Inlägg från: ellenwesterlund |Visa alla inlägg
  • ellenwesterlund

... Född: Juli 2007 ... 2

jelikan skrev 2008-06-30 09:29:40 följande:
    God morgon brudar!Idag skall Tore till tandläkarn på 1 års kontroll. Ska bli kul och se vad de säger och om de har något tips om hur jag skall kunna få borsta Tores tänder utan massa skrik och bråk.Någon annan här som har tips?Är inne på 2:a ammningsfria morgonen och det känns jätte bra. Har känt nu ett litet tag att jag vill ha mina bröst ifred och nu har jag äntligen tagit tummen ur.Men Tore har tagit de ganska så ok. Vatten har börjat att duga på morgonen och sen går vi upp 1 timme tidigare än vanligt men lika bra och vänja sig för i augusti/september kommer jag gå upp vid 04.30 på veckorna för att hinna ut med hundar, ge dom mat och åka till jobbet.
    Går det inte att låta honom leka med tandborsten (typ då ni byter blöja) så sa folk åt mig o göra men nu har det aldrig varit nåt problem m tandborstningen, dom bara skrattar då vi borstar tänderna, kittlas väl.

Nä nu ska jag ut och fortsätta skarapa bort färg från utemöblen så vi hinner måla den innan ons för då ska vi ha 1 års kalas i solen! Inte för att det e så mkt sol på våran baksida men i värmen då
  • ellenwesterlund

Trött efter allt kalasende idag (killarna fyllde 1år idag). Riktar in mig på sängen ... men borde rota fram lite saker tills semestern som inte kommer att användas innan vi åker (typ sängkläder, packa upp resesängarna ur kartongerna ...) men vette 17 om inte sängen känndes mer lockande

• ellenwesterlund
    Vickyb skrev 2008-07-16 15:30:34 följande:
    jag har kanske fått en LÄGENHET!!! Jag är så glaaaaad!! Får förhoppningsvis reda på det på fredag.. och jag hoppas verkligen att jag får den.. är i ett sådant stort behov av den nu. Jag behöver lite hjälp och stöttning.. jag vet inte alls hur jag kommer att ta det med seperationen.. men nu ser jag bara en ljus sida av den.. Jag vet att jag inte varit så mkt här.. men det är pg av depressionen.. har varken haft lust eller ork..
    Håller alla tummar och tår att du får den!
  • ellenwesterlund

Grattis Mammab!

Har lagt in några nya bilder i bildgalleriet Sebastia o Kristoffer 11-13 mån) om får lust o kika ...

Jisses, har kämpat sedan kl 18 med att få dom att sova, det har varit glädjetjut, bitit på sängen, dom har skällt på mig då jag har skällt på dom för att dom bitit på sängen, bajsat, äitit (påfyllning), lekt med gosedjuren i sängen ... Nu är det iaf tyst, K sov nyss då jag var in hoppas S är inne på samma linje.

• ellenwesterlund
    Vos skrev 2008-07-22 07:09:12 följande:
    Ja vart är alla morgonpigga?????Hmm, fattar dom inte att dom ska vara här och inte ligga i sina varma goa sängar....
    Uppe lika tidigt som er, hinner bara inte sitta vid datorn då.
    Ger ungarna gröt vid den tiden.
    Nu är dom sjukt trötta (höll på somna i matstolarna) men nu när vi lagt ner dom står dom bara och gafflar och skriker. Fel o sova om man är trött!?
    Jag blir ensam hemma till i morgon med dessa två gaphalsar som är smått rabbiata.
    Mamma tyckte jag skulle komma till dom men jag kommer bara ryka ihop med både mamma o pappa (får bara höra allt jag gör fel), tyckte mamma kunde komma hit och hjälpa mig men då var auktion mer lockande. Få se om jag ringer svärmor om dom blir alltför jobbiga.
    Ego inlägg men det är sånt som händer.
  • ellenwesterlund

Ska på stan och luncha med en arbetskompis/kompis idag, känns som det är precis vad jag behöver! Komma ut och se något annat och slippa ungarna en stund eller två.

• ellenwesterlund

Imorgon ska jag och barna far och bada några timmar, Fick med mig syrran o hennes sambo(misstänker att det kanske e lite svårt att bada med båda o den ena lär ju inte illa att sitta i vagnen då man badar med den andra).
    Åsså slår man ihjäl några timmar åxå så slipper dagen bli sååå lång

• ellenwesterlund

Nån mer som har unge/ungar som biter/bitit på spjälsängen?
    Mina gör det antagligen för att det klias i tänderna. Vad ska man hitta på för att få dom att sluta? Ska köpa nån bitskena på ikea så fort vi kommer oss iväg men tills dess ... "Nej!" "ajaj!" och "fy" hjälper inte Dom e så "dum" så att dom biter fast man står och tittar på dom! Sängarna blir ju så stygga av allt gnagande

• ellenwesterlund
    H e l e n a skrev 2008-08-01 22:40:32 följande:
    Har inte det problemet själv, men kanske trä på nåt starkt grovt tyg (som kan tas av och tvättas) runt spjälorna som de kan gnaga på istället?Enda idén jag fick spontant...
    Det är inte på spjälorna som dom tuggar utan det är på kanterna ovanpå spjälorna ...
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-01 23:00:28 följande:
    Isabel gör det med. men hon har bara tänder i nederkäken än så det blir inte så farliga märken. men det är redan märken från Adam. Jag bryr mig inte, he he. målade spjälsängen i giftfrifärg just därför. hon får gnaga upp hela sängen om hon vill
    Vi köpte ju nya sängar till dom, tro dom kostade runt 1500kr/st så liiiite rädd vill man juh va om dom ... Mina här 4 tänder uppe och 3-4 st uppe så det blir vääldigt snygga märken-not
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2