• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Waimea

Förresten - Gucci, har du köpt egen häst nu?
    Jag donar på med mina ridlektioner, har börjat rida hoppspecial och så tantspecialen på lördagar. Jag är förmodligen den mesta nybörjaren i båda grupperna, men ojoj så roligt det är!!!

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-09 21:36:45 följande:
    SussieStaket och grind! Vi har satt vanligt grönt inplastad stängsel på insidan av våran häck så Simon inte kommer igenom de hål som finns där, och sen har vi byggt en grind som täcker hela garageinfarten så nu är det säkert på framsidan vilket är jätteskönt för precis som du säger så är de sååå snabba i den åldern.Här är snitthastigheten uppmätt i lite drygt 70km/h på våran 50-väg!! en del har legat i över 90km!!!!! inne i ett villakvartet! En hund blöev ihjälkörd för några år sedan, kunde lika gärna varit ett litet barn.Tydligen så ska det någon gång blir 30-väg här men när?!Det vi kan göra mer är att även låna sådana där blomlådor som man sätter på vägen, man få låna gratis från kommun och 2 st/hushåll..Det är många som genar och köra Näktergalsvägen upp istället för att köra Högstorpsvägen där det är 30 förbi dagiset och även farthinder...
    vi har talat om en stor grind till själva in - utfarten.. kanske är enda sättet och vad smart att sätta upp stängsel på insidan av häcken! Det får vi nästan ta och göra!! Vart har ni köpt det gröna stängslet som ni har på insidan av er häck!?? Folk kör som tokar genom villakvarter, fy skäms på dom som gör det! Jag kör alltid försiktigt genom just villakvarter! Byn´s enda "Varning för barn" skylt, är helt nedstucken i högt gräs och texten är helt bortnött!

Får man sätta upp en ny skylt själv?? Eller vem ska man kontakta??
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Växjömamma1976

Gaaaaah, ringde kommunen fick nummer till 5 olika personer med olika befattningar, en som hade hand om trafikskyltar, en annan ansvarig för just enskild väg (var ej inne, typiskt!), en annan ansvarig för begränsade trafikskyltar 50 km/h men det var tydligen väldigt svårt få igenom.. nekas till 99,9% sade han! En annan talade om blå kvadratiska skyltar man kan få uppsatt men det kan ta tid! Så jag ska slutligen ringa en man som bor i Vikensved som vet mest och är ansvarig för trafiksättningen där vi bor!! Suck!! Har suttit med detta hela morgonen nu! Blomlådor måste tydligen alltid gå via kommunen och var inget alternativ där vi bor.

• Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-10 09:44:40 följande:
    Gaaaaah, ringde kommunen fick nummer till 5 olika personer med olika befattningar, en som hade hand om trafikskyltar, en annan ansvarig för just enskild väg (var ej inne, typiskt!), en annan ansvarig för begränsade trafikskyltar 50 km/h men det var tydligen väldigt svårt få igenom.. nekas till 99,9% sade han! En annan talade om blå kvadratiska skyltar man kan få uppsatt men det kan ta tid! Så jag ska slutligen ringa en man som bor i Vikensved som vet mest och är ansvarig för trafiksättningen där vi bor!! Suck!! Har suttit med detta hela morgonen nu! Blomlådor måste tydligen alltid gå via kommunen och var inget alternativ där vi bor.
    Tråkigt att det ska vara så besvärligt hela tiden. Förstår att ni vill att folk ska köra saktare.
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Little

Twinsen
    Söta tjejerna är!!

Madicken
    Sicka godingar du har!

Gucci
    Hur gick det i tävlingen då?

Sussie
    Det finns i de flesta bygghandelsbutiker,vi köpte på Cheapy.

• Gucci1

Little: Det blev inga höga poäng men det hade jag inte väntat mig. Det var hennes första tävling och vi var väl inte riktigt redo egentligen men hon skötte sig bra så jag är nöjd.

Waimea: Nej jag har inte köpt henne, har henne på kontrakt. Superbra!

• Växjömamma1976

Cia
    Betalar man 250:- till dej/Meandi och får 5 plagg i den storlek man vill ha?? Var det så du skrev här innan!?

• Mamma060812
    Waimea skrev 2008-06-11 08:19:08 följande:
    Mamma Cia: Jag vill köpa Me&I.. Går det att ordna?
    Jajmensan !!! Säg vad du vill ha så beställer jag
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-11 09:08:33 följande:
    CiaBetalar man 250:- till dej/Meandi och får 5 plagg i den storlek man vill ha?? Var det så du skrev här innan!?

Nä men jag kan beställa o sen när du får kläderna så får du oxå en faktura.

Dom har ju ett erbjudande nu i Juni att man kan köpa 5st hemliga plagg för 250:- vilket ju e skitbilligt !!

Man säger bara vilken storlek & om man vill ha kille el. tjej.

Rickard & Cia = Isak & Filip
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)