• Anonym (utland)

Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?

Da fragor om löner oftast kan ses som mycket personliga, valde jag att lägga denna trad i "Känsliga rummet".

Jag bor utomlands och har, efter min senaste löneförhöjning en brottomanadslön pa ca 32.500 SEK. Dock, pga landets skatter och lagar, far jag bara ut 19.500 SEK. Är därför lite nyfiken pa hur det ser ut för er andra som har en bruttomanadslön pa mellan 30-40 tusen (nämn gärna om ni bor utomlands, eller i Sverige).

Vad bor du?
    Vad har du för manadslön brutto?
    Vad har du för manadslön netto?

• Svar på tråden Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-23 13:51:26 följande:
    vad jobbar alla med?? tycker att ni har en stor lön :) nyfiken!!!
    Jag jobbar som inköpare inom dagligvaruhandeln och tjänar 38 000 / mån
  • Anonym

Jag bor i danmark och tjänar 30.000 dkr och får ut ca 18.500 Dkr vilket är ganska mycket eftersom jag nyligen köpt en lägenhet och min äkta hälft tjänar mindre än mig vilket ger ett stort skatteavdrag

• Anonym

Jag är civilingenjör och jobbar som chef inom industrin. Har 46 000 kr/mån och får netto ca 28 000 kr.

Min fru är nyutexaminarad jurist och jobbar på advokatbyrå med lön på 31 000 kr och netto ca 20 500 kr.

• Anonym

jag bor i Gbg och har en lön på 42 och får ut cirka 26

• Anonym (anna)

41500 innan skatt, ca 27000 efter skatt.

• Anonym (anna)

Anonym (anna) skrev 2008-05-27 09:01:55 följande:

41500 innan skatt, ca 27000 efter skatt.
    Bor i Sthlm.
  • Anonym (avis)

Suckar lite lagom avundsjukt åt alla ni som får ut flera tusen mer efter skatt än vad jag har brutto

• Anonym (:P)

va tusan jobbar ni med ni som har så bra lön själv e man glad att man fått en löneförhöjning från 14 till 16 tusen i månaden. men de e klart när man jobbar innom vården blir man inte fet.

• Anonym (Norge)

Innan skatt ca 34,000 (beror på skift eller ej)
    Ut ca 22,600.
    Jobbar som svetsare. Lönen blir bättre efter provanställningen.
    Bor i Norge.

• Anonym

Anonym (:P) skrev 2008-05-27 09:09:50 följande:

va tusan jobbar ni med ni som har så bra lön själv e man glad att man fått en löneförhöjning från 14 till 16 tusen i månaden. men de e klart när man jobbar innom vården blir man inte fet.
    De finns några kategorier som ofta ger bra lön:
    Kvalificerade hantverkare inom bristområden, t ex svetsare, CNC-operatatör
    Längre akademisk utbildning, dock inte alla, och sen jobb inom privat sektor med någon form av karriär, t ex jurist, civilingenjör, civilekonom.
    Andra yrken med bra löneutveckling: Läkare, pilot

Tänk på att det sällan är för sent att satsa på nya utbildning och byta yrke. Min fru hoppade på juristutbildningen när hon var 30 och är nu välavlönad jurist.

Det kostar, tar tid och många uppofringar men det är möjligt. Man måste dock vara beredd att offra en del och jobba hårt.
Svar på tråden Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?