• Andreas tjej

Barnvagnsmodet i Danmark...

Tillbringade en helt för en månad sen Köpenhamn och förundrades över barnvagnsmodet där. I Sverige känns det som vill man ha litet, nätt och funktionellt.
    I Danmark kändes det som att motsatsen gällde. de hade världens sjabrak, BAUTAVAGNAR, verkligen gigantiska lite gammaldags modell på vagnar (i ny tappning dårå).
    Väldigt många hade vagnar av märket "Odder" och dessa har jag aldrig sett i Sverige.

oddervognen.dk/

Vad tycker ni om dessa?

Danskana brukar ju kunna design så nu ska det bli intressant att se om dessa snart kommer hit....

• Svar på tråden Barnvagnsmodet i Danmark...
  • Krabbolina

sån skulle jag kunna tänka mej. Ser ut att tåla en hel del! Inte så plastiga som vissa av dagens vagnar verkar vara.

• Finasteunge

Ja inte så speciellt snygg tycker ja..
    Den danska serien som går på 5 (unga mödrar) alla dom har ju den.

Jesper 070816
  • solida

Den var väl ingen bautavagn? Ser ut ungefär som min Emmaljunga duo classic tycker jag. Skulle definitivt välja den framför bugaboo och andra små minivagnar. Känns mycket säkrare för en liten nyföding med en stor vagn.

• Izzo

när vi var i Köpenhamn så g jag oxå dessa enorma vagnar. Broms bak o fram o jätte långa.
    Dem hade även en så konstig modell i Emmaljuna där. Skulle inte vilja ha sån stor vagn. Snacka om sura blickar på trånga bussar

• MrsMia

Va! Skulle det vara en stor vagn? Den ser ju helt normal ut..

• SaramedM
    solida skrev 2008-05-25 11:57:10 följande:
    Den var väl ingen bautavagn? Ser ut ungefär som min Emmaljunga duo classic tycker jag. Skulle definitivt välja den framför bugaboo och andra små minivagnar. Känns mycket säkrare för en liten nyföding med en stor vagn.
    Om du sett dem i verkligenheten skulle du inse att de är enorma

En 3-4 åringar kan ligga i dem och sova
  • Izzo

ja dem är verkigen jätte långa, min 4-åring skulle lätt få plats

• HelenaMaria

Har också varit i Köpenhamn och sett dessa vagnar. Tycker de är fina och stilrena, som de var förr här i Sverige. Inte lika plastiga som dagens modeller och håller säkert längre.

• solida

OK, ja på bilderna såg de normala ut men de kanske är stora i verkligheten. Ska till Köpenhamn över helgen om två veckor, så då får jag kolla in dem live...

Förresten, en grej som jag såg på "unga mödrar" på knaal5 var att de lämnar vagnen utanför butiken när de går och handlar! Med bebisen i! Har ni sett det, ni som varit i Danmark?

• Andreas tjej
    solida skrev 2008-05-25 11:57:10 följande:
    Jag tycker att Emmaljungas duo classic tillhör kategorin bautavagnar...
Svar på tråden Barnvagnsmodet i Danmark...