• alienstar

Scrapbookligan 2

Hej på er!

Här hittar du ett gäng glada och pratsamma scrappare!

Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer och nu som då har vi utmaningar!

Här en lista på webb-affärer som säljer en massa kul

www.stampelgarden.se
    www.scrapaddicted.se
    www.scrapbodan.se
    www.pysselmyran.se
    www.formahantverk.se
    www.easer.se
    www.papprika.se
    www.pysselgard.se
    www.arkivetdesign.se
    www.kortmakaren.se
    www.stellas.nu
    www.annasscrapbooking.se
    www.lektygochhantverk.se
    www.paperetc.se
    www.dekoreramedmera.se
    www.magnolia.nu
    www.inspirationshuset.se
    www.stampelsnack.se
    www.scraphuset.se
    www.handstamplat.e-butik.se
    www.magdas.se
    shop.brunkullan.se
    www.scraproom.se
    www.skrappikulma.se

♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 08:56
    UTMANING SOL AV PYZZLAN:
    Eftersom min LO var inspirerad av vårsolen och solen nu kommit för att stanna efter den långa vintern så är följande utmaning att låta sig inspireras av just SOLEN.

Det kan vara ljuset, värmen, en känsla eller vad som helst som du associerar med solen. Titeln får gärna anknyta till solen på något sätt men i övrigt har ni fria händer med utförandet. Lycka till!

DEADLINE: 8/6 kl 18.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 07:06
    SOL utmaningen mailas till mymlisblogg(a)hotmail.com, byt ut (a) mot @.. skall vara 600*600 och i JPEG..
  • Svar på tråden Scrapbookligan 2
  • Pyzzlan

Dina ord gör mig mycket glad Lillis Men inte skall du säga sådär - alla är nog lika duktiga. Det handlar mest om att hitta sin egen stil tror jag. Att låta sig inspireras av andra, men att sedan få till det på ett sätt som känns rätt för just en själv.

Jag har kommit fram till att mina LO's måste få växa fram. De kan ligga framme flera dagar och jag provar olika alternativ och upplägg. Sen mitt i allt "ser" jag sidan framför mig och sen är det bara att lägga ihop den. Att scrappa efter skiss är därför inte riktigt min grej har jag kommit fram till.

• XaiM

Hej Allihop!
    Duktiga ni är allihop som pysslar och står i, jag har kommit igång lite nu efter sommarvärmen. Men är mest inne på kort just nu, jag har skaffat mig en ny blogg som ni gärna får kika i
    Keep up the good scrappandet!!!

miascrapparochler.blogg.se

• lillis70
    XaiM skrev 2008-08-04 15:36:24 följande:
    Hej Allihop!Duktiga ni är allihop som pysslar och står i, jag har kommit igång lite nu efter sommarvärmen. Men är mest inne på kort just nu, jag har skaffat mig en ny blogg som ni gärna får kika i Keep up the good scrappandet!!!miascrapparochler.blogg.se
    Oj, blev visst dubbelt upp i din blogg
  • Athena79

Tack för hjälpen, men jag hann inte kika in innan jag gjorde kortet.
    Dikten hittade jag på Bröllopstorget. Ska lägga in kortet i mitt bildgalleri, en scraplift från Scrapbook tidningen :)

Stolt mamma till Albin född 27/9-06
  • Pyzzlan

Jag har lagt upp en ny LO i galleriet ifall ni vill kika in.

• Scraptroll

Pyzzlan:
    oh vilka härliga färger du använt dig av och du fick dem verkligen att matcha med Folkan

• Pyzzlan

Jag har lagt in dagens scrapalster i galleriet nu.

• XaiM

Pyzzlan: Åh vad mycket fint du har i ditt galleri!!! Jag blev alldeles salig när jag såg dina alster, fina färger och snygga layouts. Åhhh vad jag skulle vilja scrappa som du!!

• Pyzzlan

XaiM: Tack snälla du Det är alltid roligt att höra om någon annan gillar det man gjort

Gulliga babysidor smurfan och fint foto detdär som är taget rakt framifrån där han ligger på skötbordet.

• Pyzzlan

Oj Leena, en sån hörna drömmer jag också om! Jättefin och organiserad.

• Athena79
    Leena: Vilken underbar hörna. *drömmer*
    Jag gjorde i ordning en liten hörna för ett tag sen, men den blev inte så bra som jag hoppats, och inte ens i närheten av din, måste övertala sambon att köpa större hus *asg*
    Stolt mamma till Albin född 27/9-06
  • Scraptroll
    Millami: tack så mycket

Pyzzlan: Ja det är ju hälrigt med ett hörn där man kan syssla med vad man vill och låta saker ligga framme om det behövs...men så fort jag är klar för dagen åker allt tillbaka på sin plats lr åtminstonde när jag är klar med en LO vilket kan ta dagar för mig.

Athena79: Ja det är ett riktigt mysigt hörn jag fått till och jag avskyr oreda så ordning och reda är ett måste även om min man klagar en hel del på allt som måste köpas in för att få ordning
  • Mistoffelees

Ny LO i min blogg, gå in under Wigott mappen som ligger under mina LO på vänster sida i Bloggen, så hittar ni Liten? Jag?

• Pyzzlan

Nu finns det en ny "kladdig" LO i galleriet om ni vill kika!

• Scraptroll

Pyzzlan: Oh vilken härlig LO..jag älskar blåbär och blev bara så glad när jag såg den
    Härligt kladdigt det ser ut och helt rätt färg på bakgrundspappret

Svar på tråden Scrapbookligan 2