Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

... Född: Juli 2007 ... 2

Herreguuud! Här har vi börjat på en ny tråd och redan massor med sidor att läsa... orkar tyvärr inte det.. *sorry*
    Såg iaf att Zandrisen fyllt 30! GRATTIS!!!!!!!!! Fyller själv 30år i år den 4 juli. Får se om det blir nån fest eller nått..
    Sen har jag skummat lite i första sidorna och såg att ni pratade om solkräm, vi smörjer barnen, tyvärr är jag väldigt dålig själv på att smörja mig själv. Men jag borde nog, inte för att jag bränner mig direkt men mest för att det nog är bättre än att inte göra det. Meja har fått en del färg utan att bränna sig, tror inte det är någon fara faktiskt. VÄÄÄLDIGT svårt att hålla henne i skuggan då hon är på språng heeeela tiden!! och på våran tomt har vi sol från morgon till kväll, och inne vill man ju inte vara heller hela dagarna
    Hon har såna söta små knubbiga ljusbruna händer nu

Är inte här alls ofta. Men kikar in på er titt som tätt även om jag inte skriver. En sak till Om 1-2 veckor ryker min spiral ut!! hihihi sen får vi se när det blir dags igen!

• FruRundberg
    Frågeformulär

Bebisnamn: Meja

Fyller 1 år den: 1Juli

Vikt/längd, vet du det? Vikt senaste gången den 14 maj var det 10490g och lilldamen var 76,5 lång

Vad har hen för storlek? Just nu 80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Har slutat att krypa

Kan hen gå? Japp! Galant!

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Ja en hel del små ord: ex, titta, äta, nä (nej), ajaj, mamma, pappa, ampa (lampa), dä (där), he he (hej hej),

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Har en liten svacka vad det gäller mat /tror det är värmen) Men äter det mesta, men har väldigt svårt för hårda bitar alltså blir äcklad. Äter ungefär en burk åt gången (vanligtvis) ÄLSKAR VÄLLING och GRÖT!, annars är pasta väldigt gott.

Burkmat eller hemlagat?
    Burkmat för det mesta, har börjat äta mer av det vi äter.

Ammar du och hur mycket i så fall?
    Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? Oftast 2 men ibland 3

Vilka tider sover hen på natten? Oftast frän 20 till 8-8:30

Hur går nattningen till? Vi ger henne gröt och sen borstar vi tänderna, Och lägger henne i sängen med en liten nappflaska med vatten. Ibland gråter hon lite men oftast pratar hon tills hon somnar. Vissa få gånger somnar hon med välling.

Var sover hen? I sin säng i sitt rum.

Hur många tänder har hen? 8st

Skostorlek? 20

Har hen ätit glass ännu? Japp har fått smaka lite vaniljglass.

Har hen badat utomhus ännu? I sin pool och en liiitet dopp i havet.

Är det dags för småsyskon än?
    Ja planerar till våren 2009

Vad ska hen få på födelsedagen?
    Av andra dockvagn, docka, kläder än så länge. Av oss en slant i fondkontot + något annat. Vet ej än.

Vad ska ni göra i sommar?
    Vara hemma och renovera + slappa och njuta av varandra. En å annan liiten utflykt

Berätta några rader om din julibebis:
    Meja är en vääldigt behaglig liten tjej, med temprament men bara när det behövs. Alltid på gott humör och gnäller nästan aldrig. Vistar tydligt vad hon tycker om och inte. Tålig och stark! En underbar personlighet med massor med humor!
  • FruRundberg
    Lindisen81 skrev 2008-06-14 21:47:48 följande:
    är det bara jag som inte gick ner mig efter matchen eller =) hallå?????????????jaja, renoveringen är igång, med micro o elgrill kommer man långt =) skrivit i bloggen om ni vill läsa, samt satt ut bilder på röran;lindisen81.blogspot.com/
    Nä inte jag heller.. tittade inte äns.. *suck* är såååå trött på fotboll nu!
  • FruRundberg
    Lindisen81 skrev 2008-06-14 21:55:28 följande:
    nä men skämt åsido, faktiskt, allvarligt talat. jag skaaaa erkänna det.... zlatan är het, därför kan man kolla =) min dotter har lixom paxat bada hans söner så ni vet. woooohoooooo, hon blir en fotbollsfru ska jag lova =)
    hahaha nänänä.. Mej ahar oxå paxa en av de.. spelar ingen roll vem utav de.. men en utav de SKA hon ha!
  • FruRundberg
    mrsbygg skrev 2008-06-15 10:44:56 följande:
    Bara ja som nästan fått sovit genom hela natten?!Jag städar här hemma ja...d behövs!
    Nä Vi sover hela nätter här med

Håller med på att städar för fullt har ENORM hög med tvätt som jag håller på att tvättar bort.. sen håller vi på att få mer iordning här då vi ska ha midsommarfest här nästa vecka. Ska bli trevligt.
    Hoppas bebben din vill komma snart.. jag e ju sååå nyfiken! hehe
  • FruRundberg
    Pusselbiten86 skrev 2008-06-21 20:20:01 följande:
    Måste bara fråga här inne lite snabbt....Nu när vi var gravida med dessa små (stora ) bebisarna... var de många som hade svidningar i tuttarna 1 vecka innan ni testade ? 
    Planerar ni ett tredje nu?
  • FruRundberg
    Jessa6 skrev 2008-06-22 22:03:44 följande:
    Fick precis ett meddelande av min syster igen, de var på väg in till akuten igen för hon blödde igen Usch vet inte om varken hon eller vi runt om pallar med ett missfall nu, HOPPAS, HOPPAS att det inte är någon fara...
    Usch va jobbigt! Hoppas allt är ok att det är något tillfälligt bara. Bebis mådd ju bra sist iaf.. så man får tänka på det. Har du hört något annat än? Hur långt gången är hon?
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2