låta dem ta hål med sk "pistol" man har till öronen. Dottern är 11 idag och lätt att hon skulle få ta hål i näsan redan nu om hon skulle vilja. Det beror ju oxå på hur barnet är som person när det gäller hygienen, men höna är väldigt duktig och noggrann så det skulle inte vara nåt problem

• SaramedM
    Jeda skrev 2008-05-05 15:41:05 följande:
    Självklart Jag var själv 14 när jag (med mammas tillåtelse) piercade näsan. MEN jag hade följt med henne till en seriös studio som vet vad de håller på med eftersom det kan bli väldigt fel annars, man ska Absolut inte låta dem ta hål med sk "pistol" man har till öronen. Dottern är 11 idag och lätt att hon skulle få ta hål i näsan redan nu om hon skulle vilja. Det beror ju oxå på hur barnet är som person när det gäller hygienen, men höna är väldigt duktig och noggrann så det skulle inte vara nåt problem
    Ingen seriös gör det på en 13 åring
Svar på tråden Om din dotter på 13 år kom hem.....