Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82

Vad gör alla i sommarvärmen då?

Blir nog bad här idag för Alvin i minipoolen

Smörjer ni in? Jag började igår, 1 månad tidigt

• Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-05-31 20:20:11 följande:
    här vare dött har varit ute hela dagen, fått lite sol men inte så jag bränt mig. fast jag bränner mig oftast inte. bra att grunda lite för nästa helg åker vi till USA två veckor. ska bli så underbart. halva min släkt bor där och de har inte träffat sabel än (förutom min far). Hoppas på fint väder där med.
    Inte alls avis
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2008-06-02 11:40:32 följande:
    Heeeej tjejer!Nyss återkommen från en underbar weekend i Barcelona, och idag fyller jag inte mindre än 30 år! Fattar inte var tiden tog vägen???Iaf, Barcelona var mycket trevligt, shoppade massor av kläder och skor, och kikade runt i underbara inredningsbutiker, där jag tyvärr inte hade råd att handla nåt... Kostar ju lite att forsla hem om man nu slår till på nån trevlig fåtölj eller så, haha... Saknade dock ungarna tokmycket, sååå skönt att komma hem och få gossa med dom!
    GRATTIS! Låter hätrligt att va varit iväg med! Avis...
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-06-02 11:44:13 följande:
    En till fråga till er som rest med era små...Ska man packa med burkmat för hela veckan?? Och i så fall håller burkarna i bagaget?
    Har inte rest med barn men jag tror det är bra att ha med sig så mycket man får plats som säkerhetsmat om man inte lyckas få till annat där på plats. Hålla borde de ju göra iaf.
  • Beckah82
    skruttan35 skrev 2008-06-03 19:47:39 följande:
    Måste bara få lägga in en "skryt"film på William

har oxå fått deklarationspengarna idag !!
    Wiiie duktiga killen. Skoj
  • Beckah82

Fick placeringsbeslut för Alvin idag efter MYCKET trixande lyckades jag få godkänt att ha honom hos sin farmor (som alltså är dagmamma).

Han börjar i augusti.

• Beckah82
    Frågeformulär

Bebisnamn:
    Fyller 1 år den:
    Vikt/längd, vet du det?
    Vad har hen för storlek?
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan?
    Kan hen gå?
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?
    Burkmat eller hemlagat?
    Ammar du och hur mycket i så fall?
    Hur många gånger sover hen på dagen?
    Vilka tider sover hen på natten?
    Hur går nattningen till?
    Var sover hen?
    Hur många tänder har hen?
    Skostorlek?
    Har hen ätit glass ännu?
    Har hen badat utomhus ännu?
    Är det dags för småsyskon än?
    Vad ska hen få på födelsedagen?
    Vad ska ni göra i sommar?
    Berätta några rader om din julibebis:

Klistra MER än gärna in en nytagen bild av din julibebis tillsammans med formuläret
  • Beckah82
    Frågeformulär

Bebisnamn:
    Alvin

Fyller 1 år den: 5 juli

Vikt/längd, vet du det? nepp inte exakt. 9,5 kilo på vågen hemma, 73.5 cm för en månad sedan.

Vad har hen för storlek? Jag köper 86 som då är för stort

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Krypit i drygt 4 månader eller något sådant.

Kan hen gå? Första stegen 7 mån, några meter 8 mån fritt inne och ute, gräs, asfalt, i vatten, med skor osv: 9 mån.

Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    Hej
    Nej
    Mamma
    Dä(r)
    Ajaj
    Oj
    Tutte (bröst asså...inte napp)
    Heedaa (hejdå)
    Titta
    dow dow (Victor)
    bappa (lampa)
    Pappa
    Klocka
    Babaa (banan)
    Beppe (äpple)
    Kaka (kaka, mat, äta osv)
    Kacka (macka)
    sssss (kissa)
    Ga (fluga)
    Gucka (gurka)

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Går jättebra men han äter inte så mycket. Jag gör egen mat och fryser i burkar som han får när jag är lat men oftast plockmat som han äter själv.

Burkmat eller hemlagat? Aldrig smakat en matburk

Ammar du och hur mycket i så fall? Ja, har precis slutat nattamma och insomningsamma på kvällen men dagtid är det väl 1 gång i timmen i snitt när han är hemma och inte hos pappa.

Hur många gånger sover hen på dagen? oftast 2 ggr

Vilka tider sover hen på natten? Går oftast och lägger sig runt 21-22 och vi brukar kliva upp 07-08 någon gång. Sedan en vecka tillbaka ungefär så sover han hela nätter *wiiiiiiiiiie*

Hur går nattningen till? Amning + kvällsgröt sedan bad/tvätt. Pottning och saga (samtidigt) sedan tandborstning och på med tygblöja. Jag ligger sedan med honom i sängen (han sover i min säng) tills han somnar, brukar ta 2-15 minuter. Sen går jag.

Var sover hen? I min säng. Den helt oanvända spjälsängen som bara samlat damm har åkt upp på vinden nu

Hur många tänder har hen? 7 st sen en månad tillbaka. Borde komma en till snart.

Skostorlek? 20 (el 19)

Har hen ätit glass ännu? Njae. Ingen egen men smakat på min glass.

Har hen badat utomhus ännu? Japps, några gånger.

Är det dags för småsyskon än? Nepps inga planerade hehe. Jag skulle jättegärna vilja bli gravid till hösten och få en julibebis till nästa sommar meeen jag et att det inte lär bli så

Vad ska hen få på födelsedagen? Funderar på en Bobby Car och ett lektält förrutom småplock. Han ska få gungställning, trehjuling och sandlåda av farmor och farfar annars hade jag köpt trehjuling.

Vad ska ni göra i sommar? Ingenting, fattigare än kyrkråttorna och är på sluttampen med körkortet och de inbetalda lektionerna är slut så nu är det kämpigt. Ska väl komma iväg på Liseberg och sticka och bada så mycket som möjligt dock.

Berätta några rader om din julibebis:
    Alvin är en charmig pajas som älskar att busa, skratta och kramas. Väldigt mysig kille. Tycker väldigt mycket om böcker, bilar och sitt älskade fiskespö. Storebror är hans idol. Han är kanonbra på att underhålla sig själv men stökar ner toookigt mycket. Finns massor att skriva men detta får duga som "några rader".

Bild:

• Beckah82

Läcker effekt att hela texten blev en blå länk till bilden coolt.

Roligt att läsa om era små.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2