• Geléhallon89

ullared, vad handla till bebis/mig?

hej jag är förstföderska och ska till ullared efter den 25 och ska skriva en lista på vad som behövs köpas till bebis och mig. Kläder har jag, tänkte mer på filtar, kanske amings saker och så. Undrar om ni kan ge mig lite tips på vad som kanske behövs. (: Har bf 1juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 11:12
    jag kan ju även skriva att jag ahr varit på ullared 3-4 gånger kanske. Men har ju inte kollat efter bebis saker innan. (;

• Svar på tråden ullared, vad handla till bebis/mig?
  • Myror i brallan

Jag ska ner om två veckor och har precis plussat med tvåan... hi hi hi undrar hur jag ska kunna handla lite bebis saker utan att någon av mina medföljande fattar ngt.
    Kan ju säga att det är en beställning iof. Köpte massor till ettan som höll bättre kvalitet än många dyra köpta på andra butiker. Helnöjd....

• Zionezze

Passar på att fråga här, har ni som varit där nyligen sett baddräkter för gravida?

tänkte åka om några veckor, planerar för fullt allt som ska inhandlas

• Flisann

Babysitter 189:- hade en exakt "lika dan" till mina två andra barn när de var små men ett annat märke dock och den kostade då för 5 år sedan 599:-
    De har en babyvakt för 299:- som tydligen hade varit med i något test där den blivit bäst i test.. har själv inte provat den ännnu, ligger fortfarande i kartong men den är säkert bra! Köp inte deras spjälskydd tydligen för det krymper en hel del.. var inne på andra trådar när jag skulle åka ner och där var det flera stycken som köpt spjälskyddet som inte räckte runt sängen efter tvätt. Du kommer garanterat i alla fall inte hem tomhänt

• hugosmamma79

Ett litet tips till alla som köper flasknappar till era små småttingar, vi tilläggsmata våran son då han inte blev mätt på min mjölk i början. De flasknappar i vanliga affären märkt med litet hål är förstort till nyfödda han höll på att kyva sig för det kom så mycket på engång. Ett tips é att gå till apoteket där de har dinappar med ännu mindre hål!

• Viken 78

Köp pyjamasar utan fötter på, bebisen kommer att krypa ur dessa det är bättre att ha vanliga strumpor på om nätterna. Även "dregel haklappar" går åt, de är billiga där.

• Lejah

Hej!!!
    Väntar oxå mitt första barn!!! Är lite svårt att veta vad man ska köpa!!!!
    Brukar åka till ullared en gång i månaden!!! Ska dit på fredag, så nu vet man lite mer vad man kan handla!!!Tycker ullareds utbud men baby saker/kläder är jätte bra!!! Köper även mina kläder där!!!

• Myror i brallan

Jag köpte spjälskyddet på GeKås och det har inte krymp alls efter tvätt, däremot så kan jag tycka att det kanske är lite väl tunt... Fick ett tjockare från rättstart med Mumin på och det är mkt bättre!
    Nu använder vi det förstnämnda som reserv!!!

• Diia

åh, så sugen jag blir på att åka till Ullared när jag läser om allt fint ni köpt... får nog hem o planera in en tur dit snart!! perfekt att man kan hitta bebis saker ju!!
    kram Diia

• Nlie

får man fråga er som varit på ullared nyligen, vet att dem har barnvagnar, nån som vet om dem har syskonvagnar?

• Geléhallon89

ja då blir det ullared i morgon. Finns det mkt mamma kläder där? fina? ;P. behöver kjolar spec och linnen, mina har ju blivit magtröjor ;)

Svar på tråden ullared, vad handla till bebis/mig?