Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

Beckah82 skrev 2008-05-31 11:17:50 följande:
    Vad gör alla i sommarvärmen då?Blir nog bad här idag för Alvin i minipoolen Smörjer ni in? Jag började igår, 1 månad tidigt
    vi smörjde inez första gången i thailand, då typ 7 mån . ingen skada skedd =)

idag har vi varit hos sambons mamma som fyllt år å hade lite bjudning. imorn blir det till hans moster på kalas å bad i pool, sola å äta gott. annars händer väl inte så mkt... jo, inez försöker säga blomma= bomma , hehe
  • Lindisen81
    misan84 skrev 2008-06-03 07:39:49 följande:
    Godmorgon. Söt bild lindisen:)Hampe har lärt sig att gå nu när man håller han i händerna sååå roligt *glaaad*Såg att skattepengarna var utbetalda den 1:e undra när man får dem på kontot då hmmm
    inez går oxå när man håller henne i händerna, sååå sött. hon blir så glad och vill mest gå hela tiden!
  • Lindisen81

hemma efter en heldag känns det som, man blir ju trött av solen =) va först på ÖF sedan ner på stranden me några andra mammor å barn, sen en promenad å sen hem. Inez sover nu gott i sitt rum, hon kom inte riktigt till ro i vagnen, tror det va lite för varmt. jag har lyckats få färg, men hade väl en bra grund från thailand =) känns på huden som man ska hålla sig inne resten av dagen...

va gör ni andra i sommarvärmen då?

• Lindisen81

Bebisnamn: Inez (Elisabeth Viola)

Fyller 1 år den: 21 juli

Vikt/längd, vet du det? ca 9050 gr, 70 lång (för 2 veckor sedan)

Vad har hen för storlek?74/80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper några "steg" annars ålar

Kan hen gå? om man håller henne i händerna =)

Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    mamma
    pappa
    titta
    titta där
    mjauar som en katt till alla djur
    ampa (lampa)
    atten (vatten)
    kiiiisssss (kiss)
    heee (hej)
    hee åå (hej då)
    vinkar åt allt å alla typ

det nyaste är; bomma (blomma)

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Hon älskar mat, har börjat "trotsa" lite och vill bar äta själv. vill inte ha pureér. ananrs äter hon allt.

Burkmat eller hemlagat? hemlagat (försöker ge burk ibland men hon vill bara ha max en halv sedan börjar hon leka)

Ammar du och hur mycket i så fall? Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? 1 gång ca 2 timmar (oftast, beror på när hon vaknar)

Hur går nattningen till? bad/tvätt,blöjbyte och pyjamas, välling sen läggs hon i sängen och somnar själv.

Var sover hen? spjälisen i sitt rum

Hur många tänder har hen? 2

Skostorlek? 18

Har hen ätit glass ännu? smakat på min.

Har hen badat utomhus ännu? ja.. .i thailand =)

Är det dags för småsyskon än? nix

Vad ska hen få på födelsedagen? kritor, vattenfärger, målarblock, marackas, gunghäst, docka+dockvagn (önskelistan är lång)

Vad ska ni göra i sommar? bara njuta av varann.... bygga kök och ha barnvakt =)

Berätta några rader om din julibebis: Inez är en bestämd liten dam som skriker för minsta motgång. gäller att visa henne att man ser vad hon vill visa samt visar henne till rätta när något går "fel". hon gillar sin potta, älskar at bada badkar, busa och har blivit riktigt kramgo =) hon skrynklar ihop ansiktet och gör roliga miner =)
    kika här för en bild; lindisen81.blogspot.com/2008/05/inez-i-egen-hg-person.html

• Lindisen81

Inez ville inte ha sin kvällsvälling igår....? sov sedan hela natten till 8 imorse. men det tog ett tag att somna och hon grät en del... någon som vet vad det kan bero på att hon inte ville ha vällingen? ska vi ändå erbjuda henne den ikväll...?

• Lindisen81
    Donna69 skrev 2008-06-04 23:05:49 följande:
    OMG!!! Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? fisk är helt klart favorit!!!!!!!!! (förutom lax)
    inez har börjat trotsa lite vid maten... ska bara äta själv, matas hon vill hon hålla en egen sked annars vägrar hon och leker bara... burkar är typ omöjligt att ge... favoritmat är omelett med majs, tonfisk å keso.
  • Lindisen81

snart får både jag o inez typ solsting! hon ligger å skriker i sitt rum å jag sitter här å e irriterad. hon totalvägrade somna i vagnen på promenaden trots att hon gnugga ögonen HELA vägen å smågnällde för att hon va varm å trött. La henne i sin säng å då bara skriker hon istället för att somna *suck*
    jaja, får ta upp henne ett tag låter det som för hon tänker tydligen INTE somna just nu...

• Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-06-05 12:30:44 följande:
    Hon ligger och skriker och du sitter vid datorn? okej.
    eh ja och?? jag sitter ju inte direkt bredvid henne å skriker. frågor på det?
  • Lindisen81

inez ville hur som helst inte sova och den elaka mamman lät henne skrika för sig själv i säkert fem minuter!!! wohoooo vad ska folket säga nu, haha. la oss tillsamans i sängen o busa en stund men ingen somna, nu försöker en trött inez reta gallfeber på mig å dra ut datasladden hela tiden å säga titta! jag som vill mecka ikea möbler, unge sov nu! haha, nä ska försöka lägga henne igen =)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2