• Snorky

Rabattkodstråden

Denna tråd började som Lindex´s rabattkodstråd men har nu utvecklas till en allmän rabattkodstråd!

Här kan vi hjälpas åt att fylla på listan med aktuella rabatter och plocka bort de som gått ut.

(Länkar till rabattkuponger behöver oftast öppnas, kopieras och klistras in på nytt om de är långa, annars fungerar de inte om de kopieras rakt ur inlägget)

Lite länkar till andra intressanta trådar:
    Lindex-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30297894.html
    Lindex´s bildtråd www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30298069.html
    Kappahl-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31908971.html
    Erbjudandetråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31409910.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 01:12
    nya bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33253594.html

• Svar på tråden Rabattkodstråden
  • AochJsMamma
    seSSa skrev 2008-07-15 10:16:59 följande:
    jag fick använda liberos nr 1 ett riktigt bra tag.. león hann nog bli 2-2,5 månad innan jag kunde byta. de andra var för stora. du kan ju köpa ett blöjpaket med nr 1 o ett me nr 2 så har du båda... kommer säkert bli så att du använder nr 1 i början, d e ju bara 28 st (tror jag d var?) i nr 1 blöjpaket! men jag skulle definitivt satsat på 2 st nr 1... billigt me rabatt blir ockdå för de kostar 40 kr/paketet så du betalar ju bara 30 kr för två
    Mamma och Mor skrev 2008-07-15 10:22:09 följande:
    Ja, vår dotter hade en nedgång på viktkurvan och hade därför minsta storleken tills hon var nästan två månader gammal. Hade hon inte tappat vikt utan istället följt sin kurva så hade vi nog bytt till storleken större vid ungefär en månad. Kanske ska tillägga att hon vägde bara lite drygt 3,1 kg när hon föddes.
    TACK!!! Får bli 2 paket av minsta då... ( o kankse 2 av större varianten oxå )
    ~~ ♥ ♥ BF 23 Augusti 2008- Vi längtar efter dig hjärtat! ♥ ♥ ~~
  • Lejån
    AochJsMamma skrev 2008-07-15 10:15:24 följande:
    Tack! Är lite så jag resonerar oxå, att om man väljer större storleken för tidigt så bör den läcka...kankse två av minsta då..? Hur länge ungefär hade ni den storleken, alltså tidsmässigt?  Kan ju såklart variera, men intressant att jämför amed..
    Köp ett av varje tycker jag, du vet ju aldrig hur stor bebis du får heller.

Jag hade samma funderingar som du när jag skulle köpa blöjor nu innan bebisen kom, men hittade ett annat alternativ genom att köpa ett paket huggies först som har storl 3-5 kg. Då har man lite mer att spela på.

Men vår lillkille drar nr2 nu på Libero, men så väger han ju redan 4,5 kg så.
  • Jalica

Vår minsta dotter föddes förtidigt (hon vägde 2,6 kg) så vi fick använda dom minsta blöjorna (prematur från Libero) dom första månaderna....

• lugnåsbo

Och våran dotter använde knappt dom minsta blöjorna nånting, hade full sjå att hinna göra slut på ett paket. Då vägde hon 4 kilo när hon föddes.
    Bättre att köpa ett av varje o köpa till sen om det behövs.

• Fru Indosaurie
    AochJsMamma skrev 2008-07-15 10:04:39 följande:
    En fråga som är lite OT, hoppas det är ok ändå! Jag tänkte använda en Libero kupong o köpa hem lite blöjor att ha till bebisen när vi komme rhem fr BB (vill inte åka o handla det första vi gör, kalla mig kontrollmänniska som gillar att planera ) men tycker att det är så svårt att veta om man ska köpa blöjor nr1 eller nr 2...hur använde ni blöjorna o hur länge? Alltså när övergår man fr nr 1 till 2, eller börjar vissa med nr2 med en gång?? *förvirrad* Jättetacksam för hjälp, även om lite OT! (eller ganska mkt OT)
    när våra gratisblöjor var slut (14 dagar) började vi med strl 2
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • annah75
    AochJsMamma skrev 2008-07-15 10:04:39 följande:
    En fråga som är lite OT, hoppas det är ok ändå! Jag tänkte använda en Libero kupong o köpa hem lite blöjor att ha till bebisen när vi komme rhem fr BB (vill inte åka o handla det första vi gör, kalla mig kontrollmänniska som gillar att planera ) men tycker att det är så svårt att veta om man ska köpa blöjor nr1 eller nr 2...hur använde ni blöjorna o hur länge? Alltså när övergår man fr nr 1 till 2, eller börjar vissa med nr2 med en gång?? *förvirrad* Jättetacksam för hjälp, även om lite OT! (eller ganska mkt OT)
    Ett tips är att iaf så länge naveln sitter kvar använda den minsta (eg för prematurbarn som även används på bb))och finns bara att köpa på apoteket. De går inte så högt upp på magen och irriterar alltså inte navelstumpen... Det går MYCKET blöjor den första tiden så köp flera paket i olika strl...de kommer gå åt
  • Blindness

Ingen som har någon bra kod till LensesOnly?

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Songs from the wood

Min kille var normalstor när han föddes men växte fort. Men jag avverkade ändå ca fem (små) paket av blöjor nr 1 innan vi började med tvåan. Det går ju åt massor den först tiden som ovanstående skribent påpekar. Det liksom småbajsas hela tiden!

• Flamma

Ingen som har KappAhl rabatter på G? Hoppas på att det kommer in snygga döskalle mössor nu till hösten

• Ms Kanga
    AochJsMamma skrev 2008-07-15 10:38:47 följande:
    TACK!!! Får bli 2 paket av minsta då... ( o kankse 2 av större varianten oxå)
    Jag skulle inte bunkra blöjor för att Liberos blöjer läckte som såll för oss i början. Huggies New born var dom som var bäst för oss. Testa först de gratis blöjor du får på BB så att du märker vilket blöjmärke som funkar för er. Sen får du en massa rabatt-kuponger i posten efter att barnet har kommit
Svar på tråden Rabattkodstråden