• Geléhallon89

ullared, vad handla till bebis/mig?

hej jag är förstföderska och ska till ullared efter den 25 och ska skriva en lista på vad som behövs köpas till bebis och mig. Kläder har jag, tänkte mer på filtar, kanske amings saker och så. Undrar om ni kan ge mig lite tips på vad som kanske behövs. (: Har bf 1juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 11:12
    jag kan ju även skriva att jag ahr varit på ullared 3-4 gånger kanske. Men har ju inte kollat efter bebis saker innan. (;

• Svar på tråden ullared, vad handla till bebis/mig?
  • With a devilish smile

Var på gekås nu i förra veckan , var besviken på klädutbudet dom hade till nyfödda faktiskt :(

• whiiiii

det måste vara väldigt varierat vad de har, för jag var supernöjd med utbudet till nyfödda, fast kanske beror lite på vad man har för smak

• Lisa1976

köp inte tvättlappar det är lika billigt hemma. Tar bara plats. Köp inte heller små kräkhanddukar, det är billigare på ikea (10 för 29kr)
    Köp:
    sängkläder (lakan, påslakan, örngott)
    spjälskydd
    nappar
    täcken+kuddar
    fleecefilt
    bebiskläder (start-kittet är kanon)
    plastad frotté
    grejer till vagnen (myggnät, paraply, regnskydd)

jag var där i mars och fick barn för 2 veckor sedan och jag ångrar att jag inte köpte mer, det dröjer ju ett tag innan man kommer dit igen.

• Geléhallon89

tack för tipsen. plastad frotté? va är det. hehe jag är lite trög (; .

Lisa1976 skrev 2008-05-15 20:51:00 följande:
    köp inte tvättlappar det är lika billigt hemma. Tar bara plats. Köp inte heller små kräkhanddukar, det är billigare på ikea (10 för 29kr)Köp:sängkläder (lakan, påslakan, örngott) spjälskyddnappartäcken+kuddarfleecefiltbebiskläder (start-kittet är kanon)plastad frottégrejer till vagnen (myggnät, paraply, regnskydd)jag var där i mars och fick barn för 2 veckor sedan och jag ångrar att jag inte köpte mer, det dröjer ju ett tag innan man kommer dit igen.
  • Jozzan83

Hej hopp! Jag var åxå i ullared för ca 2 veckorsen...Finns hur mkt som helst så handla lär du nog kunna ;)...Jag handlade i stort sett ALLT å jag lovar att jag tjänade säkert tusenlappar på att åka dit å handla även att resan kan va dryg...det e helt klart värt det! Har jag tur så hinner jag ev. dit en runda till :D

P.s. Det finns säkert en del skit men långt ifrån allt.

• 3småttingar
    ZandraClaesson skrev 2008-05-15 21:12:22 följande:
    tack för tipsen. plastad frotté? va är det. hehe jag är lite trög (; .
    Svårt o förklara hehe. Det är helt enkelt frotté med plast underst. Som man kan ha i bebisens säng ifall blöjan skulle läcka t.ex.  Eller om bebisen ska ligga o lufta rumpan lite så kan man lägga h*n på den så är det lätt att tvätta om det skulle hända en olycka.

Skönt att ha i sängen också, när man ammar. Mina tuttar läckte ibland och då klarade sig iaf bäddmadrassen från att bli blöt av bröstmjölk
    ღ Edwin 0611 ღ Lilla bebisen BF 0809 ღ sandrastar.blogg.se
  • AochJsMamma
    With a devilish smile skrev 2008-05-14 17:15:37 följande:
    Var på gekås nu i förra veckan , var besviken på klädutbudet dom hade till nyfödda faktiskt :(
    jag med! Var där i mars och i onsdags, och besviken över bebis kläderna jag oxå! Tänkte tat det skulle bli lättare denna vändan eftrsom vi vet att det är en flicka denna gången, men det fanns inte så mkt. Beror nog på vad man har för smak, denna ggn fanns det mkt bodys med retro mönster, och tex gul med sverige på eller gul med blåa tre kronor etc. Min kompis tyckte det fanns massa fint, så som sagt beror mkt på smak tycker jag.

Håller med om skötbädden, bra pris o samma kvalitet som hos tex babyproffsen.
    Köpte även deras babylarm/watcher fr Philips som jag blivit rekommederad i en annan tråd, 389:- o kostar minst det dubbla i de internet elhandlar jag kikat i.
    Hade lite roliga baby leksaker fr bambino oxå, sambon testade ena på en liten söt bebis som var där o bebben hade hur kul som helst (mamman oxå, åt sambon o sonen )..vad mer....nappar, napphållare, nappflaska, strumpbyxor, etc...
    ~~ * Vecka 26 * ~~
  • MiaMaa

det är jätte olika det där med kläderna...då jag bor nära(3 mil) så åker jag dit några gånger....

ena veckan kan dom ha en storlek och då massor medans nästa finns inget i den storleken...

John-02 Jens -05 Jezzie-07
  • lillvilda

passa på att handla inlägg till bhn för de går åt när man har läckande bröst och bindor eftersom du kommer blöda en del av avslaget. Sen finns det ju ofta lite smått å gott till bebisen som
    *strumpor
    *bodys
    *filtar
    *små tunna mössor
    *plastade frotte
    OSV.

man vet ju aldrig vad som finns från gång till gång men lite av varje till bebisen brukar det finnas iaf.

• Geléhallon89

Jaha, ja det är ju smart.! Det ska jag kolla efter ;)

3småttingar skrev 2008-05-15 22:34:43 följande:
    Svårt o förklara hehe. Det är helt enkelt frotté med plast underst. Som man kan ha i bebisens säng ifall blöjan skulle läcka t.ex.  Eller om bebisen ska ligga o lufta rumpan lite så kan man lägga h*n på den så är det lätt att tvätta om det skulle hända en olycka.Skönt att ha i sängen också, när man ammar. Mina tuttar läckte ibland och då klarade sig iaf bäddmadrassen från att bli blöt av bröstmjölk
Svar på tråden ullared, vad handla till bebis/mig?