-
det är väl det som är tänkt.. men nog ska jag nog försöka sy egna nån gång.kristinah skrev 2008-07-07 22:33:49 följande:haha imsel - näe då aksnke du ska köpa färdiga istället
-
jag brukar heller inte orka blötlägga, fast nu har dom fått fläckar.. fast det har nån haft förut, men det har gått bort, så jag hoppas dom försvinner.
men jag tycker inte det spelar så stor roll om man blötlägger eller inte. tycker det blir samma resultat. -
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m32971401.htmlLillemorR skrev 2008-07-07 22:53:44 följande:Ja detta med menskopp...är det svårt att få den på plats???
Tråden om menskopp
finns länkar om hur man gör och om allt sånt.
sen finns det säkert många som kan svara på frågorna i tråden. -
men kan man ta nåt som man kanske har hemma då?nomana skrev 2008-07-07 23:01:36 följande:Du behöver bara lite flanelltyg, eller vanligt bomullstyg om du föredrar det (kanske bara på ytan, jag tror ytterst ovetenskapligt, att flanellen suger bättre). Går det att hitta nickelfria tryckknappar? Jag råkar komma ihåg att du är allergisk (är ingen stalker ). Annars hittade jag en nickelfri säkerhetsnål här: www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx... men 6,5 cm är kanske för stort för att sätta fast tygbindor med. Det kostar faktiskt inte många kronor att köpa lite tyg, du kan ju köpa en 20 cm bred remsa (beroende på mönster så klart) och kanske lite kardborre? Fast karborre har väl blivit nedröstat här förut... Vilket fall: lycka till!
laken eller nåt?
visst fanns det beskrivningar på hur man gör nånstans va?
ska kolla länkarna.
kanske kan jag ju börja utan nån knapp eller nåt, det borde ju hållas ganska bra. om jag ändå har tyg hemma, så behöver jag ju inte köpa en enda pryl.
det vore ju skitbra -
Ah!nomana skrev 2008-07-08 00:04:20 följande:Lakan fungerar säkert jättebra! Och om du gör tunna band av det också så kanske det går att knyta fast bindan?Här hittade jag mönstret till det första trosskyddet jag sydde (det på bilden), bra beskrivning, men man kan behöva hålla tungan rätt i mun när man läser den:shewhorunsintheforest.googlepages.com/Det bli jättesnygga trosskydd!
tack så jättemycket!
Ska kolla lite närmare imorron förhoppningsvis.
Men nu ska jag sooova! -
Aaaah!nomana skrev 2008-07-08 00:25:26 följande:imsel:Lycka till! Såg precis på Adahy's (länken i inlägg 172) att det ju fungerar utmärkt att använda en vanlig knapp och sy ett knapphål -- varför har jag inte kommit på det tidigare? Det måste ju lätt vara bästa sättet om man har ont om pengar!
Här har vi en smart en!
Det borde ju funka jättebra, om man har en liten knapp! -
Men har dom trosskydd?Kantarellen skrev 2008-07-08 10:15:11 följande:Sckoon har inte pul i sina bindor. Minibindan som jag provade var för liten och skavde, tror mer på deras allt i ett binda i så fall. Men sckoon är rätt dyra så då blir det definitivt billigare att sy egna. En bit fleece och två lager flanell borde fungera bra. Klipp lite längre och bredare vingar så fungerar det även utan knapp.
Det är det jag är ute efter.
Så bara lunapads än så länge som har utan pul va? -
Så minibindan var utan pul va?
det stod inget om den, bara att det var bomull som andas, så den borde vara utan.
Skulle jag haft pengar skulle jag beställt sckoon för dom är så himla fina!
Får se nästa månad hur mycket pengar man har.
Men ska väl först kolla vanliga trosskydd, kanske lunette då..
Och sckoon om jag har råd
jag vill faktikst gärna ha bindor/trosskydd som inte är vita..
Därför vill jag ju ha från procraft, men det tar ju så himla länge att få dom!
beställer nog nån sån iallafall sen, plus nån/nåra andra. -
Inlägg ska jag nog inte köpa vilken det än är. ännu iallafall, ändrar jag mig ska jag försöka komma ihåg att inte köpa den.Kantarellen skrev 2008-07-08 23:30:33 följande:Sckoons minibinda med inlägg skavde som bara den... så köp inte den modelen bara!
Såklart ska alltid det finaste vara "dligt"! -
Alltså.. Nu ska jag vara jättelat..
orkar inte sitta och försöka fatta på olika sidor hur man ska sy..
Så jag kanske kan fråga er hur ni gör?
Alltså jag vill ha trosskydd, mest bara som "ifall att", så den behöver inte kunna ta jättemycket, några droppar.
Jag vet inte om jag har nån gammal fleece.. Men om jag har tid kan jag kika vad mamma har för nåt.
vad använder ni, och vad kan man använda "istället", om man nu inte skulle ha tex flanell eller nåt annat.
vad funkar resp. vad funkar inte?
Hur jag ska sy kommer jag nog på sen, men hur många lager och sånt kan vara bra att veta.
Om ni sen vet en bra sida så kan ni länka till den med.