Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Anns krypin skrev 2008-06-26 20:51:21 följande:
    Mitt barn sluta amma när hon var 2 månader ca, ååå hmm innan ammning så sondmatades hon.. Jag hade inte tillräckligt me mjölk å det kände mini å då efter många goda råd från nära runt mej som hade snabbt fått erfarenhet om ersättnigsmjölk så börja ja me mjölkersättning å fy fasen va jag å mini mådde bra av det, jag visste att hon fått i sej en bra mängd me mjölk å mini vart fanken mätt å sov gött..Mini har inte vart nått speciellt sjukt, ingen ÖI, uvi eller nått sånt , åkte på 3dagars feber å sen en magsjuka , lite förskylningar men inte så värst farligt.. vill inte påstå att hon är mer sjuk än ett barn som ammats hela tiden, det har nog mest me oturen å andra faktorer..Detta är va jag tror, sen vill jag säga att jag trivdes bättre me att flaskmata mitt barn å inget jag skäms över utan ser det som ett lyckosamt tillfälle i livet att hon tog flaska..Lite trött på moralkakor från andra , tycker att mans kall göra det som känns bäst för sitt barn å sej själv.. Att röka är inte bra när man väntar barn det vet man , men inte heller bra att snusa som jag gjorde till en viss del tyvärr..Men vet oxå att det är farligt att va passiv avgasandare me!!!! Det mesta är farligt för ett litet barn som växer i sin mammas mage, men mamman är nog mån om sitt barn å ..Skrivet av ett barn som fötts av en rökande mamma som tog sej en öl å fet pannbiff när hon väntade mej!! hahaha.. klart slut
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m33382209.html

Läst denna?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

Jag känner också att jag får mer blickar av amningen än med flaskmatningen. Men jag vet inte om det verkligen ÄR så eller om det är jag som förväntar mig att folk tittar snett och därför känner mig mer uttittad.

Jag känner mig inte bekväm alls med att amma offentligt längre, vilket egetligen är helt sjukt för han är faktiskt inte ens ett år och jag ammar väääldigt diskret -  såklart.

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-26 21:27:16 följande:
    haha inte ens ett år, låter skoj. han blir juh faktiskt ett år om en vecka drygt
    jojo men jag började ju inte känna så idag
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-26 21:34:09 följande:
    "lät" bara så på meningsuppbyggnaden...
    Okej jag ändrar då:

Jag känner mig inte bekväm alls med att amma offentligt längre, vilket egentligen är helt sjukt för han är faktiskt bara ett år och jag ammar väääldigt diskret -  såklart.

Jag tycker samma sak när det gäller en ettåring som en nästanettåring så för min del spelar det ingen roll.
  • Beckah82

Jag tyckte inte att min amning räckte till 100 % första månaderna så då och då pytsade jag in en skvätt ersättning, detta ända fram tills han började med smakisar (gröt) och det var ju redan när han var 3 månader.

• Beckah82

Kram Vicky, från nu kan det bara bli bättre och bättre och ljusare

Det kommer bli bra, allt ordnar sig tillslut.

• Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-06-29 09:32:34 följande:
    Ett under har skett! Sen min klagosång häromdagen har nu Eskil börjat leka lite längre stunder själv! Just nu sitte rhan och grejar på golvet medan hans pappa läser GP och jag... ja jag sitter här
    Gött!

**

Godmorgon till alla jag har precis blivit barnledig och borde städa... suck, ser f ö r j ä v l i g t ut här.
  • Beckah82
    jelikan skrev 2008-06-29 09:47:43 följande:
    Välkommen i klubben! Har inte orkat bry mig denna vecka förutom att plocka lite smått el så.
    mmm med en gnällig Alvin har det inte blivit mycket till städ och när han varit hos sin pappa har jag passat på att övningsköra.

Wihooo uppkörning i slutet av denna vecka
  • Beckah82
    GOD morgon!!!!

Min kropp är i chocktillstånd eller något

Jag somnade när jag nattade Alvin vid 20 igår, och jo...det har hänt ettantal gånger förr men förrut har han ju nattammat så då har jag ju blivit väckt men INTE i natt!

Han har ju slutat med nattamningen men när han var sjuk så började han igen fram tills inatt då han sov natten igenom

Jag har SOVIT från 20-08 typ det har väl inte hänt på iaf 1,5 år att jag sovit så många timmar i sträck

wiiiiiiiie
  • Beckah82
    JoNaLi skrev 2008-06-29 21:09:04 följande:
    Vi saknar en barnvakt åt min stora dotter (9år) på lördag nästa vecka. Hehe när man har så många så får man strö ut de lite till olika. Nån som känner sig manad att vara barnvakt?? hon är jättebra med småbarn haha
    Javisst bara å dumpa här Victor blir säkert INTE ledsen iofs 6-7 mil hit meeen... bara å komma. Hon kan hjälpa till och underhålla barn på kalas.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2