Inlägg från: ellenwesterlund |Visa alla inlägg
  • ellenwesterlund

... Född: Juli 2007 ... 2

Måste få gnälla av mig lite-i morse sov Sebastian (fast båda var så trötta att dom visste inte vart som skulle ta vägen) men Kristoffer VÄGRADE! Och nu sover Kristoffer och hans bror (Sebastian)VÄGRAR! Jag skulle själv behöva vila en halvtimme eller två men det är bara att glömma.
    Kan bli en sjukt rolig eftermiddag. Mitt tålamod är slut för läääänge sen! Så står han och gör höga röstövningar så snart vaknar väl K och är på ett strålande humör (not).

Så nu är det färdig gnällt, finns värre saker, läste i nåt inlägg här om nån som blivit av med bilen(?). Trist. Tråkigt. Mycket värre än barn som inte

• ellenwesterlund

Oj det skickades iväg inna jag var klar- att bli av med bilen är värre än barn som inte vill sova så jag ska inte gnälla mer.
    Ska jobba några dar denna vecka så jag kommer inte vara hemma så mycket så det är väl bara att härda ut

• ellenwesterlund

Här är Kristoffer inne på femte dagen med 39-40 graders feber.
    Han är pigg och leker små stunder för att sedan "vila" en stund poch sen är det full fart igen.
    Har fått tid hos dsk jouren idag kl 10.40 och kolla upp vad det kan vara. Nu i morse kl 6 hade han 39.8 i feber. Stackarn

Har inte hunnit läsa i kapp men det får bli ett senare projekt

• ellenwesterlund

göteborgsmorsan- fick tid hos dsk jouren idag, visade sig att stackarn har öroninflammation Ingen våldsam men en liten iaf.
    Så nu är det Kåvepenin 3ggr/dag i fem dagar.

• ellenwesterlund

En dag hos oss kan kanske se ut såhär:

04.30-05.45 Vaknar här i mellan någongång men vi tjurligger till kl 6 iaf. då sambon kliver upp. KAN hända att dom somnar om om dom vaknar i 05-tiden.

06.00-06.30 Gröt, 1 portion mannagrynsgröt eller grahamsgrynsgröt, ibland barngröt.
    Ibland tvättar vi oss och klär på oss här andra dagar efter fm.vilan.
    Kan ha hunnit bli ca fyra bajsblöjor redan.
    07.30-08.00 Sover ca 40 min, kan hända att dom sover längre (idag sov dom en timme! JIPPI!)
    10.30-11.00 Lunch, oftast brukmat men försöker allt mer med hemlagt.
    12.00-13.00 Försöker lägga dom vid 12 om dom visar att dom är trötta, kan bl tidigare också. Sover 40 min kanske är någonannan än jag hemma sover de oftast längre.
    14.30-15.00 Mellis, en yoghurt, smoothie eller drikki.
    15.30-16.00 Middag (se lunchen)
    18.00 Välling i sängen, stökar på en stund, leker/pratar med varandra somnar oftast innan kl 19.00.
    Ibland vaknar dom vid 22.00.23.00 och vill ha lite mer välling.

• ellenwesterlund

Lämnade ungarna till farmor och farfar idag för att få någonting gjort här hemma.
    For förstpå stan och lämnade igen en kofta som gått sönder i tvätten + ett par mockasiner och sen ett par koftor till som vi nog inte kommer att använda (present).
    For sen och fikade i lugn och ro, sedan for vi på Coop och handlade (hur kommer det sig att det mest man handlar är till barnen? Kommer inte hem med någon mat till oss nästanFundersam), sen for vi hem och började flytta ur saker ur rummet som ska bli pojkarns så fort vi fått omtepetserat (är rosa taperter där nu med massa "lappar" för hål på väggarna).
    Frågan är nu bara vart vi ska göra av alla kartonger som stod/står på kontoret och i pojkarnas blivnade rum? Måste kanske ta e rensning till och kolla om verkligen ALLT behövs.

• ellenwesterlund
    *Använder ni skötbord? Skötbädd på tvättmaskinen

*Har ni börjar med potta? Nej, har fått en av en arb. kompis väntar på den andra så
    man kan sätta båda när man väl ska prova.

*Äter barnen själv? Nej, eller jo plockmat då.

*Gillar dina barn soppa? Ingen aning, har aldrig provat

*Vaknar barnen på natten? Ja för det mesta

*Använder barnen napp/snutte? Ja båda delarna

*Barnens favoritmat: Det mesta, gillar burkmaten bäst ( )

*Sitter barnen farmåt eller mot dig i vagnen? Beror på vilken vagn jag använder
    (Emmaljungan mot mig, Carena från mig.)

*Har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv? Ja det har vi. Får vara uppe längre vid speciella tillfällen.

*Aktiviteter? Inte mycket, leka, öppa förskolan ... hälsa på någon, stan ...
  • ellenwesterlund

Idag har Kristoffer gått runt fem steg själv! Han blir så glad/stolt när han gör det så han skriker nästan va glädje!

• ellenwesterlund
    Anns krypin skrev 2008-08-25 19:43:10 följande:
    Nämen va roooligt Kul när utvecklingen går framåt
    Ja det är kul när det "händer något", så trist när det bara står still
  • ellenwesterlund

Idag har Kristoffer gått 10-15 steg, jag missade det tyvärr eftersom jag jobbade
    Nu ska vi dra igång projeket få Sebastian att vilja gå också

• ellenwesterlund

Någon som skulle vilja göra mig en tjänst?
    Köpte en kofta med bilar på HM, tvättade den och sen var det hål i den! Antingen där larmet suttit elelr ett trådavslut. Fick byta men den jag köpte var i strl 86 och dom det fanns att byta till var i strl 100 och 114 (liiiite väl häftigt då ), så det bidde ingen kofta.
    Har kommit fram till att jag vill gärna ha den (fast helst två).
    Den finns inte att beställa via HM`s hemsida.
    Någon som vill kolla på sitt HM om den finns i strl 86 och skicka till mig?
    Betalat givetvis frakten.
    Behövs inget spec. emballage utan det går att skicka dom/den i en vanlig plastkasse.

• ellenwesterlund
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-28 08:58:37 följande:
    jag ska shoppa i helgen. kan kolla om du vill. har några olika hm omkring mig (stockholm). Om du orkar vänta tills dess eller nån annan kanske ska shoppa innan.
    Det är ingen brådska den är ändå för stor för killarna just nu
    Pusselbiten ska kolla idag och messa om hon hittar den men när jag vet kan jag skriva här i tråden om hon får tag på en (två) eller inte
  • ellenwesterlund
    Pusselbiten86 skrev 2008-08-28 09:37:40 följande:
    Ska du ha 2 st i strlö 86 ?Bara så vi är på de klara =)
    Ja två st i strl 86
  • ellenwesterlund

Verkar inte som om vem-det-nu-var (minnet är bra men kort) hittade någon kofta, så om du vem-du-nu-den-andra i STHLM trakten  som erbjöd dig att kolla vill göra det så får du jättegärna göra det!

• ellenwesterlund
    rullgardinsflikkan skrev 2008-08-30 08:02:47 följande:
    Nån här som brukar framkalla digitala bilder kanske??Jag upptäckte precis att jag har över 600 stycken som jag behöver framkalla
    Fuji har bra priser och är snabba. Tror dom har nåt erbjudande (om det fortfarande gäller) om fri frakt just nu.
  • ellenwesterlund
    Beckah82 skrev 2008-08-30 11:56:05 följande:
    Billiga album finns på GeKås 40 spänn för ett 300-bildersalbum för 11x15-foton
    Det skulle man haft! Synd att det är så långt dit GeKås bara
    Men så är det ...
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2