Inlägg från: oxytocin |Visa alla inlägg
  • oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Trinity78 skrev 2008-05-22 16:16:05 följande:
    De är nog inte samma, men det kan säkert vara så att de tillverkas på samma ställe.
    Precis, jag har också hört nåt sånt. IKEA´s köksstommar är ju tydligen Marbodal också.
  • oxytocin

Sultan Svandal kostar ju bara 2.495:- i 90´s bredd.

• oxytocin
    musli skrev 2008-05-23 19:50:05 följande:
    Nej nej nej... För 100:ade gången här på FL... IKEA's Faktum är inte Marbodal...Det är samma kvalitet MEN olika tillverkare!!!
    Lugn i stormen, jag vet väl inte att det har diskuterats förr. Jag bara skrev det jag har hört från flera håll, att det är "samma sak", IKEA´s och Marbodals stommar.
  • oxytocin
    Vision400 skrev 2008-05-25 21:32:54 följande:
    Man får vad man betalar för. Så är det bara.
    Oftast, men inte alltid! Tydligen kan en säng för 2.495:- vara bättre än en för 21.500:-. Jag vet vilken jag väljer i alla fall...
  • oxytocin
    Bippa skrev 2008-05-26 09:11:36 följande:
    enda nackdelen jag tycker med ikea är att de inte är så utbildade när det gäller just att välja rätt säng det behöver dock inte bli bra att köpa någon ananstans för det.jag tycker dock att det inte är något fel på ikea men kommer sängpriset där upp till runt 10000 totalt för både resårbotten, mittenmadrass och bäddmadrass så vet inte jag om jag tycker det är värt att köpa.nu har jag sådan tur att vi kan lägga 15000 på en säng och då tar vi och köper något annat. men hade vi nu inte haft den möjligheten så hade det nog blivit ikea
    Vad är "mittenmadrass"?

Vi kommer iaf att köpa två st resårbottnar för 2.495:-/st plus en stor bäddmadrass, har inte bestämt vilken än. Nåt mer behöver man ju inte. Ja madrasskydd då, men det kostar 149:-.
  • oxytocin
    Bippa skrev 2008-05-26 13:37:53 följande:
    vändbar resårmadrass
    Okej. Men en sån behövs inte om man har resårbotten.
  • oxytocin
    Bippa skrev 2008-05-27 11:04:35 följande:
    nej den behövs väll inte men det beror ju på vad du vill ha för komfort.nu kommer vi ha råd att skaffa något riktigt ordentligt och då gör vi ju det
    Är det stor skillnad med resp utan?
  • oxytocin
    Tös skrev 2008-05-28 19:48:43 följande:
    Våran första säng ihop som sambon o jag köpte var en Ikea-säng. Den gav upp efter 2 år. Trots nya bäddmadrasser efter 1 år. Vilket rekommenderas. Som att kasta pengarna i sjön.Idag sover vi i varsin Jensen. Helt gudomlig. Turen till Sova o deras utprovning var väl värt sina pengar. Så jag slår ett slag för kvalité. O tyvärr är inte min erfarenhet av Ikea det.
    Nyfiken på vilken modell av IKEA-sängen det var? Det är troligen väldigt stor skillnad på deras bästa och sämsta.
  • oxytocin
    Tös skrev 2008-05-28 19:59:10 följande:
    Tja det var den dyraste av båda sorter. Både resår o bäddmadrass.
    Okej. Fick ni inte nya sängar på 25-årsgarantin?
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?