... Född: Juli 2007 ... 2
idag har vi varit hos sambons mamma som fyllt år å hade lite bjudning. imorn blir det till hans moster på kalas å bad i pool, sola å äta gott. annars händer väl inte så mkt... jo, inez försöker säga blomma= bomma , hehe
bjuder på en liten bild såhär på morgonen =)
lindisen81.blogspot.com/2008/06/bildbevis.html
hemma efter en heldag känns det som, man blir ju trött av solen =) va först på ÖF sedan ner på stranden me några andra mammor å barn, sen en promenad å sen hem. Inez sover nu gott i sitt rum, hon kom inte riktigt till ro i vagnen, tror det va lite för varmt. jag har lyckats få färg, men hade väl en bra grund från thailand =) känns på huden som man ska hålla sig inne resten av dagen...
va gör ni andra i sommarvärmen då?
Bebisnamn: Inez (Elisabeth Viola)
Fyller 1 år den: 21 juli
Vikt/längd, vet du det? ca 9050 gr, 70 lång (för 2 veckor sedan)
Vad har hen för storlek?74/80
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper några "steg" annars ålar
Kan hen gå? om man håller henne i händerna =)
Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
mamma
pappa
titta
titta där
mjauar som en katt till alla djur
ampa (lampa)
atten (vatten)
kiiiisssss (kiss)
heee (hej)
hee åå (hej då)
vinkar åt allt å alla typ
det nyaste är; bomma (blomma)
Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Hon älskar mat, har börjat "trotsa" lite och vill bar äta själv. vill inte ha pureér. ananrs äter hon allt.
Burkmat eller hemlagat? hemlagat (försöker ge burk ibland men hon vill bara ha max en halv sedan börjar hon leka)
Ammar du och hur mycket i så fall? Nej
Hur många gånger sover hen på dagen? 1 gång ca 2 timmar (oftast, beror på när hon vaknar)
Hur går nattningen till? bad/tvätt,blöjbyte och pyjamas, välling sen läggs hon i sängen och somnar själv.
Var sover hen? spjälisen i sitt rum
Hur många tänder har hen? 2
Skostorlek? 18
Har hen ätit glass ännu? smakat på min.
Har hen badat utomhus ännu? ja.. .i thailand =)
Är det dags för småsyskon än? nix
Vad ska hen få på födelsedagen? kritor, vattenfärger, målarblock, marackas, gunghäst, docka+dockvagn (önskelistan är lång)
Vad ska ni göra i sommar? bara njuta av varann.... bygga kök och ha barnvakt =)
Berätta några rader om din julibebis: Inez är en bestämd liten dam som skriker för minsta motgång. gäller att visa henne att man ser vad hon vill visa samt visar henne till rätta när något går "fel". hon gillar sin potta, älskar at bada badkar, busa och har blivit riktigt kramgo =) hon skrynklar ihop ansiktet och gör roliga miner =)
kika här för en bild; lindisen81.blogspot.com/2008/05/inez-i-egen-hg-person.html
Inez ville inte ha sin kvällsvälling igår....? sov sedan hela natten till 8 imorse. men det tog ett tag att somna och hon grät en del... någon som vet vad det kan bero på att hon inte ville ha vällingen? ska vi ändå erbjuda henne den ikväll...?
snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck*
jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...
inez ville hur som helst inte sova och den elaka mamman lät henne skrika för sig själv i säkert fem minuter!!! wohoooo vad ska folket säga nu, haha. la oss tillsamans i sängen o busa en stund men ingen somna, nu försöker en trött inez reta gallfeber på mig å dra ut datasladden hela tiden å säga titta! jag som vill mecka ikea möbler, unge sov nu! haha, nä ska försöka lägga henne igen =)