• alienstar

Scrapbookligan 2

Hej på er!

Här hittar du ett gäng glada och pratsamma scrappare!

Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer och nu som då har vi utmaningar!

Här en lista på webb-affärer som säljer en massa kul

www.stampelgarden.se
    www.scrapaddicted.se
    www.scrapbodan.se
    www.pysselmyran.se
    www.formahantverk.se
    www.easer.se
    www.papprika.se
    www.pysselgard.se
    www.arkivetdesign.se
    www.kortmakaren.se
    www.stellas.nu
    www.annasscrapbooking.se
    www.lektygochhantverk.se
    www.paperetc.se
    www.dekoreramedmera.se
    www.magnolia.nu
    www.inspirationshuset.se
    www.stampelsnack.se
    www.scraphuset.se
    www.handstamplat.e-butik.se
    www.magdas.se
    shop.brunkullan.se
    www.scraproom.se
    www.skrappikulma.se

♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 08:56
    UTMANING SOL AV PYZZLAN:
    Eftersom min LO var inspirerad av vårsolen och solen nu kommit för att stanna efter den långa vintern så är följande utmaning att låta sig inspireras av just SOLEN.

Det kan vara ljuset, värmen, en känsla eller vad som helst som du associerar med solen. Titeln får gärna anknyta till solen på något sätt men i övrigt har ni fria händer med utförandet. Lycka till!

DEADLINE: 8/6 kl 18.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 07:06
    SOL utmaningen mailas till mymlisblogg(a)hotmail.com, byt ut (a) mot @.. skall vara 600*600 och i JPEG..
  • Svar på tråden Scrapbookligan 2
  • Scraptroll

Millami:
    Ja det lät fint  och huvudsaken är att du är nöjd...men du tror inte att andra hänger upp sig på att det inte är någon smörblomma då?

Tänkte annars på:  I ett "hav" av maskrosor
    det är ju inte mycket maskrosor för oss men för en liten pojke är det nog mycket

LO var jättefin...du har använt dig av färgerna på ett bra sätt

• Millami

leena
    hhhmm, smörblomma å maskros e ju samma sak...hihih....iallafall här i filnad säger vi nog smörblomma å maskros är samma sak...

jaa d va en bra ide också...ska nog fundera lite på va ja lägger...snart vaknar sonen me så hur som helst får ja int den klar nu så ja tror ja funderar till ikväll..

Tack, jaa ja e själv jääätte nöjd över LO`n speciellt hur bra ja fick färgerna å gå ihop..

Lycklig Mamma till Anton
  • Scraptroll

Millami: ja då har jag lärt mig något nytt har dålig koll på finland även om jag är delvis finsk(min mamma är född  i de nordligare delarna av finland)

I sverige är iaf maskros och smörblomma två helt olika blommor

• Millami

leena
    hehe......
    men vi pratar iallafall mäst å maskrosor....så sku nog passa bättre me d....

men nästan så ja gilla bäst dedär du sa "i ett hav av maskrosr"

Lycklig Mamma till Anton
  • Scraptroll

Millami: ska bli kul att se LO när den är färdig vilken rubrik du än väljer
    är den till nån tävling lr gör du den bara ändå?

• Millami

leena
    e nog till en tävling AOS har ju bloggparty under sommaren...så d e till en utmaning dit....
    samma som den i bloggen nu senast var...

men denna va en scrappbingo...så ja valde en rad var man skall ha med brads,akrylfärg,filt å blommor..

Lycklig Mamma till Anton
  • Millami

allt om scrapp

ja vet int heller så mycki om va d e...ja e bara me..

å duuu leena nu måst ja rätta mig..*skääääms*
    int e nu alls smörblomma å maskros samma sak..maskros e d som e på fotot...men smörblomma e ju dom små små gula blommorna..me riktit tunna blad..?!

Lycklig Mamma till Anton
  • lillis70
    Millami skrev 2008-07-02 13:32:30 följande:
    lillis har du lite å göra? ja behöver hjälp., så du kanske kan hjälpa mig....i mitt fotoalbum, på första sidan längst ner fotot heter sitter i gräset hos faffmo å faffa...håller på å scrappa en LO med det foto, men jag kommer int på nån bra rubrik....kanske du har nån bra på lager?andra får såklart hjälpa till också..
    Nä, jag fiskar efter "grattis" Därav länken till bloggen
Svar på tråden Scrapbookligan 2