• Hexx

    Alkisar på gården!!!

    Varenda j***a dag som solen skiner knallar vår suput-granne ut och sätter sig med sina öl i solen. Där sitter han hela dagen tills solen går ner och super. Nu har det börjat komma fler alkisar.
    De sitter 3-4 st med system-kassar och dricker, spottar, röker och har en stor jävla rottwailer (eller hur det nu stavas) med sig.

    Vi har en jättefin innergård och vi vill gärna vara på den med våra barn. Men det är inte så kul när de sitter där.
    Vi har klagat till hyresvärden och de ska skriva ett klagobrev till honom.

    Är det tillåtet att köra bort dem? De ockuperar alltså varenda dag det är fint väder.

  • Svar på tråden Alkisar på gården!!!
  • Hexx

    Är det så?

    Men man får ju tex ha "gårdsfest" och dricka alkohol....
    Eller man får väl sitta ute ett par vänner och ta några glas vin på kvällen?


    kapet skrev 2008-05-13 22:09:47 följande:
    Innegården är ju en allmän plats och då får man inte sitta där och dricka.
  • Dino78
    Hexx skrev 2008-05-13 22:09:30 följande:
    Mjaa, de hörs. Vågar som sagt inte vara ute med barnen när de sitter där. Gården är ganska liten och de sitter precis vid sandlådan....
    Jag skulle inte vilja det heller. Nere på stan där jag bor brukar jag på sommaren sitta vid en fontän och äta glass. Massa barn tycker om att leka vid den där fontänen. Dessvärre är just det platsen där stans alkisar sitter. När dom är där vill jag inte vara där. Tycker det är obehagligt.
    DIF i själ och hjärta
  • Sagofe

    Stackars vovve som inte gjort någon förnär.
    Stackars människor som bara spottas på.
    Jag skulle vilja rekommendera alla som har den här synen på alkoholister att läsa P.C Jersilds Stumpen.

  • anarkokapitalist

    Om han bor där så har man väl lika stor rätt att sitta där som alla andra så länge dom inte stör, tyvärr ts så räknas det inte att man stör någon om man bara sitter och pratar med sina vänner. Tycker dessutom att det är bättre att dom sitter där än inne i stan.
    Du kan väl leka med dina ungar ändå fast dom sitter där, är du orolig för hunden så är det ju bara att du går fram och ber att dom binder fast den rejält i något stabilt.
    Jag tror inte dom kommer störa er om ni går ut.
    Fast vem vet, dom kanske tycker du är snusk och skräp på marken och går därifrån.

  • Hexx

    Hunden är det absolut synd om. Den skulle ha fått ett liv hos någon som kan arbeta så som man ska med en rottis.
    Den reser sig upp och "gruffar" så fort någon tex ska till sin bil.
    Jag tycker inte synd om människor som förpestar min vardag.
    Och att de är alkisar är fan inte mitt fel. Så jag tycker inte synd om dem. Inte ett dugg.


    Sagofe skrev 2008-05-13 22:14:45 följande:
    Stackars vovve som inte gjort någon förnär. Stackars människor som bara spottas på. Jag skulle vilja rekommendera alla som har den här synen på alkoholister att läsa P.C Jersilds Stumpen.
  • Dino78
    Sagofe skrev 2008-05-13 22:14:45 följande:
    Stackars vovve som inte gjort någon förnär. Stackars människor som bara spottas på. Jag skulle vilja rekommendera alla som har den här synen på alkoholister att läsa P.C Jersilds Stumpen.
    Den synen jag har på alkoholister är formade av egna erfarenheter. Min mamma dog pga av det, min pappa saboterade min barndom och han var ändå en som inte satt på parkbänken. De som sitter på parkbänken har tagit ett steg ner på stegen i mina ögon. Varför sitta där och dricka? De jobbar inte, s åvar får de pengar ifrån? Soc? Ska man supa upp de pengarna på våra skattepengar?
    Jag kan inte ha respekt för en person som beter sig på det viset. jag äcklas av denna sjukdom, för den förstör så in i helvete mycket.
    Respekt är något man förtjänar. En vinglande, obehaglig person som gör att jag inte kan sitta på stan i godan ro och äta en glass har jag svårt för.
    jag har ingen dålig människosyn för det. jag spottar inte på dem, jag har bara svårt att ha respekt för dem.
    kan inte dalta med en person som drar på sig den här sjukdomen. Det är inte en sjukdom man får, det är sjukdom man skaffar sig.
    och jag vet mycket om det här, tyvärr.
    DIF i själ och hjärta
  • Hexx

    I vissa fall gör man det och andra fall gör man inte det. Jag bryr mig inte om hurvida de valt eller inte. Jag kan inte tycka synd om alla "för säkerhets skull."
    De stör mig och vår familj. Det är det enda jag bryr mig om.
    Jag vill inte ha dem på vår vackra innergård.


    PetraB skrev 2008-05-13 22:19:32 följande:
    Man väljer inte att bli alkis.
  • Dino78
    PetraB skrev 2008-05-13 22:19:32 följande:
    Man väljer inte att bli alkis.
    Det tycker jag man gör i allra högsta grad. Det är ingen som häller i en sprit. Det är ingen som tvingar in en på systemet och handlar.
    Ja, det är en sjukdom men man vållar den själv.
    DIF i själ och hjärta
  • PetraB

    Har också egna erfarenheter av detta. Min pappa är alkoholist och rätt nerdragen i detta. Hade någon behandlat honom som skräp på marken för att han satt på en bänk, hade jag blivit rasande. Det är ju inte så att han skadat någon.


    Dino78 skrev 2008-05-13 22:20:33 följande:
    Den synen jag har på alkoholister är formade av egna erfarenheter. Min mamma dog pga av det, min pappa saboterade min barndom och han var ändå en som inte satt på parkbänken. De som sitter på parkbänken har tagit ett steg ner på stegen i mina ögon. Varför sitta där och dricka? De jobbar inte, s åvar får de pengar ifrån? Soc? Ska man supa upp de pengarna på våra skattepengar?Jag kan inte ha respekt för en person som beter sig på det viset. jag äcklas av denna sjukdom, för den förstör så in i helvete mycket.Respekt är något man förtjänar. En vinglande, obehaglig person som gör att jag inte kan sitta på stan i godan ro och äta en glass har jag svårt för.jag har ingen dålig människosyn för det. jag spottar inte på dem, jag har bara svårt att ha respekt för dem.kan inte dalta med en person som drar på sig den här sjukdomen. Det är inte en sjukdom man får, det är sjukdom man skaffar sig.och jag vet mycket om det här, tyvärr.
Svar på tråden Alkisar på gården!!!