Bebisnamn: Tore
Fyller 1 år den: 17 Juli
Vikt/längd, vet du det? 7300 g och 70 cm (för ca 2 veckor sedan)
Vad har hen för storlek? Byxor 68-74 övrigt 74
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hasar pyttelite på rumpan men vet knappt om der räknas
Kan hen gå? Går med stöd och ibland när han håller i en hand. Tog sina första steg den 30 maj
Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma och pappa som man vet säkert
Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Tore är väldigt svår i maten just nu och jag ska va glad om han äter en 1/4 burkmat men annars blir det en halv burkmat när det funkar bra med maten. Han älskar macka och gröt.
Burkmat eller hemlagat? Burkmat till lunch och hemlaggat till middag
Ammar du och hur mycket i så fall? Morgon ammar
Hur många gånger sover hen på dagen? 1-2 och då 30 min- 2 tim
Vilka tider sover hen på natten? 20-04 dricker vatten och sen sover han till 06.30, morgon ammar och sover vidare till kl 08
Hur går nattningen till? Gröt och sen bad/avtvättning. Pyjamas(om det är kyligt) och sen säger vi godnatt till pappa om jag nattar honom el tvärt om och så lägger vi honom i hans säng. Ibland somnar han direkt och ibland inte.
Var sover hen? I spjälsäng i eget rum
Hur många tänder har hen? 2
Skostorlek? 19
Har hen ätit glass ännu? smakat på pappas och min glass
Har hen badat utomhus ännu? nej inte än
Är det dags för småsyskon än? planaras till 2010
Vad ska hen få på födelsedagen? Någon lek och lär leksak av något slag.
Vad ska ni göra i sommar? Borås djurpark, High Caparall och sen kanske Liseberg
Berätta några rader om din julibebis: En härlig liten krabat som charmar sin omgivning. Vet vad han vill och blir det inte så är det massa gnäll tills det går som han vill.
Älskar att bada badkar och åka vagn bara den rör på sig.
Kramas och pussas gärna och pratar i massor hela tiden. Sjunger imellanåt och dansar. Kommer det musik någonstans så dansar han direkt.