• Sandy09

Rosa flytningar=(

I lördags den 24/5 märkte jag att jag fått en ljusrosa flytning. Söndag och måndag var allt som vanligt igen, men igår började flytningarna om igen. Har lite ljusrosa flytningar nu. Dom är nästan inte ens rosa utan mer aprikosa/ ljusljusbruna/ beiga. Bara så att man ser att dom är något mörkare än vanligt.

Jag är i v.6 idag (5+0). Någon som har någon erfarenhet av detta? Jag är så jäkla orolig. Var hos bm igår, hon sa att jag inte behöver oroa mig. Men man gör ju det iaf

Någon mer som haft som jag? Slutade det i mf för er??

• Svar på tråden Rosa flytningar=(
  • Annaloo

Vid båda mina mf har det börjat med pyttelite blod som blev mer på några timmar.
    Nu senast så hade jag lite färgade flytningar (bruna och rosa) och någon enstaka bloddroppe mellan v5+2 och v6+4, sen inget mer
    Det är JÄTTEVANLIGT med lite blödningar just runt v6-7, så oroa dig inte så länge det inte börjar bli mer och mer!

*** v31 ***
  • Annaloo

Med "nu senast" menar jag denna graviditet som tycks gå bra

*** v31 ***
  • Sandy09
    Annaloo skrev 2008-05-28 11:34:57 följande:
    Vid båda mina mf har det börjat med pyttelite blod som blev mer på några timmar.Nu senast så hade jag lite färgade flytningar (bruna och rosa) och någon enstaka bloddroppe mellan v5+2 och v6+4, sen inget mer Det är JÄTTEVANLIGT med lite blödningar just runt v6-7, så oroa dig inte så länge det inte börjar bli mer och mer!
    Tack för ett snabbt och lugnande svar! Någon mer som haft rosa flytningar?
  • sofiaia

Hej! Jag hade rosa flytningar några gånger. Runt vecka 7. Det var vid midsommar förra året. Hade dessutom jätteont i magen och var typ sängliggande hela helgen. Jag blev precis som du jätteorolig och fick komma in på vul. Där såg de ett litet hjärta som tickade! Och nu sitter jag här med världens sötaste lilla pojke.. :) Så jag tror absolut inte att du behöver oroa dig! LYCKA TILL!!

• Sandy09

Hur rosa var era flytningar och hur länge hade ni dom?? Kom det mycket??

Om man får missfall, börjar man blöda ganska fort då??

• cassandra86

Jag hade likadant denna graviditeten. Och jag är i vecka 36 nu=) Var helt säker på att det skulle vara missfall men icke!
    Graviditeten innan denna slutade i missfall och då övergick flytningarna till en riktig blödning efter bara några timmar!
    Lycka till!

• sofiaia

Jag hade lite lite färgade flysningar i flera veckor, fast knappt man kunde märka det. Men två gånger kom det riktigt ordentligt och de var tydligt rosa. Syntes supertydligt på pappret.. Vet tyvärr inte om man börjar blöda direkt när man får missfall. Förstår att du är orolig, jag var precis likadan. Håller tummarna för att allt är bra med liten i magen!!

• Sandy09

cassandra86; Det låter bra det. Mina flytningar har ju inte övergått till blödningar än, och är knappt ens rosa så jag hoppas verkligen att det går vägen för mig med

iasofia; Det är ju precis så jag har. Dom är så lite färgade så att det knappt syns. Hoppas det går över snart och att vårat lilla pyre får stanna i mammas mage.

Jag är verkligen hur orolig som helst. Fastän ni ger lugnande svar och bm säger att jag inte behöver oroa mig så finns ändå oron där hela tiden. Att det skulle vara så här jobbigt att vara gravid trodde jag aldrig.

Känns ändå som att det kommer gå vägen iaf, så vi får hoppas på det bästa

• alem

jag har haft två st riktiga störtblödningar, fått sova med binda och tom blödit igenom under natten.. första kom i 8+4 och nästa i 9+4 där båda gångerna fick jag göra vul och den lilles hjärta picka på för fullt och i 9+4 sparka den runt så mycket att det inte ens gick att ta ett kort på den :) är idag i 10+4 och har emellan alla dessa gånger haft rosa,bruna flytningar/blödningar, små som bara syns på pappret till och från...
    Ska till läkaren för att få hjälp med illamåendet igen nu i eftermiddag då jag inte får behålla tabletterna jag fått tidigare längre så ska försöka höra lite då om jag kanske kan få en riktig undersökning så jag får veta om allt fortfarande är bra med lillen i magen...

Grattis och lycka till med alla era små knoddar :)

• Sandy09
    Svar på #9
    Jag blir lugnare och lugnare för varje svar jag får. Tack så hemskt mkt!
  • clear

Hej Sandy09!

Jag har percis som du!! Jag är oxå 5+0 idag. igår såg jag två rosafärgade flytningar och blev alldeles kall inombords! och imorse har det kommit lite fast mycket ljusare. Så nu springer jag på toa hela tiden och kollar. men jag har inte ont i magen.

Till saken hör att jag har fått MA tidigare som inte upptäcktes förens i v.13 men forstret dog i v.9. och samma dag som de upptäckte MA var när jag skulle göra CUB-ul och på morgonen hade jag fått lite rosa flytningar. Så nu är jag så rädd att jag har fått MA igen! Men jag antar att det är för tidigt att göra ett VUL för de ser nog ändå inte så mycket än. Jag orkar bara inte gå ingen det igen...

Men jag har läst massor här på FL och det är tydligen vanligt med rosa flytningar så det känns ju lite bättre. Men om det nu ska bli mf så hoppas jag att det blir ett mf och inte MA igen, för det känns så förädiskt atttro att man är gravid men egentligen bär man runt på ett dött foster. Som tur är har vi inte sagt något om denna graviditet. Förra gången berättade vi dagen innen vi fick redan på MA och det var inte kul och ringa runt dagen efter att berätta den tråkiga nyheten...

Sorry att det blev långt. Hoppas det finns fler som vill berätta om sina erfarenheter!

Kram!

• cassandra86

Det här med oro känner jag igen. Jag fick rosa flytningar och ganska mycket på söndagen kommer jag ihåg och hade fortfarande under måndagen men sedan förvann dem. Vart på en undersökning på onsdagen där man såg hjärtat slå. Helt otroligt.
    OM det skulle vara ett missfall hade det mest största sannolikhet börjat blöda mycket nu och gjort ont. Iaf vad jag har för erfarenheter. Att ha lite missfärgade flytnignar är helt normalt. Det finns ju dem som tom blöder mer än en mens och det fortfarande är normalt.

Det kommer gå super! O ring till gyn eller till en barnmorska och berätta din oro så kanske dem kan göra ett ultraljud på dej! Det lugnar en en hel del!

• majsan2

Sandy09: Precis som många andra kan även jag säga att det är jättevanligt med småblödningar/flytningar i början av grav. Det betyder inte att man är mindre orolig för det - det kan jag intyga : )

Men jag fick småblödningar i v6+6 som höll på ca 1 vecka. Till slut orkade jag inte vänta mer utan åkte in på gynakuten. Där konstaterade man att hjärtat pickade och allt såg ok ut, men läkaren kunde se en liten blödning men visste ej var den kom ifrån.

Fick med mig en liten informationsbroschyr från gynakuten där det står att det är väldigt vanligt med småblödningar fram till v12. Om dom är små och inte tilltar i styrka behöver man ej uppsöka vården. Däremot om det blir mer och om det är förenat med smärta ska man uppsöka gynakuten. Innan v6 är det svårt att överhuvudtaget se något...

Jag håller tummarna för dig!

• Sandy09

Tack för alla svar.

Jag var hos min BM igår på inskrivning. Hon sa bara att jag ska vara uppmärksam, men att inget i nuläget tyder på att det är ett missfall på G. Hon sa även att rosa flytningar, tom blödningar kan förekomma i början av graviditeten men att fostret ändå kan leva och må bra.

Jag har inte haft några mer rosa flytningar idag, och det känns skönt. Dom är bara något mörkare/gulare än vanligt nu. Kom på en sak, kan detta bero på en infektion tex svamp eller så?

Jag vill gärna att fler berättar om sina erfarenheter

• alem

kom precis hem från läkaren nu jag och har fått ett första kort på lillen! :D den sprattla på och vinka och levde runt som bara den *ler* har även fått veta att mina små blödningar beror på att jag har väldigt ytliga blodkärl på livmoderhalsen och de var liite irriterat där men det var inget som skulle vara farligt för bebben men jag kunna räkna med att ha lite rosa aktiga flytningar till och från ett tag till. Känns otroligt skönt att äntligen få veta vart det kommer ifrån och få se att lillen växer och sprattlar på som den ska :D blve framflyttad en dag oxå :)

Svar på tråden Rosa flytningar=(