• Flippiliflopp

Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!

Fick precis reda på att vi ska flytta till Gbg om 3-4 månader och kollar som bäst nu efter ny bostad. Vet inget om områdena, vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

Vart ska man bo om man vill bo tryggt och bra och där det finns bra barnomsorg?
    Lista gärna bra och dåliga områden/stadsdelar. Hurdant är Mölndal? Någon som känner till Gånglåten i Västra Frölunda? Hur är Västra Frölunda i stort sett?

Tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!
  • tettintott

De har ju byggt nya hyreslägenheter här vid Eketrägatan där det är inflyttning i höst. Lite halvdyra men väldigt fina och 1-2 minuter till spårvagn. Nära BVC, MVC, vårdcentral, skola, dagis, affärer

• Flippiliflopp
    Fjon skrev 2008-05-22 09:03:08 följande:
    alltså jag tycker hisingen är jätte bra för barnfamiljer, det är inte så dyrt som det är inne i stan men ändå ganska centralt. Och ärligt talat, det är inte så "farligt" som många tycks tro. Jag har vuxigt upp på centrala hisingen och har haft det jätte bra. Så jag tycker HB är bra..
    Ja för nu sitter vi och funderar på om vi kanske inte ska ta och köpa ändå och det finns otroligt många billiga och fina (inte så fina utanpå men inuti) lägenheter vid Hisings Backa och det är väldigt nära in till stan. Jag ska ju plugga till hösten och därför har vi en viss gräns på hur dyr lägenheten får vara.
  • Flippiliflopp
    tettintott skrev 2008-05-22 09:09:47 följande:
    De har ju byggt nya hyreslägenheter här vid Eketrägatan där det är inflyttning i höst. Lite halvdyra men väldigt fina och 1-2 minuter till spårvagn. Nära BVC, MVC, vårdcentral, skola, dagis, affärer
    Har du någon länk till den hyresvärden? När det kommer till hyran så kan vi gå upp till 10 000 i månaden.
  • Flippiliflopp

Och jag måste säga, ni är så otroligt hjälpsamma och snälla som svarar på mina eviga frågor som aldrig tycks ta slut

• Majora
    tettintott skrev 2008-05-22 09:09:47 följande:
    hm jag har bott vid eketrägatan (enekullevägen hette det kanske?)
    Jag råkade ut för en hel del otrevligheter på eketrägatans hållplats med omnejd, det var väldigt mycket skumma människor där, en gång blev jag förföljd hem av två killar som ställde sig ivägen för mig för att jag skulle "följa med dom hem", polisen står ju mycket ofta där också...
    har det ändrat sig såpass? hade vart kul att veta!
  • tettintott

Hittar inte länken nu

Men om ni ska köpa så finns det fina lägenheter i länsmansgården (bara tjatar om mitt hisingen haha). Vi tittade på bostadsrätter där innan vi fick vår hyresrätt (ska ni ha hyresrätt på hisingen så kan jag varmt rekommendera poseidon).
    Kolla på hemnet för där finns bra alternativ. Dessutom så är priserna inte så höga här heller.

• Fjon
    Majora skrev 2008-05-22 09:17:17 följande:
    hm jag har bott vid eketrägatan (enekullevägen hette det kanske?)Jag råkade ut för en hel del otrevligheter på eketrägatans hållplats med omnejd, det var väldigt mycket skumma människor där, en gång blev jag förföljd hem av två killar som ställde sig ivägen för mig för att jag skulle "följa med dom hem", polisen står ju mycket ofta där också...har det ändrat sig såpass? hade vart kul att veta!
    Alltså , det kan ju hända saker överallt... själv tycker jag att det är ett bra och mysigt område dessutom är det nära till allt. Flyttar man närmare kyrkbyn eller eriksberg är det jätte mysigt med parker och älven :)
  • Flippiliflopp

Krokslätt är hel OK va? :o)

• Majora
    Fjon skrev 2008-05-22 09:24:32 följande:
    Alltså , det kan ju hända saker överallt... själv tycker jag att det är ett bra och mysigt område dessutom är det nära till allt. Flyttar man närmare kyrkbyn eller eriksberg är det jätte mysigt med parker och älven :)
    Det var bara det att det hände så ofta att man blev antastad av ett mindre trevligt klientel, jag känner mig ändå ganska tuff men där gjorde jag aldrig det, jag har aldrig råkat ut för samma behandling eller samma otrygghetskänsla i stan. Men nu pratar jag om hållplatsen eketrägatan! Inte omgivningen. Det vet jag är mysigt
  • Pumanprinsen

Jag bodde i körkarlens gata i HisingsBacka för några år sen i en bostadsrätt. Trivdes jätte bra där. Mycket äldre och barnfamiljer var det då ifall.
    Finns ett annat område i närheten som heter Blåstaden. Min mans gammelmormor bor där och lika lugnt där med.

Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!