Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Vilken svartgröna? Hittar inte låter fint. jag hittar bara svart blå röd orange beige vit

men den var jäkligt läcker!

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

okej min skärm kanske är felinställd i färgerna då är det den jag tycker är blå?

• Beckah82
    Donna69 skrev 2008-08-30 23:12:24 följande:
    ja troligen. det är en sån färg man kan diskutera....allaser den nog annorlunda. jag tycker den ärmintgrön...fniss
    Ah nej men jag kollade igen och läste vad färgen hette och det var svart/cyan. Cyan=blå.

Cyan, magnenta, gul och svart brukar vara de färger man har i en skrivare bland annat. Fyrfärgstryck utgörs också av dessa.

Men ja, det är ju ingen vanlig BLÅ-blå färg. Den är ju rätt speciell.
  • Beckah82
    jelikan skrev 2008-08-31 08:38:31 följande:
    Vill ni veta en kul sak? Jag och sambon har börjat prata bebis igen. Är så grymt sugen och nu när p-staven krånglar och jag funderar på att ta ut den och byta till p-piller så pratar vi om att skaffa en liten till istället
    Va skoj
  • Beckah82

Alvin har 80 och 86 i kläder (och då sitter det stort alltså).

Hans windstopperfleece är 80 och stor. Har vikta muddar men ändå stor. Sen har han skaljackan i 86 och den är jättestor men det är så bra kardborreband vid ärmarna så det gör inte så mycket.

• Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-31 09:25:00 följande:
    och nu klämde sig Isabel just i balkongdörren tummen svullnar upp..... men nu skriker hon inte längre i alla fall
    Uscha

ang knölen så tycker jag att du ska ta upp det. Bättre kolla än låta bli men ja det kan nog vara en svullen lymfkörtel tex.
  • Beckah82

Jag köper gärna pop och andra dyrare märken men så gott som never nytt. Jag köper på tradera och säljer tillbaka på tradera.

Jättefin kvalité men till ett rimligt pris och när man säljer tillbaka det så får man nästan hela pengen tillbaka.

Jag köpte Alvins röda windstopper för 101 kr plus frakt förra hösten. han har använt den massor och för någon vecka sedan sålde jag tillbaka den på tradera för 216 kronor plus frakt

Istället hade jag kunnat köpt en ny fleecejacka på H&M som inte alls är lika bra eller windstopper och sedan sålt den på tradera för max en 20-lapp

Ser ni skillnaden

H&M har nada andrahandsvärde. Det är inte ens värt besväret att lägga upp på tradera.

Alvins nya windstopper + jackan har hans farmor köpt nytt, det hade jag inte gjort kan jag säga

Exempel:

Ny tröja på po.p (eller molo, katvig osv): 180 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 120 kronor=
    Jag betalade 60 kronor och fick en snygg po.p tröja i fin kvalité

Fin begagnad tröja från pop på tradera: 120 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 100 kr
    Jag betalade 20 kronor och fick en snygg pop tröja i fin kvalité

Ny tröja på HM: 80 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 3 kr
    Jag betalade 77 kronor och fick en usel H&M-tröja som ser ut som fan efter 6 mån

Osv osv. Det lönar sig att ha märkeskläder och pop.

• Beckah82

Jag köpte en röd vindoverall på tradera från pop...med mussemärke. Jag gav 100 kronor och den var helt ny.

Nu var det ju ingen vinter förra året så han använde den ju bara kanske 3 gånger men ändå...

Nu ligger den ute på försäljning. Auktionen går ut imorgon och den är uppe i...just det... 100 kronor

Visst hade jag kunnat köpa en ny från H&M istället för 200 kronor men den hade jag inte ens fått ut 100 för.

• Beckah82

Nej asså tycker man att pop är FULT så är det ju självklart inget man ska välja jag är svag för ränder hehe så jag gillar pop.

Victor är uppväxt på H&M kläder typ slit å släng. Nej ALLA ser inte ut som fan efter 6 mån men de har en tendens att bli urtvättade, snedvridna, sömmar som släpper osv.

Ja, det är en del jobb med att sälja på tradera. Det håller jag med om. Fattar inte hur folk orkar sälja omärkes...de går ju för typ 1-5 kronor väldigt ofta. Det är verkligen inte värt besväret då ju.

Ja alla gör som de vill men jag ville bara berätta varför JAG väljer pop jag är snål och fattig helt enkelt och därför passar det mig att handla och sälja. Plus att jag tycker det är snyggt då

• Beckah82
    solstraalen skrev 2008-08-31 16:18:11 följande:
    Beckah: Vad tycker du om villervalla då?Jag tycker dom har härliga färger
    Jättefina, jättemjuka tyger...jättesmå i storlekarna hehe
  • Beckah82
    JoNaLi skrev 2008-08-31 17:39:43 följande:
    Jag gillar märkeskläder.. MEN tycker det är totalt bortkastade pengar till såna här små som växer så fort ifrån de och hinner knappt slita något alls. Däremot så kan jag tänka mig köpa sånt till de större.. men oftast så räcker inte pengarna till.. man är ju liksom inte gjord av pengar.Sen tycker jag bara det är lite löjligt att köpa massa dyra märkeskläder till små bebisar som inte förstår vad de har på sig. De bryr sig liksom inte. Tror det bara mest är föräldrarna som vill ha det. Vissa tycker jag gör det bara för att "visa upp" sina ungar med dyra kläder på..stoltserar med vilka märken de har på sig denna gången osv..
    Om du läser mina tidigare inlägg så är det allt annat än bortkastade pengar. Tvärt om en smart investering där man får tillbaka pengarna vilket man inte gör från billiga märken.
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-08-31 20:24:36 följande:
    Jag behöver hjälp....  Jag vill ha ordet PRATA eller SKRIVA på olika svenska dialekter eller typ slang om ni förstår vad jag menar.   Hoppas att nån vill hjälpa mig.
    tjôta, snacka, pladdra, diskutera, surra, pluddra

printa ner, plottra, klottra,

eh...kommer inte på mer nu hahaha
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2