Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Här har vi gottat oss med folkfest i grann orten, gisledagarna heter det. Är lute matknad, tivoli och sen har alla som går i åk 3 på gymnasiet en liten tävligt och karneval.
    På kvällen åkte vi till en vän som hade lite förfest. Spelade lite kubb och Tore busade en massa och vissade vad han kunde för ljud och att han kunde dansa.

Jag smörjer in Tore och har gjort det nu sedan denna värme kom. Har köpt Eucerin från apoteket.

• jelikas

Loggade in på skatteverket nyss och jag går mina skatte pengar innan midsommar. De stod att de var påväg
    Aldrig fel med lite extra pengar så det skall köpas resesäng till Tore och en paraplysulky. Blir även ullared och inhandla en hel del kläder till både mig och Tore och sen blir det att spara resten

• jelikas
    zandrisen skrev 2008-06-02 11:40:32 följande:
    Heeeej tjejer!Nyss återkommen från en underbar weekend i Barcelona, och idag fyller jag inte mindre än 30 år! Fattar inte var tiden tog vägen???Iaf, Barcelona var mycket trevligt, shoppade massor av kläder och skor, och kikade runt i underbara inredningsbutiker, där jag tyvärr inte hade råd att handla nåt... Kostar ju lite att forsla hem om man nu slår till på nån trevlig fåtölj eller så, haha... Saknade dock ungarna tokmycket, sååå skönt att komma hem och få gossa med dom!
    Grattis!!
  • jelikas

har fått mina skattepengar nu. Blev mer än jag räknat med då vårat hus inte var med i deklarationen. Så idag skall vi lyxa till det lite med middag och sen skall vi köpa paraply sulky och resesäng till Tore. Resten skall läggas un på vårat sparkonto och någon slant skall gå till nya kläder till mig

• jelikas

Blev en paraply sulky idag. De hade utförsäljning på förra årets modeller på babyproffsen så det blev en babytravel lyx med stötdämpare och så
    Imorgon blir det att köpa en pool till Tore på leksaksaffären så han oxå kan bada för jag köpte en uv dräkt till honom idag på Lindex

• jelikas

Idag har jag fyndat. Köpte ett par kavat sandaler till Tore. Kostade 249 kr. Fanns ett par kvar i hans storlek så jag kunde inte låta bli att köpa dom så nu har han ett par riktigt bra skor att övningsgå i

• jelikas
    Milla med killar skrev 2008-06-04 20:37:57 följande:
    Åhh var då? Behöver med ett par.
    i skoaffären i samhället där jag bor (anderstorp) 
  • jelikas
    Karttu skrev 2008-06-04 21:53:21 följande:
    Det var det jag hade lite på känn, att du inte hade kört AW iaf. Jag skulle gärna slippa nattamningen, även om den inte är så betungande, men Alfred lär väl börja sova hela nätter nångång ska vi tro!
    Vi erbjöd sonen vatten när han vaknade när jag slutade natt amma. Funkade kanon fint och efter 2 dagar så sov han hela nätter.
  • jelikas
    Bebisnamn: Tore
    Fyller 1 år den: 17 Juli
    Vikt/längd, vet du det? 7300 g och 70 cm (för ca 2 veckor sedan)
    Vad har hen för storlek? Byxor 68-74 övrigt 74
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hasar pyttelite på rumpan men vet knappt om der räknas
    Kan hen gå? Går med stöd och ibland när han håller i en hand. Tog sina första steg den 30 maj
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma och pappa som man vet säkert
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Tore är väldigt svår i maten just nu och jag ska va glad om han äter en 1/4 burkmat men annars blir det en halv burkmat när det funkar bra med maten. Han älskar macka och gröt.
    Burkmat eller hemlagat? Burkmat till lunch och hemlaggat till middag
    Ammar du och hur mycket i så fall? Morgon ammar
    Hur många gånger sover hen på dagen? 1-2 och då 30 min- 2 tim
    Vilka tider sover hen på natten? 20-04 dricker vatten och sen sover han till 06.30, morgon ammar och sover vidare till kl 08
    Hur går nattningen till? Gröt och sen bad/avtvättning. Pyjamas(om det är kyligt) och sen säger vi godnatt till pappa om jag nattar honom el tvärt om och så lägger vi honom i hans säng. Ibland somnar han direkt och ibland inte.
    Var sover hen? I spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? 2
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? smakat på pappas och min glass
    Har hen badat utomhus ännu? nej inte än
    Är det dags för småsyskon än? planaras till 2010
    Vad ska hen få på födelsedagen? Någon lek och lär leksak av något slag.
    Vad ska ni göra i sommar? Borås djurpark, High Caparall och sen kanske Liseberg
    Berätta några rader om din julibebis: En härlig liten krabat som charmar sin omgivning. Vet vad han vill och blir det inte så är det massa gnäll tills det går som han vill.
    Älskar att bada badkar och åka vagn bara den rör på sig.
    Kramas och pussas gärna och pratar i massor hela tiden. Sjunger imellanåt och dansar. Kommer det musik någonstans så dansar han direkt.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2