Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Här är det fult väder. Har åskat från och till i en vecka typ och samma sak med regnet.

• jelikas
    Jessys skrev 2008-07-14 13:42:57 följande:
    tillbaka från bvc och 1-års kontrollen Charlie väger nu 9960 gram och var 80,5cm lång Fick spruta i låret men det gick bara bra!Hur mkt väger era 1-åringar o hur långa är dom?
    Vi har inte vart på 1 års kontroll än men jag gissa på att han är någonstans mellan 73-74 cm och hoppas att han gått över 8000 g. Här hemma på vågen väger han 7500 g just nu.
  • jelikas

Idag har jag vart duktig. Har dammtorkat i vårat sovrum, Tores rum och i hallen. Även på börjat inne i finrummet och skall göra klart det när Tore gått och lagt sig och sedan även fixa köket.
    Har även putsat fönsterna på övervåningen. Framsidan har jag tagit både invändigt och utvändigt men baksidan är det bara invändigt men skall ta utvändigt i morgon.

Måste ju ha det lite fint när det är 1 års kalas på torsdag och sen är det typ 2 år sedan fönsterna putsades här sist.

• jelikas

Beckah: Shit vad många tänder Alvin har. Tore har bara 2 framtänder där nere än så länge.

• jelikas
    SusannaT skrev 2008-07-15 23:37:48 följande:
    shit. en vecka kvar tills 1 årsdagen.. tips på presentönskningar till en ett åring? ALLA frågar vad Isabelle önskar sig men vi har svårt o säga. man säger bara leksaker... hmmm.. *tänker så det ryker*
    Vi önskade oss en rese säng och sen pengar så vi kan lägga in lite på hans fond och sparkonto
  • jelikas
    Mum23 skrev 2008-07-16 09:01:18 följande:
    Måste bara berätta....Nu när vi var i Spanien så följde syrran och hennes 2 barn med ner i 2 veckor. Hennes sambo var hemma och jobbade. Våran kära far var också med. När lite drygt en vecka hade gått så sa min man att han och pappa skulle dra på en liten tur och kolla några saker medans jag, syrran och barnen badade i poolen.Ett par timmar senare kom de tillbaka med ett jättefint paket i handen. De sa att det var till min syster. Att DHL hade kommit med det precis. (Vi var fortfarande kvar vid poolen). Hon läste kortet och satt där på poolkanten och tårarna började rinna på henne. I kortet var en jättefin dikt skriven av hennes sambo där han avslutade med att fria.I paketet låg ett silkesnattlinne till bröllopsnatten.Hon var helt tagen. Men överraskningarna var inte slut för nerför trappan travar Peter, hennes sambo, ner och går ner på knä och friar igen. Han hade alltså i smyg planerat att komma ner och överraska. Så romantiskt!Det var ett helt fantastiskt frieri!!!!!!!Kan tillägga att han inte är av den romantiska sorten så detta var en STOR händelse!!
    Så romantiskt.
  • jelikas
    Vickyb skrev 2008-07-16 15:30:34 följande:
    jag har kanske fått en LÄGENHET!!! Jag är så glaaaaad!! Får förhoppningsvis reda på det på fredag.. och jag hoppas verkligen att jag får den.. är i ett sådant stort behov av den nu. Jag behöver lite hjälp och stöttning.. jag vet inte alls hur jag kommer att ta det med seperationen.. men nu ser jag bara en ljus sida av den.. Jag vet att jag inte varit så mkt här.. men det är pg av depressionen.. har varken haft lust eller ork..
    Skall hålla mina tummar och tår att du får lägenheten och även en stor kram till dig!
  • jelikas

Nu är äntligen storstädningen klar så i morgon skall det bara göras tårtor och sen kl 15 skall Tore firas på självaste födelsedagen.

Är barnledig nu. Sambon åkte iväg med min far så de tog Tore med sig. Skall testa min nya epilator som jag köpt

• jelikas
    Jessa6 skrev 2008-07-17 00:34:33 följande:
    Idag är jag först!Grattis  Tore på födelsedagen!!
    Tore tackar så mycket
  • jelikas
    Anns krypin skrev 2008-07-17 08:03:50 följande:
    19 augusti skall johanna på 1 års kontroll å den dära sprutan *L* får väl se om dem kan släppa prematur snacket denna gång skulle va skönt..
    Min bvc sköterska håller fortfarande på med prematursnack. Får hoppas hon slutar med det oxå för jag ser honom som vilken kille som helst balnd sina jämnåriga.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2