Inlägg från: oxytocin |Visa alla inlägg
  • oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?

• Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?
  • oxytocin

Tack för era svar! Undrar om de är bättre/sämre/likvärdiga ex Jysks madrasser för samma peng...

• oxytocin

Just ja, har inte ens tänkt på att leta efter nåt test från typ Råd & Rön! Får leta... Låter ju lovande att de fått samma resultat som Hästens.

Carisma95: Jo, man ska ju kunna välja hårdhet/fasthet. Måste bara berätta om när vi var på EM senast och tittade på sängar... Jag frågade personalen om vilka sängar som var mjuka resp fasta och då sa han "Alltså... de är ju som de är..." Fattade ingenting, men han ansåg tydligen inte att det fanns några mått på hårdheten och att sängarna helt enkelt "var som de är". He he. Vilken service... Kan säga att vi åkte därifrån rätt snabbt.

• oxytocin
    kristinah skrev 2008-05-20 11:28:31 följande:
    oxytocin skrev 2008-05-20 10:46:50 följande:
    Jag tittar på IKEA´s Svandal nu, men är jag blind? Står det inget om fastheten..?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90
    073822på ikeas sängavdelning har de tabeller där man efter kropsstyp/vikt och hård/fasthet kan välja en som passar just en själv.Jag tror tillochmed att ikeas svandal och svaneholm tillverkas i samma fabrik som nån av de dyrare märkerna - undrar om det inte var hästens.
    Vi måste beställa på nätet, dessvärre. Har 27 mil till IKEA, enkel väg. Och jo, du har rätt i att även bäddmadrassen är viktig. Undrar vilken man ska beställa då i så fall, de två dyraste verkar bra båda två. Man brukar oftast få vad man betalar för.
  • oxytocin

Virriga Vera skrev 2008-05-20 12:29:13 följande:

Jag hade aldrig köpt en säng utan att prova den många gånger och provat flera för att jämföra.
    Jag har provlegat en massa sängar på EM, Jysk, IKEA, Mio... men jag tycker det är omöjligt att känna om den passar på den korta stunden man ligger där. Och IKEA har ju 3 mån bytesrätt på resårbottnarna om man skulle köpa fel.
  • oxytocin
    Trinity78 skrev 2008-05-20 17:01:32 följande:
    Ni som inte varit nöjda med era sängar - vilka sängbottnar har ni köpt?
    Undrar, jag med.
  • oxytocin

Hemulia: Madrasser får man byta inom 3 mån, men inte bäddmadrasser tror jag.

krypet fem: Tack för ditt svar.

• oxytocin

Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...

• oxytocin
    Trinity78 skrev 2008-05-22 15:19:53 följande:
    Eh.. jag håller inte med dig. Det gör inte heller Råd och Rön.
    Det känns som att man kan lita på Råd och Rön.
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?