Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg
    Jessa6 skrev 2008-06-25 18:21:20 följande:
    Lycka till Jag har ca 2 månader till att "leva loppan" på Min mens har helt plötligt börja krångla, jag hade mens i början av juni, varade i 8 dagar, händer aldrig, brukar vara typ 2-3 dagar. Sen i går fick jag mens igen, bara 3 v efter, ahr alltid en cykel på 30 dagar, men det har varit så konstigt, brun/rött och precis som det koagulerat lite, lite klumpigt (ursäkta detaljerna).Blir lite fundersam så man inte fått ett mf, var ju lite såhär förra gången jag fick mf men då borde jag väl haft ont eller? Vad tror ni?
    Håller med ta G test så vet du mer.. men det kanske kan krångla lite så. Har du rådfrågat din BM? Om det skulle vart MF så behöver man nog inte alltid ha ont. Jag hade MF en gång och det gjorde inte speciellt ont trotts att jag kommit in i v 12. Det kan vara så olika.

Ja jag lever på som vanligt ända tills testet visar + Men vi försöker inte till 100% än. Jag vill ha en mens emellan så vi skyddar oss lite på annat sätt. Vill ha lite mer koll på ägglossning osv. Å så vill jag fira min 30års dag med lite vin Den är ju snart. Å Meja fyller om 6 dagar!! Herreguud va tiden går fort!!
  • FruRundberg
    mrsbygg skrev 2008-06-25 19:02:58 följande:
    skoj att fler planerar syskon, men va sega ni är Sam blir 1år om två veckor, och om två veckor blir han även storebror hehe..snacka om grym present
    Haha jaa han kommer att tacka er sen om några år..
    Jaa visst är det roligt! Sega ja.. men men bättre sent än aldrig hehe
  • FruRundberg

Meja har vart helt ljuvlig om jag får säga det själv. Hon var lite "svår" i början med att inte vara nöjd någonstans än i famnen men då var ju hon nyfödd så jag tänker att det var helt normalt. Men annars är hon nästan alltid glad och nöjd med livet. Har temprament och visar det bara när det är någor som går emot henne. Sover bra i sin säng och har alltid gjort det. Nu sover hon från 20 och vaknar mellan 9 och kvart över 10! Underbart!
    Men måste säga att hon nyps och kan bitas ibland med. Men inte i ilska utan lite mer för att kolla hur vi reagerar. Och vi säger till och så kan hon bara skratta.
    Började med tidigt tänka på att skaffa en till efter Meja.
    Om jag blir gravid nu så blir det min 4:e och familjens 5 barn. Har alltid velat ha en stor familj och 5 barn. Så nu blir ju det så. Men vi har våra dörrar öppna för kaaaaaaanske ev ett till nångång i framtiden. Men men det får tiden utvisa.

• FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 21:44:06 följande:
    Tack Vos! *tar åt mig en av kramarna* Härligt att det är goa tider med Robin nu . Lustigt hur olika barn är (tja, även vuxna om vi nu ska vara såna ). Jag tror knappt det är sant att det finns barn som kan somna av sig själva, barn man kan byta blöja på utan att de vaknar osv. Helt otroligt! Vår plutt sov i princip inget alls den första tiden (stundvis bara - alltid vid bröstet och vakande så fort jag rörde mig). Efter ett par månader sövde jag honom på dagarna vid bröstet (men kunde aldrig lägga honom ifrån mig, då vakande han direkt) och efter ett tag i babyskyddet vilket då fick hållas i konstant gungning. Vagnen hatade han. Vid kvällsövningen tog det timmar att lägga honom eftersom vi var tvungna att få ned honom i djupsömn (genom att bära honom i ett särskilt grepp och med kraftigt schvung i knäna) innan det (förhoppningsvis!) gick att lägga honom i sängen varpå han vaknade 78 gånger under kvällen/natten. Först som 6månaders kunde han sova själv om dagarna  och nätterna blev då också bättre. Nu är det oftast väldigt bra!!! Sorry långt inlägg, tror någon behövde skriva av sig lite...
    Förstår att du haft det jobbigt! Men det behöver inte alls vara så med andra. Kan inte tänka mig hur du och andra haft det med vaknätter och inte fått sova! Beundrar er verkligen att ni orkat och kämpat såå bra!!
  • FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:16:45 följande:
    Vad snäll du är som säger så! Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder! Det är verkligen skönt att höra att det kan vara annorlunda. Fantastiskt bra att ni fick en sån positiv första tid med Meja; det måste verkligen ha stärkt ert förhållande ännu mera. Osså huset också!
    Ja det är klart man gör det ändå! Man måste juh och man kämpar på även om det är jobbigt.

Alla mina barn har vart "lätta" medn såna saker. nathalya hade dock FRUKTANSVÄRDA trotts perioder då man bara ville sälja henne på blocket för lägstbjudande haha men men man tar sig igenom allt.
    Sen var jag ensam oxå så man var ju tvungen att orka trotts att man gick på knäna ibland. Och att ha en knäpp pappa med där som var dum mot mig gjorde ju inte saken bättre hehe jaja sånt kan man skratta lite åt nu.

Men det kommer att bli bättre. Jag kan lova det
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-06-25 22:21:54 följande:
    Jag har en oförskämt lättsam bebis. Glad och nöjd jämt typ. Lättsam. Kräver inte mycket. Närhet vill han ha mycket av men han tankar och sen går han iväg och roar sig själv.Han kan utan problem leka och roa sig själv i iallafall 1,5 timme i sträck utan att klaga.Kan inte komma på något som varit jobbigt med honom... förrutom hans två öroninflammationer då *s* NU är han mer som typ Victor var.Victor har alltid varit extreeemt jobbig. Man har inte kunnat ta bort blicken från honom i en sekund ens för då har han klättrat upp i gardinen eller något.Han kan inte leka själv och har aldrig någonsin kunnat. Inte kunnat roa sig själv 5 minuter ens...jo när han blev större. Med böcker eller TV-spel. Film har funkar hyfsat också men annars har det varit full rulle, vild och farlig och uppmärksamhetskrävande till max.Ja inte längre TACK OCH LOV är den tiden förbi. Nu är han myyyycket lugnare och går att ha i möblerade rum utan problem Så visst är barn olika. Väääldigt. Jag hoppas Victor får en liten Victor när han blir vuxen  för jag fick ju faktiskt en Victor och har varit en sådan själv
    Meja är så nu.. ska KLÄTTRA överallt nu.. ingenting går förbi utan att testa att klättra upp på det eller igenom det! haha så man har ingen tid att kolla på något annat än henne. Idag klättrade hon upp på våra matstolar och försökte gunga med de genom att stå på den och hålla i ryggstödet sen trycka utåt så att den höll på ramla!! Galen unge! hahaha jaja så är det med vilda bebin

Om nu någon förstod vad jag menade
  • FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:42:13 följande:
    Det som är enormt tråkigt är att när andra skriver att de vill stoppa tiden "det går för snabbt!", att det är så mysigt med bebisar och att vara föräldraledig osv så har jag känt mig bitter. Jag har hela tiden velat att tiden ska gå snabbare. Vi har inte kunnat mysa (jo, när amningen slutade göra ont och nu när vällingen ges på kvällen). I övrigt har det mest känts som en kamp. Så jäkla trist. Ibland undrar man om det är fel på en själv, men när man då hör beskrivningar av hur andras barn är fattar man att det just är så oliiika. Olika, olika, olika. Och förmodligen jämnar det väl ut sig i det långa loppet! Dessutom är det ju sällan allt flyter på i livet samtidigt. Finns ju alla uptänkliga problem man kan ha tyvärr.Parallellt med allt detta är man så fruktansvärt lycklig och tacksam mot världen. Ja, det har verkligen varit paradoxernas tid detta första år!
    *kraaaaam* Du ska inte få dåligt samvete för dina känslor. Jag har med haft såna tankar för min dotter som var en trottsig liten terrorist när hon blev 2 år och framåt hehe nä skämt å sido.. alla tänker vi nog såna tankar ibland. Även om man inte vill jämnföra så gör man nog det omedvetet ibland och undrar varför har de så lätt med det och inte vi.. om vad det än gäller.  Det har även jag gjort med mina barn.
  • FruRundberg

Idag har vi haft lite (för) Kalas här hemma. Både jag och Meja fyller å i början av juli så vi tog och firade oss redan nu då ingen hade tid att komma nästa helg. Ska ha 30års fest den 5 juli så det blev bara bra nu idag.

Nu börjar min mens avta... redan.. och jag börjar faktiskt känna mig lite smått nervös för att börja med verkstaden igen.. hehe det känns liksom lättare att inte planera och bara bli överaskad än att planera och börja hoppas.. hehe ja om ni fattar.

Vi saknar en barnvakt åt min stora dotter (9år) på lördag nästa vecka. Hehe när man har så många så får man strö ut de lite till olika. Nån som känner sig manad att vara barnvakt?? hon är jättebra med småbarn haha

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2