• Anonym (utland)

Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?

Da fragor om löner oftast kan ses som mycket personliga, valde jag att lägga denna trad i "Känsliga rummet".

Jag bor utomlands och har, efter min senaste löneförhöjning en brottomanadslön pa ca 32.500 SEK. Dock, pga landets skatter och lagar, far jag bara ut 19.500 SEK. Är därför lite nyfiken pa hur det ser ut för er andra som har en bruttomanadslön pa mellan 30-40 tusen (nämn gärna om ni bor utomlands, eller i Sverige).

Vad bor du?
    Vad har du för manadslön brutto?
    Vad har du för manadslön netto?

• Svar på tråden Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?
  • Anonym (funderar)

Nu ser jag hur mycket alla svarta pengar verkligen är värda...

• Anonym

Anonym (:P) skrev 2008-05-27 09:09:50 följande:

va tusan jobbar ni med ni som har så bra lön själv e man glad att man fått en löneförhöjning från 14 till 16 tusen i månaden. men de e klart när man jobbar innom vården blir man inte fet.
    Jag är IT-konsult på ett medelstort konsultföretag.
  • ModestyB
    Anonym skrev 2008-05-27 18:28:22 följande:
    Anonym (:P) skrev 2008-05-27 09:09:50 följande:Jag är IT-konsult på ett medelstort konsultföretag.
    Jag jobbar, lustigt nog, som personlig assistent. Pga ett par års arbetslivserfarenhet har jag ganska bra grundlön (113) och jag jobbar nästan uteslutande ob-timmar och jag jobbar nog kanske eg. lite mer än heltid, men det är ju många som gör det även med fast månadslön. Får som jag tidigare nämnt ut ca 23000 kr/mån.

Funderar på om jag efter min föräldraledighet ska plugga vidare till Sjuksköterska, men den dåliga lönen bromsar mig lite. Har jurister oh programmerare inom närmsta familjen och deras löneutveckling har varit betydligt bätre än den man kan förvänta sig som Ssk. Samtidigt så ska man ju välja ett yrke man kan trivas med 30 år. Jag trivs mycket bra som assistent, men kan ibland känna att jag skulle behöva mer stimulans och ansvar.
  • Anonym

Intressant, jag vill också ha 50-60 kr i timmen för varje OB-timme jag gör.

• Anonym

Jag har tidigare tjänat 30.000:- och fått ut knappt 22.000:-. Höjde just lönen till 37.000:- så det ska bli spännande att se vad det blir ut.

Bor i Stockholm och jobbar som AD på en reklambyrå som jag är delägare i.

• Anonym (Gubbe)

Driver företag i teknikbranchen. Tar ut en lön på 50000:-rent / månad , det kostar 56000:- i avgifter till staten.

• ModestyB
    Anonym skrev 2008-06-07 00:11:03 följande:
    Intressant, jag vill också ha 50-60 kr i timmen för varje OB-timme jag gör.
    Har samma ob som alla andra, men iom att jag jobbar 12h pass och bara nätter/helger och över heltid så blir det faktiskt en riktigt, riktigt bra lön.
  • Anonym (gbg)

Jag tjänar runt 32000 och får ut ca 21-22000 kronor. Kommer inte ihåg den exakta summan så här på rak arm eftersom jag har avdrag som görs direkt från lönen. Typ fack, a-kassa o lite annat.

• skåne tjej
    ModestyB skrev 2008-06-07 13:10:18 följande:
    Har samma ob som alla andra, men iom att jag jobbar 12h pass och bara nätter/helger och över heltid så blir det faktiskt en riktigt, riktigt bra lön.
    Vad arbetar du då med? vad har du för ob-tillägg?
    First God created man, then he had a better idea...
Svar på tråden Bruttolön pa ca 30-40 tusen - Vad är din nettolön?