• Niinaaa

Eeze

Nån som testat det?
    jag har sån migrän som inte går över av att sova eller kräkas.
    Alltså ingenting hjälper. Den brukar sitta i tre dagar.

har haft imigran men det är ju på recept. Tänkte testa den receptfria då.

• Svar på tråden Eeze
  • Trinity78

Det är nästan samma, men inte riktigt. Eeze innehåller 25 mg diklofenakkalium. Diklofenak Merck NM och Voltaren innehåller 25 mg diklofenaknatrium.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Jesster
    Trinity: Diklofenak T och Voltaren T innehåller diklofenakkalium, samma som Eeze fast de är betydligt billigare.
    ♥ v.32 ♥
  • Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 10:02:17 följande:
    Trinity: Diklofenak T och Voltaren T innehåller diklofenakkalium, samma som Eeze fast de är betydligt billigare.
    Gör de? Jag hittade nåt annat i FASS. Var har du hittat det?
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Pilla70
    sallybuse skrev 2008-05-22 10:42:49 följande:
    Kan man köpa Diklofenak utan recept.
    ja det kan man
    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • sallybuse

ok de visste inte jag.Annledning för att jag frågade är att jag jobbar som personlig assistent och han som jag är hos han har diklofenak.Och de får han på dosrecept.De var därf för jag frågade.

• Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 12:37:42 följande:
    Trinity:Eeze (6,06 kr/dos om man köper 18 tabletter) - www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....Diklofenak T (receptbalagd tydligen)- www.fass.se/LIF/produktfakta/art ikel_produkt.jsp?NplID=20040607007914&DocTypeID=7& UserTypeID=2Voltaren T (2,33 kr/dos om man köper 20 tabletter) - www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_prod ukt.jsp?NplID=19950426000031&DocTypeID=7&UserTypeI D=2
    Länkarna funkade tyvärr inte.

Strumt samma, jag hittade en forskningsstudie som visade på att det inte fanns nån skillnad på diklofenaknatrium och diklofenakkalium.
  • Jesster

Det är bara att kopiera länkarna annars eller helt enkelt gå till www.fass.se och söka på produkterna

♥ v.32 ♥
  • Trinity78
    Jesster skrev 2008-05-22 13:17:53 följande:
    Det är bara att kopiera länkarna annars
    Jag provade det men det gick inte ändå. Jag orkade inte söka på FASS eftersom det ändå inte är nån skillnad.
  • Niinaaa

köpte iaf voltaren som dom sa är samma dom diclofenac och det är samma som eeze fast olika tillverkare.
    Därav priskillnaden.

Funkade iaf *glad*

Svar på tråden Eeze