• Flippiliflopp

Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!

Fick precis reda på att vi ska flytta till Gbg om 3-4 månader och kollar som bäst nu efter ny bostad. Vet inget om områdena, vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

Vart ska man bo om man vill bo tryggt och bra och där det finns bra barnomsorg?
    Lista gärna bra och dåliga områden/stadsdelar. Hurdant är Mölndal? Någon som känner till Gånglåten i Västra Frölunda? Hur är Västra Frölunda i stort sett?

Tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!
  • mia s 80

Det där med bra/dåliga omr. är ju lite av en smaksak, beror ju på var man kommer ifrån så att säga.
    Vill ni bo centralt eller lite utanför?
    Det finns ju bra/dåliga områden i alla stadsdelar. Gånglåten skulle jag dock inte rekomendera om ni har barn dock finns det flera bra områden i VF.
    En sak som stämmer är att de områdena som kostar mer är bätte, tyvärr.

• Flippiliflopp

Ok så om hittar en hyres som kostar mer än en likvärdig i ett annat område så kan man anta att det är ett bra område? Vi vill nog bo ganska centralt men det behöver inte vara mitt i smeten. Mannes företag ligger i Mölndal så är det ett ok område så funkar det.
    Vi är vana att bo i områden där det inte händer så mycket skit, jag vet att de flesta områdena på Hisingen och sen Bergsjön är dåligt så de är inga alternativ för vår del.

• signaturbyte

Även om tex Bergsjön är lite som det är så är Kortedala helt ok. Gulligt, nära men ändå långt bort.

Svårt att hitta nå i mölndal. Vi letar nu, för sambons jobb ska flytta dit. Hoppas nån kommer med bra råd, för jag har nog inga lycka till.

• Flippiliflopp
    käxet skrev 2008-05-20 14:09:19 följande:
    Gå in och kolla på boplats.se
    Där står vi redan med men tack ändå :o)
  • Flippiliflopp
    signaturbyte skrev 2008-05-20 14:12:06 följande:
    Även om tex Bergsjön är lite som det är så är Kortedala helt ok. Gulligt, nära men ändå långt bort.Svårt att hitta nå i mölndal. Vi letar nu, för sambons jobb ska flytta dit. Hoppas nån kommer med bra råd, för jag har nog inga lycka till.
    Så Kortedala är bra? Jag såg att det ligger så nära Bergsjön och blev då lite orolig, det är väl samma kommunikationer som går dit ut?
    Så Mölndal är bra?
  • signaturbyte

Ja jag tycker kortedala är bra, det är lugnt, fint, man kommer in till stan på 15 minuter, tre spårvagnar går hela tiden..
    Och mölndal.. jag är inte helt säker eftersom jag inte bott där, men det verkar bra, folk som bor där tycker det, men så finns det ju baksidor på alla ställen. Visst, det finns tex knark överallt i princip men vad jag har hört är det en hel del i mölndal. Överallt skjuter folk varandra/hugger ihjäl varandra.. det finns nog inget bra ändå
    haha.. Jag låter ju jättehemsk!
    Nej, men min slutgiltiga åsikt är att Kortedala är bra och gulligt och mölndal också är bra.

(haha, förlåt för virret..)

Flippiliflopp skrev 2008-05-20 14:22:52 följande:
    Så Kortedala är bra? Jag såg att det ligger så nära Bergsjön och blev då lite orolig, det är väl samma kommunikationer som går dit ut?Så Mölndal är bra?
  • Agapi

Jag skulle inte säga att kortedala är bra. Okej, och inte så "dåligt" som bergsjön osv men inte bra.

Möndal där emot tycker jag är helt okej. Inte möndalsbro de är ganska obehagligt.

Svårt att säga vad som är bra och dåligt egenligen. Finns många bra områden i de "dåliga" och tvärtom.

Men bra spårvagn och buss går de praktisktaget överallt.

• Flippiliflopp

Knark finns även i de finaste områdena även om det kanske inte syns lika tydligt som i mindre fina.
    Jag har bott i Malmö där det regnar droger och folk skjuter hit och dit, misshandlar och överfaller. Sådant område går bort direkt, det var lite för otäckt. Då låter ju Kortedala bättre i mina öron :o)

Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!