Inlägg från: ellenwesterlund |Visa alla inlägg
  • ellenwesterlund

... Född: Juli 2007 ... 2

Så pissigt less!
    Det bara regnar. Less på att sitta hemma, jamen ut och hitta på något då tänker väl ni; öppna förskolan är sommartängd(inte för att jag bruka vara där ofta med det händer), har inte så överdrivet många kompisar och en av dom är måttligt intresserad av att umgås utan är hellre hemma hos sig och donar och umågs med sina grannar.
    Alla är så upptagna på sina håll med att träffa sina mammakompisar och flänga hit och dit.
    Allt blir faktiskt liiite jobbigare med två och det blir dubbelt jobb med allt så man är inte så pigg att åka någonstans alla dar heller och ingen vill komma hit så då blir man ensam ...

Nä nu är det slut gnällt, finns dom som har det värre (syftar på era inlägg här ovan om blödningar o mf o tråkigheter)

• ellenwesterlund
    Lindisen81 skrev 2008-06-23 17:08:14 följande:
    en till trist sak... va i stan idag, och Inez tappade en av sina fina nya kavat skor... som farmor köpt. vi ringde och bekännde det och hon blev ju helt ledsen... oops, inte mitt fel att ungen kastar av sig skorna ju. någon som säljer en vänster sko, kavat, strl 18, vit med små frukter framme vid tån? =)
    Håll utkik på Tradera ...
  • ellenwesterlund

Här har det åxå varit mycket vaken nätter med skrik och mat.
    Det var nog först i feb/mar som dom började att sova bättre och dra ut på mattiderna under natten. Innan åt de var 3:e tim(och sov de skulle de väckas, de var så små då de kom så dom skulle matas så ofta) eller i bästa fall kunde det gå 3½ timme(efter att vi kunde sluta väcka dom).
    Dom har haft mcyket magknip så vi har varit tvugna att vara jättenoga med att rapa dom riktigt. De kunde få vrålont ändå och skrek i timmar. Många gånger var Minifom räddningen.

Nä godnatt på er! (tvivlar att jag kan slita mig från fl )

• ellenwesterlund
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:16:45 följande:
    Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder!
    Håller med dig! Man orkar inte egentligen men det går ändå på någe vis.
    Våra (främst mina)föräldrar ville ta barnen en natt så vi kunde få sova men vi har inte velat det och nu har det ju blivit bättre, ok vissa nätter är värre än andra men överlag.
  • ellenwesterlund
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:26:40 följande:
    Det svåra är ju att de som behöver mest avlastning ofta inte kan ta emot den, precis som du säger. De mer krävande barnen har förmodligen fler rutiner och är mer trygghetsberoende än andra och då vill man som förälder ogärna chansa och låta andra prova. Sambon och jag har verkligen behövt avlastning, men har väl varit för blödiga... Vi är förmodligen för känsliga! Men det är svårt när det skär i mamma/pappahjärtat (hur trött man än är)!
    Vi har dock redan då barna var bara någon vecka tagit emot hjälp dagtid.
    Första månaden var jag sj.skriven så då var mamma och svärmor här och hjälpte mig (efter att pappan börjat jobba).
    Sedan efter sj.skrivningens slut har dom fått komma och avlasta titt som tätt, annars hade inte våran vardag fungaerat. Vi hade en natt i början då barna hade varit vakna hela natten och kräkts+magont+ all omställning som det med barn innebär.
    Även nu fast barna är ett år (på ons) så fpr våra föräldrar komma och hjälpa.
    Men inga nätter har vi lämnat bort dom för att få sova. Nu är dom ju så pass "stora" så det skulle säkert gå, å andra sidan är dom inne i nån "mamma"period just nu.
    Min mamma vill gärna hålla dom uppe längre för att gosa osv. men vi har varit stenhård på rutinerna då vi äntligen fick några! Visst nu på våren/sommaren har vi någon enstaka gång hållt dom uppe längre (varit på kalas) men det är ju vårat eget fel om allt spricker (vilket det inte gjort hittills), hellre att vi sabbar för oss själva än att våra föräldrar gör det.

Oj vad långt det blevGenerad Massa struntprat säkert, läs det ni orkar bara!
  • ellenwesterlund

Fick svar idag på varför Kristoffer är så klängig och mammig! En tand till i nederkäken är på G! Märks i blöjan åxå och det luktar mkt värre än "vanligt". Bara att invänta matvägringsveckan då ...(som jag hoppas inte kommer).

• ellenwesterlund

Lägger mig i eran diskussion om ammning/flaskmatning lite grann (har inte läst alla inlägg så väldans noga nu så jag kanske är ute och cyklar eller nåt men som jag fattat det diskussiterar ni om flaskbarn är mer sjuka än ammade)...
    Mina barn flaskmatades och de har vari betydligt mindre sjuk(förkylningar) än deras kusin som ammades. Nu säger jag inte att flaskbarn är mindre sjuka än ammade och tvärtom, men det jag fick höra då jag valde bort ammningen var att dom kommer att vara oftare/mer sjuka än om du ammar, det är mycket bättre om du ammar ... För vem? Jag trivdes inte med det och hade ingen mjälk heller och ville inte kämpa heller för att få det.
    Fick höra av min mamma att matade man med flaska så fick inte barnen den närhet som dom behöver-därför ska man amma!(tyckte hon då). Dom kommer att han svårt att knyta an till dig om du inte ammar! Jo tjena! Baserat på vad?

Ja ja skitsamma, men MIN erfarenhet (dock inte så stor ) så har mina flaskmatade barn varit friskare än ett annat som ammats. Men det kan ju bero på massa olika saker, ungen som ammades kanske har varit sämre klädd? (tvivlar starkr på det men som ex.).

Oj vad långt det blevGenerad
    Behöver inte läsa ända hit om ni inte vill

• ellenwesterlund
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 20:00:00 följande:
    kul med tand. brukar han vägra mat ibland eller?
    Mmm båda två då det är tand/tänder på G.
    De brukar ha kört en vecka var fast sist vägrade de samtidigt då höll jag på bli K N Ä P P (are)!
  • ellenwesterlund
    jennsans skrev 2008-06-26 21:03:48 följande:
    ahh därför A:s mage är kass o luktar skunk då kanske *kom på* tänkt att det är sviter från febern men humöret kom idag med så tror en tand är på g igenom.. tack för tankeväckngen =) (för övrigt mammig osv med)

Va så lite så!
    K´s bajs är kletigt o nu i kväll (självkalrt strax efter han fått ny blöja, välling och ska sova) kommer en laddning till och då var det nästan diarreé ...

Hoppas K´s klänginghet o mammighet hinner gå över ifall S skulle komma på att få en tand eller två han med och klänga och ha sig. Som svårt att ha båda hängandes i bena samtidigt eller bära på båda ...

• ellenwesterlund

Fam Höög: Mina två matvägrar ofta då dom har tänder på G.
    Dom brukar köra en vecka var, hyffsat less då dom två veckorna är över.

Så här ser det ut hos oss:
    06.30 el 07.00 Gröt
    10.30 el 11.00 Lunch (barnmat på burk ...)
    (14.00 el 14.30 mellis-yoghurt, banan eller smoothie)
    15.30 el 16.00 Middag (samma som lunch)
    18.00 (eller tidigare om dom är vråltrötta) 220 ml välling
    21.00 220 ml välling
    03.30 el 04.30 220 ml välling (fast vi brukar köra en fuling där för att de ska äta frukost innan de blir övertrötta, så dom får bara 120 ml ävlling då)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2