... Född: Juli 2007 ... 2
Vilken svartgröna? Hittar inte låter fint. jag hittar bara svart blå röd orange beige vit
men den var jäkligt läcker!
Vilken svartgröna? Hittar inte låter fint. jag hittar bara svart blå röd orange beige vit
men den var jäkligt läcker!
okej min skärm kanske är felinställd i färgerna då är det den jag tycker är blå?
Alvin har 80 och 86 i kläder (och då sitter det stort alltså).
Hans windstopperfleece är 80 och stor. Har vikta muddar men ändå stor. Sen har han skaljackan i 86 och den är jättestor men det är så bra kardborreband vid ärmarna så det gör inte så mycket.
Jag köper gärna pop och andra dyrare märken men så gott som never nytt. Jag köper på tradera och säljer tillbaka på tradera.
Jättefin kvalité men till ett rimligt pris och när man säljer tillbaka det så får man nästan hela pengen tillbaka.
Jag köpte Alvins röda windstopper för 101 kr plus frakt förra hösten. han har använt den massor och för någon vecka sedan sålde jag tillbaka den på tradera för 216 kronor plus frakt
Istället hade jag kunnat köpt en ny fleecejacka på H&M som inte alls är lika bra eller windstopper och sedan sålt den på tradera för max en 20-lapp
Ser ni skillnaden
H&M har nada andrahandsvärde. Det är inte ens värt besväret att lägga upp på tradera.
Alvins nya windstopper + jackan har hans farmor köpt nytt, det hade jag inte gjort kan jag säga
Exempel:
Ny tröja på po.p (eller molo, katvig osv): 180 kr
Säljes efter 6 månader på tradera för 120 kronor=
Jag betalade 60 kronor och fick en snygg po.p tröja i fin kvalité
Fin begagnad tröja från pop på tradera: 120 kr
Säljes efter 6 månader på tradera för 100 kr
Jag betalade 20 kronor och fick en snygg pop tröja i fin kvalité
Ny tröja på HM: 80 kr
Säljes efter 6 månader på tradera för 3 kr
Jag betalade 77 kronor och fick en usel H&M-tröja som ser ut som fan efter 6 mån
Osv osv. Det lönar sig att ha märkeskläder och pop.
Jag köpte en röd vindoverall på tradera från pop...med mussemärke. Jag gav 100 kronor och den var helt ny.
Nu var det ju ingen vinter förra året så han använde den ju bara kanske 3 gånger men ändå...
Nu ligger den ute på försäljning. Auktionen går ut imorgon och den är uppe i...just det... 100 kronor
Visst hade jag kunnat köpa en ny från H&M istället för 200 kronor men den hade jag inte ens fått ut 100 för.
Nej asså tycker man att pop är FULT så är det ju självklart inget man ska välja jag är svag för ränder hehe så jag gillar pop.
Victor är uppväxt på H&M kläder typ slit å släng. Nej ALLA ser inte ut som fan efter 6 mån men de har en tendens att bli urtvättade, snedvridna, sömmar som släpper osv.
Ja, det är en del jobb med att sälja på tradera. Det håller jag med om. Fattar inte hur folk orkar sälja omärkes...de går ju för typ 1-5 kronor väldigt ofta. Det är verkligen inte värt besväret då ju.
Ja alla gör som de vill men jag ville bara berätta varför JAG väljer pop jag är snål och fattig helt enkelt och därför passar det mig att handla och sälja. Plus att jag tycker det är snyggt då