• mrs Elliott

Vojakkala romerna.

Nu är de igång igen,
    www.aftonbladet.se/nyheter/article2466768.ab

Herregud! vad skulle man göra om man bodde i den byn.det ligger inte alltför långt från där jag bor.Det är alltså en Romer familj på ca 9 vuxna som terroriserar en hel by.Jag vet inte om de fortfarande är inneslutna i Romer gemenskapen,men boende i byn har i snart 20 års tid blivit hotade misshandlade och trakasserade av denna familj.Inte klokt!

• Svar på tråden Vojakkala romerna.
  • mrs Elliott

tydligen hade polisen skickat ut en hel insats styrka.

• CarlHerman

Är det den familjen som var med i ett avsnitt av Insider för nåt år sen? Har bara väntat på att de ska vara med i Grannfejden, men det är kanske en för allvarlig fejd för att det skulle fungera... Vuxna människor alltså, de sköt väl mot grannarna eller hur var det?

• mrs Elliott
    Svar på #2
    Jag är inte så insatt men det är en romsk familj på 9 vuxna personer som har kommit ihop sig med byborna..de utövar ju blodshämnd.Och har försökt mörda sina grannar i flera herrans år.Vissa av byborna är nog inte heller så oskyldiga,men en granne sålde huset till en präst och han blev också misshandlad till slut.Måmga turer och historier..suck.
  • marina 81

om de är inneslutna i den zigenska gemenskapen, varför bor de då avsides? De är f ö inte kloka på en fläck! Och de är inte romer heller..

mrs Elliott skrev 2008-05-14 10:22:29 följande:
    Nu är de igång igen,www.aftonbladet.se/nyheter/article2466768.abHerregud! vad skulle man göra om man bodde i den byn.det ligger inte alltför långt från där jag bor.Det är alltså en Romer familj på ca 9 vuxna som terroriserar en hel by.Jag vet inte om de fortfarande är inneslutna i Romer gemenskapen,men boende i byn har i snart 20 års tid blivit hotade misshandlade och trakasserade av denna familj.Inte klokt!
  • anarkokapitalist

Dom kommer nog få problem nu med tanke på vad dom har gjort...

• marina 81
    anarkokapitalist skrev 2008-05-16 00:08:51 följande:
    Dom kommer nog få problem nu med tanke på vad dom har gjort...
    det bör de väl få
  • anarkokapitalist

marina 81 skrev 2008-05-16 00:15:22 följande:

det bör de väl få
    Menade inte från polisens håll, dom har skadat fel person nu så att säga.
  • marina 81
    anarkokapitalist skrev 2008-05-16 00:19:47 följande:
    marina 81 skrev 2008-05-16 00:15:22 följande: Menade inte från polisens håll, dom har skadat fel person nu så att säga.
    tyvärr så är de själva nog inte mindre farliga
  • anarkokapitalist

marina 81 skrev 2008-05-16 00:21:57 följande:

tyvärr så är de själva nog inte mindre farliga
    Jämfört med dom personerna som dom har retat upp nu så är dom ingenting.
  • marina 81
    anarkokapitalist skrev 2008-05-16 00:22:53 följande:
    marina 81 skrev 2008-05-16 00:21:57 följande: Jämfört med dom personerna som dom har retat upp nu så är dom ingenting.
    det återstår väl att se antar jag..ingen förlust för världen vilket som
Svar på tråden Vojakkala romerna.