Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

... Född: Juli 2007 ... 2

Lindisen81 skrev 2008-06-09 10:56:01 följande:
    Zandrisen; vi valde tillslut Ståt-luckorna! de är sååå fina, vill ha mitt kök NU! grejen e den att vi inte ens har kokplattor =) vi har enbart micro under den här tiden, haha
    Ståt är jättefina! Hade ju bestämt oss för dom, sen när vi stod och beställde så blev det konstigt nog Lidingö i sista sekunden Men vi är verkligen supernöjda! Micro går det med, finns ju så mycket färdigmat
  • zandrisen

Gomorgon - eller inte.
    Inatt har Mick vaknat 4 ggr, det har varit för varmt + att han haft feber igen, troligtvis nån tand på väg. Det blir isf hans tolfte tand, när syrran hans var lika gammal hade hon två... Inte världens piggaste med andra ord!

Nu knatar Mick iaf för fullt med gåvagnen, ibland glömmer han sig och släpper, men se kommer han på att han går själv och får panik, lilla sötplutten... Sen kör han ju fast här och där, och då tittar han bara med uppfordrande blick på oss som att "ska ni inte komma och HJÄLPA mig???", hahaha

Zelda, härligt att få gratis extrapengar! Hoppas ni får en fortsatt mysig resa.

• zandrisen
    Tania skrev 2008-06-11 12:42:26 följande:
    Ligger i sängen på hotellet på Mallis... Här regnar det DAG TVÅ och vi är såååå less nu. Tur att datorn är med så man kan kolla film.. tyvärr roar inte det Charlie så han terrar storebror på det iskalla golvet. Så himla tråkigt när man lagt ner sååååå mycket pengar på en resa så regnar det och man kan inte går ut från hotellet.
    Har ni nån reseförsäkring? Ibland kan man få tillbaka pengar pga dåligt väder!
  • zandrisen

Hej hopp! Fullt ös på jobbet nu iom att jag går på semester efter imorgon! Ska bli så skööööönt!

Vickyb, skitsnyggt, värsta pinglan!

Zelda, goa tjejen, va duktig hon är!

Helena, gratta Eskil från oss också

På lördag ska vi lämna bort båda barnen över natten för första gången. Känns väldigt kluvet, men å nadra sidan så vet jag att dom kommer ha skitkul hos svärisarna. Vi ska på konsert www.falurock.se ska bli askul då vi känner typ alla som ska spela Gött med sovmorgon också, haha

• zandrisen

Godmorning! Nu är studenterna här i Falun i full gång här utanför Blev lite nostalgisk i bloggen idag: www.zandrisens.blogg.se

Mammab, iiii va nära det är nu! fast så känner förstås inte du

Lindisen, men fan vad kaklet sett ut att ha suttit FAST! Förstår om ni fått slita som djur! Kul att ni är igång iaf!

Sol, 100 KG??? Crap, du är ju asduktig!

• zandrisen
    Mammab, kul med ny bil! Vi har en skraltig gammal saab som startar när den har lust typ, men känner att vi vill vänta med bilinköp tills vi vet hur stor vår skatteskuld blir

L2K, härligt att åka ut med båten! saknar faktiskt havet och båtvärlden här mitt i landet... Men det får gå ändå, haha

Kalas ja... Min stora tjej fyller 5 år på midsommarafton i år, så det blir lite kalas med släkten på själva dagen ute i sommarstugan, sen blir det barnkalas på söndag... Vi kör ju namngivningsceremoni i samband med Micks 1-årsdag, och då gäller regeln att ALLA ska bjudas. Maken har extremstor släkt, tack och lov har jag inte lika stor, haha... Men det ska bli kul, har hyrt samma lokal som vi hade Mollys namngivning/1-årsdag, samt vår bröllopsmottagning, har liksom blivit "vår" högtidslokal

Hur ska alla fira midsommar då?
  • zandrisen
    Supergrattis till Alexander på 1-årsdagen!

Superhektiskt här hemma idag då stora tjejen fyller 5 år imorgon... My godness, vart tar tiden vägen..???!! Iallafall, har trängts med alla andra som tyckte att det var en bra idé att storhandla idag, sen var jag och barnen hos en kompis och käkade lite medans maken åkte och köpte den största studsmatta han kunde hitta, blev rätt dyrt med skyddsnät och sånt, men vi vet ju att hon kommer att blir superglad! Jag har hela tiden vart skeptisk till studmattor pga skaderisken, men maken menar att skyddsnätet sänker risken ganska ordentligt. Hoppas det, vill ju inte vrar värsta hönsmamman, men det är svååårt..!

Och så är det ju midsommarafton imorgon också. Sköjigare hade det vart om inte smhi menar att det med största sannolikhet inte kommer att bli varmare än maximalt 17 grader och stor risk för regn
  • zandrisen
    Tania skrev 2008-06-19 17:53:21 följande:
    Bra, det ska jag definitivt tänka på! Vill som sagt inte ha några brutna barn *mardröm*
  • zandrisen

Hej alla!
    Kikar in mitt i semestern, har inte haft allt för många stunder då jag haft tid att hänga här Fullt ös på båda ungarna nu, märkst att båda är i nån utvecklingsfas, Molly snackar nästan av oss öronen och frågar om ALLT, men det hör till åldern (nyss 5 år) har jag snokat upp. Och Mick är ena dagen helt vansinningt aktiv och helt rasande för att vi inte fattar vad han vill, och andra dagen en liten tröttis som helst leker stillsamt för sig själv... Händer ju massor i deras hjärnor nu runt ettårsåldern, så det är tydligen inte allt för ovanligt att de är trötta, annars skulle jag oroa mig när han vill vara still eller vila på kudden på golvet...

Tandborstningen är redan rutin här, Mick fick ju sina så tidigt. Han är duktig på att gapa stort, och får leka med borsten en stund sen när vi bortsat klart vilket är uppskattat!

Mini förresten, så heter ju han musikvideoregissörens lilltjej, vad heter han nu då... han har gjort videos med Madonna b la, och deras dotter var ju mycket riktigt för tidigt född.

• zandrisen
    Lii1 skrev 2008-07-02 09:24:14 följande:
    Hej!! Jag är ny här,men fick en pojke den 10 juli 2007. Fyller snart ett år. Min lilla sladdis,vart 8 år mellan minsta sonen och den som var närmast efter honom.
    Välkommen! Har också en kille född 10/7, fast min heter Mick

Supergrattis i efterskott till Madison och Meja!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2