Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

... Född: Juli 2007 ... 2

Milla med killar skrev 2008-08-22 08:34:14 följande:
    Hmmm...har jag heller inte varit med om , ring o kolla...
    Fått tid hos tandis vid 14 idag, men dom sa inget om vad de trodde att det kunde vara frågan om... Jag hade gissat på blödning under huden om det inte hade varit så...svart! Ska ta bild ikväll så att ni får se, det ser faktiskt grymt läskigt ut Fot i munnnen Verkar inte göra ont dock, då hade vi dragit till akuten!
  • zandrisen
    Milla med killar skrev 2008-08-22 08:55:40 följande:
    Hur är det med magen?Själv så vaknade jag i går natt och hade vrålont i mellangärdet kröp ner från trappen till medecinskåpet och svimmade på golvet.:-O Jag tror med jag har galltenar, får så här emmallanåt. Hade käkat röd rå lök på kvällen.
    Aj aj! Låter som sagt som gallsten, i vilket fall som helst borde du ju kolla upp det..!
  • zandrisen

Nu har Mick varit hos tandis, och det var "heeelt normalt" Blåmärken, men hon höll med om att det såg läskigt ut när det var så svart!

• zandrisen

*använder ni skötbord?
    Både ja och nej, bebor på var vi är

*har ni börjat med potta?
    Nej, det har inte blivit av ännu

*äter barnet själv?
    Ja, men han behöver lite hjälp att få upp maten på skeden ibland

*gillar ditt barn soppa =)?
    Ja, ärtsoppa älskar han

*vaknar barnet på natten?
    Bara om han är sjuk

*använder barnet napp/snutte?
    Har ett gosedjus (groda) som han älskar, men har den bara i sängen hemma

*barnets favoritmat?
    Allt!

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Framåt sen nån månad tillbaka

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Väldigt fasta rutiner

Aktiviteter?
    Håller just på att skola in på dagis, men annars är det mycket lego (stora bitar), klossar, ramsor, sång och dans. Sen har han ju en syrra att leka med också

• zandrisen
    Beckah82 skrev 2008-08-25 14:12:20 följande:
    Victors kalas igår:beckah82.bilddagboken.se/p/dayview.html...
    Såg ut som han fick en toppenkalas
    misan84 skrev 2008-08-25 17:31:56 följande:
    kan knappt tro det är sant... Kalmar polis distrikt  har hittat vår bil
    YES; fan va härligt!!! Hoppas att den är oskadd och att Hampes grejjer är kvar!
    ellenwesterlund skrev 2008-08-25 18:40:54 följande:
    Idag har Kristoffer gått runt fem steg själv! Han blir så glad/stolt när han gör det så han skriker nästan va glädje!
    Så gjorde Mick med, han illskrek av glädje och viftade på händerna samtidigt som han ville visa att han inte höll i nåt
    Anns krypin skrev 2008-08-26 08:15:36 följande:
    Godmorgon alla glada Idag äre sensation *S* Johanna å jag sov till 7.30 detta har aldrig hänt i mannaminne *asg* weeiieeeee
    Åh, utsövd idag med andra ord? Härligt!

Idag ska Mick äta på dagis för första gången, och imorgon ska han sova middag också... Nästa vecka börjar allvaret, satt och fyllde i hämta/lämna-schem igårkväll, fattar inte riktigt att båda barnen ska vara på dagis hela dagarna nu... Fast det blir bara 5 timmar varannan vecka, då maken jobbar förmiddagsskift och kan hämta tidigt, det är skönt!
  • zandrisen
    Jessa6 och Jonali, shiiiit vad spännande! testa testa Jessa, så väntar vi med spänning på Jonali sen... Då kommer ju ni att få syskon typ samtidigt också
  • zandrisen
    tacky skrev 2008-08-26 17:11:54 följande:
    hej allihopa. länge sen jag var här nu, knappt nån minns mig orkar inte läsa 300 sidor tillbaka, men ser att det planeras bäbisar för fullt! vad häftigt. jag tänker aldrig mer bli gravid, men det hoppas jag att andra runt om mig tänker bli, så att jag får chansen att krama på små nyfödingar framöver madison har börjat på dagis och jag håller på och startar eget. sviktande självkänsla/självförtroende saboterar lite för mig, vi får se hur det går. har iallafall registrerat domännamn och webbhotell och ritat en framsida till min hemsida, så snart är det nog i rullning, hoppas jag. oj, vad mycket jag skriver. hur mår ni?!
    Hej Tacky, inte glömmer man dig heller...

Vad är det för företag?
  • zandrisen
    Pusselbiten86 skrev 2008-08-27 13:12:32 följande:
    Föressten..Har köpt en tröja till Lilla T idag... Där de står " jag ska bli storebror" .. tänkte sätta på han den o sen får vi om de fattar hihiMen de dröjor nog ett antal veckor till innan den åker på...
    Så gjorde vi ocvkså, Molly hade "storasyster"-tröja på sig på julafton, det var hur kul som helst
  • zandrisen
    Jessa6 skrev 2008-08-27 13:40:26 följande:
    Var köpte du den? Jag funderade också på något sånt faktiskt, rätt kul (ja den dagen man kan komma med något då )
    Kan svara för min del, köpte trycket på www.gladagrodan.se, stök på det på vanlig h&m-tröja.
  • zandrisen
    Beckah82 skrev 2008-08-27 14:21:03 följande:
    www.hejbaby.se kan man göra egna tröjor. Även på www.babykungen.se/Jag har beställt från båda. Gillar båda men hejbaby har en fantastiskt fin kvalité tycker jag.
    Kanske är bättre än Gladagrodan, är lite trixigt att stryka på, och trycken håller inte lika bra som på förtryckta tröjor. Fördelen är väl att det var billigt, och att tröjan bara blev använd några få tillfällen.
  • zandrisen
    1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
    Jag kan inte specificera någoj specifik egenskap som jag tycker bäst om när det gäller mina barn, dom är bara bäst rakt igenom!

2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
    Får vackert nöja mig med dom 2 jag har och är rätt nöjd med det trots allt

3.Vad gillar du för musik?
    Aletrnativ rock, deathmetal, industri och synth

4.Vilka TV-serier följer du?
    Heroes, CSI, medium, so you think you can dance, idol

5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
    Socialsekretarerare, ungdomar med rehab-behov
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2