... Född: Juli 2007 ... 2
Grattis på 30 årsdagen! KRAM!
Grattis på 30 årsdagen! KRAM!
Bebisnamn: Isabell Saga Victoria
Fyller 1 år den: 26 Juli
Vikt/längd, vet du det?
Vikt 10 månaderskontrollen 8470g / 71 cm
Vad har hen för storlek? 74/80
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan?
Hasar på rumpan / kryper
Kan hen gå?
Nej, men ställer sig upp runt bord och annat.
Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
titta, mamma, pappa, ampa (lampa), dä (där),
Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?
Mat älskar hon. Det mesta går faktiskt ner. Får kvälningar ibland när det blir för stora bitar. Macka och gröt och yoghurt älskar hon. I burk äter hon och ibland lite tutte efteråt.
Burkmat eller hemlagat?
Burkmat för det mesta, men äter det hon kan av oss.
Ammar du och hur mycket i så fall?
Ja. 1 - 3,4 ggr / dag. Oftast morgon och efter några mål.
Hur många gånger sover hen på dagen? 2 gånger oftast.
Vilka tider sover hen på natten?
19 - 19.30 till 6.30 - 7.
Hur går nattningen till?
En flaska välling och hon somnar med detsamma. Vissa kvällar gnäller hon och skriker. Men hon har alltid gjort det innan hon somnar.
Var sover hen? I sin säng i sitt rum.
Hur många tänder har hen? 2 st.
Skostorlek? 18
Har hen ätit glass ännu? Japp har fått smaka lite. Piggelin älskar hon. Inte så konstigt eftersom mamma är och var tokig i piggelin under graviditeten. :D
Har hen badat utomhus ännu? Nej, inte än.
Är det dags för småsyskon än?
Ja kanske. ;) När körkortet är fixat så kan vi tänka oss en till.
Vad ska hen få på födelsedagen?
Kläder, bobcar eller nått liknande och lite andra leksaker.
Vad ska ni göra i sommar?
Jag skall jobba medans Micke är pappaledig. De dagar jag är ledig skall vi hitta på lite småutflykter till slottskogen, Liseberg, universeum och ut och bada.
Berätta några rader om din julibebis:
Isabell är en (som heidi beskrier Meja) "väldigt behaglig liten tjej, med temprament men bara när det behövs." :) Väldigt bestämd och envis, vet verkligen vad hon vill och inte vill. Vad hon tycker om och inte. En underbar personlighet, glad tjej med konstig humor som bara är för rolig.
Vilka mysiga bilder.. :)
Hej allihoppa..
Är inte särskilt aktiv längre.. men kikar in varje dag och läser. Hoppas ni har det bra..
Själv har jag börjat jobba lite kvällar och så.. och 1 juli går jag på mitt sommarschema.. heltid. *suck* Gott med pengar.. men jag hade nog hellre velat vara hemma ett tag pg av min deprission. Fast å andra sidan så mår jag så bra när jag gör någonting.. Lite dubbelmoral. hihih!
Beckah..
kul att det går framåt för dig med körkortet.. själv har jag börjat plugga lite smått, men ännu inte kommit igång med körningen.. det får vänta tills efter sommaren när den första feta lönen kommer Då skall jag lägga undan till körlektioner!
Gud va trist tania. hoppas vädret ordnar upp sig.. likaså för dig andrea som är magsjuk.
vickybergqvist.bilddagboken.se/p/main.html
Bilder på nya frisyren och hårfärgen!
Lite sen med bild.. men här är dom iaf! haha..
Prinsessan Zelda skrev 2008-06-12 00:10:23 följande:
Grattis Eskil på namnsdagen!
Hahahaha.. det där lät sjukt roligt.. det där skulle man testa på någon gång!