Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

ang tandborstning; här gör vi det bara på Inez villkor, när hon själv vill. oftast blir det på morgonen, men bara in-ut med tandborsten. Vi kör med"vanlig" tandkräm, alltså inte barntandkräm. Har fått för mig att det kan förknippas med godis =/ Inez dricker ej välling längre på kvällen, men på kvällen är hon så trött ändå så vill inte "bråka" om en sak som tandborstning. finns så mkt annat min unga dam inte gillar =/ blir sur o tvär för minsta motgång och jag HOPPAS detta vänder så hon inte blir en sån där sur unge som bara kan säga nej..... =/ nä min lilla skit är ju egentligen GLAD men just nu är hon faktiskt rätt hopplös i humöret...... kanske blir bättre när hon börjar gå... nu kan hon ju gå om hon håller en hand (men bara om hon är på humör för det...).

solis; massa kramar.

• Lindisen81
    veronicaq skrev 2008-08-20 18:25:47 följande:
    iiiiih då måste han va söt
    och min tjej är lika "stor" men väger "bara" 9400 ca, ja "bara" som jäkla bvc sköterskan säger =(
  • Lindisen81
    veronicaq skrev 2008-08-20 19:44:11 följande:
    vaddå barab.. hon e ju tjock bry dej inte...
    tycker jag med, en riktig liten knubbis! när sambon kom till bvc så va det första sköterskan sa; men va smaaaaaaaaaaaal hon blivit!!!!!!!!!!
    *suck*
  • Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-08-21 18:21:30 följande:
    Har inte förskolebarnen max 15 timmar om föräldrana är hemma?
    jag bor i Täby kommun och här är det 15 timmar på typ alla ställen tror jag. förskolan bestämmer själv, men tror hela täby kör på 15 tim. är barnet 4 år å får syskon får de 15 timmar gratis. vet att på andra ställen i sthlm får de gå 30 tim.
  • Lindisen81

När Inez en dag får syskon kommer hon få gå sina 15 timmar, tre dagar i veckan om det inte är så att hon absolut vill va hemma. då får hon va hemma =) När hon får syskon är hon nog runt tre fyra år kan jag tänka mig och har ett behov av att leka med sina kompisar samt att den nya lilla bebisen ska få samma egentid med mamma som Inez fick. jag tycker 15 timmar är super, 20 vore bättre och 60 vore att överdriva en aning =)

• Lindisen81

förkylning på gång?? en dunderkur;

Först en ipren 400 mg
    sedan en zinktablett
    Ett glas vatten med en citron brustablett i tillsammans med en brustablett Echinacea samt fem droppar Echinaforce.

• Lindisen81

nu verkar inez ha tagit upp tjaffset vid nattningen...igen! hon ror typ hon kan skrika tills hon får som hon vill, men den elaka mamman säger då NEJ! men vill inte att hon ska va så ledsen, suck! men det går väl över om fem sex dagar hehe.

• Lindisen81

god morgon på er. nu står Inez och dansar, hehe, hon älskar att skaka rumpa =) så sött. vi ska till stan idag på fotoutställning, å jag ska nog shoppa lite.... får LÖN på MÅNDAG!!!!!!!!! så j-a skönt! så tänkte låna av mig själv och betala tillbaka när lönen kommer =)

nu blir Inez arg för att hon inte når lamp knappen.... sorry tjejen, men det dröjer ett bra tag innan du når den haha.

• Lindisen81

nu vill inez gå hela tiden om man håller bara en hand =) märker hon att man släpper tar hon tag i ens byxben så snabbt hon kan hehe. hon säger app (napp) men vi har minskat ner på nappandet nu så hon säger app app hela tiden å bankar på sin mun. hon kan; var är huvet och var är munnen =) inte alltid hon pekar rätt men nästan alltid. nya ljud kommer heeela tiden inte tyst en sekund. igår charmade hon nog alla på roslagsbanan och tunnelbanan när vi va i stan =) de flesta verkar tro att hon är yngre än sina 13 månader... å säger; vilken söööööt bebis =)

• Lindisen81

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?

*har ni börjat med potta?

*äter barnet själv?

*gillar ditt barn soppa =)?

*vaknar barnet på natten?

*använder barnet napp/snutte?

*barnets favoritmat?

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?

• Lindisen81

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?
    nej. har skötbädd på golvet men ska snart ta bort den

*har ni börjat med potta?
    ja, efter vila samt måltid (när vi är hemma)

*äter barnet själv?
    ja, annars vill hon inte ha maten

*gillar ditt barn soppa =)?
    JA, men blir förbannad för att soppan trillar av skeden och behöver hjälp, haha

*vaknar barnet på natten?
    ibland, nån gång i veckan, men somnar om direkt

*använder barnet napp/snutte?
    napp, inte så intresserad av snuttefilten... men minskar på nappen mer å mer

*barnets favoritmat?
    allt! men framförallt pasta, korv, köttbullar, pannkaka, fiskpinnar....

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    olika, oftast mot mig, men mer å mer framåt

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    ja så gott det går

• Lindisen81

Donna; har din lilla skrota aldrig haft napp? om hon haft det, hur va det då att sluta...? Lite nyfiken då jag är såååå trött påden där plastgrejen =)

• Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-08-24 12:01:38 följande:
    Alvin har haft. Jag bara tog bort den och gav inte tillbaka mycket enkelt.  Gjorde samma med Victor. Lite smågnöligt i en vecka sen var det bra. Victor var 5 mån. Alvin var 4,5 mån.
    ja jag minns att du tog bort den tidigt... men nu när hon är så "stor" känns det som det kommer bli en stor fajt med griniga dagar + nätter, hehe. men oftast har hon den bara nu när hon ska sova, är ju en minskning alla fall =)
  • Lindisen81

*Aktiviteter: nu jobbar ju jag på dagarna men Inez är ju med sin pappa =) de går på öppna förskolan ca en gång i veckan där de sjunger och målar med målarfärg =) de är mkt ute i lekparken, gungar gräver i sand osv, hemma läser de böcker och leker med tågbanan och andra saker, går promenader, går till bondgården mm.

vad kul att läsa om era barn! det va inte många som ger soppa =) på torsdag ska vi käka fisksoppa =)
    har precis fått lite vinster på tradera för 200 spänn, inte helt fel! det jobbiga är bara att packa å posta... nä guitar hero (stavning) nu! ha en trevlig kväll

• Lindisen81
    Donna69 skrev 2008-08-26 19:42:44 följande:
    hur tidigt kanman ge ett barn turkisk yoghurt???
    inez har fått det sedan typ 6-månader =) men ger det inte längre då den är så fet och det går lika bra med vanlig yoghurt här.

tacky; spännande med företag, vad ska du pyssla med?
  • Lindisen81
    misan84 skrev 2008-08-26 12:39:53 följande:
    Men han går fortfarande inte:( Någon mer som inte börjat gå än??
    inez går inte. men känner mig inte så stressad =) njuter av lugnet ett tag till, hehe. tror inte hon går förrän till julen kanske =) nu går hon gärna och håller en hand så det är ju framsteg, hehe
  • Lindisen81
    misan84 skrev 2008-08-27 12:59:44 följande:
    Hur är det med inez mage nu på äldre dar:)?
    det är bra! hon bajsar på potta varje morgon (nästan alltid), och hon blir hård (superhård) av banan... lite synd eftersom hon älskar banan! blir hon hård får hon lite katrinplommon så är hon bra igen efter en timme =)
  • Lindisen81

1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
    2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
    3.Vad gillar du för musik?
    4.Vilka TV-serier följer du?
    5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?

1; att min Inez är det vackraste o bästa som finns! hon gör mig glad, och andra blir glada av henne. hon har en stark personlighet och en vilja av stål.

2; 2 barn. en lillebror till Inez som ska hete Alfons =) (eller lillasyster hehe)

3; blandat

4; just nu visas bara repriser =( sedan blir det Idol och sånt

5; jag jobbar 100% på en förskola med barn 2½-5 år och trivs superbra! det bästa jobb man kan ha!

• Lindisen81

H e l e n a skrev 2008-08-29 11:07:19 följande:

Apropå att kommentera osv: varför lägger knappt någon in bilder i bildtråden nuförtiden? Och de bilder som läggs in kommenteras knappt... (Vill ju inte tro att ni tycker min son är ful ) Kanske en del glömt att den undertråden finns eller så nöjer sig många med Bdb.
    jag använder bilddagboken med lösen för de som är intresserade. är inte inne här så ofta och kollar runt, utan läser bara lite i tråden. en och annan bild hamnar i bloggen och en och annan ligger på min sida här på fl.
  • Lindisen81

vagntips?
    våran quinny freestyle tänktevi ha i vagnförråd och använda vid långpromenader. vi har en sulky som börjar bli sliten som vi ska ställa hos min brorsa. vill gärna ha en enkel vagn/sulky att ha mer alldagligt och som man lätt har med sig i bil och på buss. gillar Brio sitty, den där enkla, men vill ha fullt liggläge som den inte har... gillar inte de små plastiga hjulen på de här "vanliga" "sulkysarna".
    vill inte ge mer än max 1500 spänn.
    tips??????

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2