Frågeformulär
Bebisnamn: Alvin
Fyller 1 år den: 5 juli
Vikt/längd, vet du det? nepp inte exakt. 9,5 kilo på vågen hemma, 73.5 cm för en månad sedan.
Vad har hen för storlek? Jag köper 86 som då är för stort
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Krypit i drygt 4 månader eller något sådant.
Kan hen gå? Första stegen 7 mån, några meter 8 mån fritt inne och ute, gräs, asfalt, i vatten, med skor osv: 9 mån.
Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
Hej
Nej
Mamma
Dä(r)
Ajaj
Oj
Tutte (bröst asså...inte napp)
Heedaa (hejdå)
Titta
dow dow (Victor)
bappa (lampa)
Pappa
Klocka
Babaa (banan)
Beppe (äpple)
Kaka (kaka, mat, äta osv)
Kacka (macka)
sssss (kissa)
Ga (fluga)
Gucka (gurka)
Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Går jättebra men han äter inte så mycket. Jag gör egen mat och fryser i burkar som han får när jag är lat men oftast plockmat som han äter själv.
Burkmat eller hemlagat? Aldrig smakat en matburk
Ammar du och hur mycket i så fall? Ja, har precis slutat nattamma och insomningsamma på kvällen men dagtid är det väl 1 gång i timmen i snitt när han är hemma och inte hos pappa.
Hur många gånger sover hen på dagen? oftast 2 ggr
Vilka tider sover hen på natten? Går oftast och lägger sig runt 21-22 och vi brukar kliva upp 07-08 någon gång. Sedan en vecka tillbaka ungefär så sover han hela nätter *wiiiiiiiiiie*
Hur går nattningen till? Amning + kvällsgröt sedan bad/tvätt. Pottning och saga (samtidigt) sedan tandborstning och på med tygblöja. Jag ligger sedan med honom i sängen (han sover i min säng) tills han somnar, brukar ta 2-15 minuter. Sen går jag.
Var sover hen? I min säng. Den helt oanvända spjälsängen som bara samlat damm har åkt upp på vinden nu
Hur många tänder har hen? 7 st sen en månad tillbaka. Borde komma en till snart.
Skostorlek? 20 (el 19)
Har hen ätit glass ännu? Njae. Ingen egen men smakat på min glass.
Har hen badat utomhus ännu? Japps, några gånger.
Är det dags för småsyskon än? Nepps inga planerade hehe. Jag skulle jättegärna vilja bli gravid till hösten och få en julibebis till nästa sommar meeen jag et att det inte lär bli så
Vad ska hen få på födelsedagen? Funderar på en Bobby Car och ett lektält förrutom småplock. Han ska få gungställning, trehjuling och sandlåda av farmor och farfar annars hade jag köpt trehjuling.
Vad ska ni göra i sommar? Ingenting, fattigare än kyrkråttorna och är på sluttampen med körkortet och de inbetalda lektionerna är slut så nu är det kämpigt. Ska väl komma iväg på Liseberg och sticka och bada så mycket som möjligt dock.
Berätta några rader om din julibebis:
Alvin är en charmig pajas som älskar att busa, skratta och kramas. Väldigt mysig kille. Tycker väldigt mycket om böcker, bilar och sitt älskade fiskespö. Storebror är hans idol. Han är kanonbra på att underhålla sig själv men stökar ner toookigt mycket. Finns massor att skriva men detta får duga som "några rader".
Bild: