Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Mum23 skrev 2008-07-18 13:40:17 följande:
    Tack, bara bra!Går mest runt och lullar här hemma.Småfixar lite i hus och trädgård.Funderar på att ta en sväng till Falkenberg nästa vecka om det blir fint väder. Men det blir nog bara ett par dagar isf.Inga andra planer under semestern?
    Låter härligt! Jaså, har ni också koppling till F-berg, eller är det helt enkelt bara så att jag inspirerar?

Nja, inte så mycket andra planer faktiskt. Blir nog mest mindre utflykter och så
    Mum23 skrev 2008-07-18 13:44:02 följande:
    Jättefina bilder Helena!
    Tack, skoj att du tittade!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a

Grattis till ännu ett barn, Mammab! Tom är ett fint namn!

• H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-07-18 20:16:48 följande:
    Oki! Det tycker jag du ska göra om vädret är bra. Stranden är en höjdare och de gamla stadsdelarna jättevackra
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-19 11:21:06 följande:
    Pust hehe ble så tyst här när jag skrev det så jag satt nästan å skämdes en smula Gött då slapp man va själv då.
    Får man fråga var du går ut nånstans? Dvs om det är i Gbg? Min koll på stan är definitivt väck nu...
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-19 19:41:17 följande:
    En bild på min sömntuta Tom. tycker han är nå sjukt likt sin bror som bebis!
    Jättelik! Söööt! Har du skrivit vad han vägde förresten?
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-19 19:56:56 följande:
    Han vägde 4160g va 54 cm lång å hade h-mått 37cm.
    Ok!
  • H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-07-20 10:29:17 följande:
    Godmorgon förrestenHar alldeles nyss vaknat.Melvin blev förskyld inatt. vaknade när jag gick och la mig 01.00 och somnade inte förrens efter 03.30. Så jag somnade också vid den tiden förstås. Så nu har jag fått sova lite på morgonen istället.
    Hoppas förkylningen inte blir långvarig! Tur att du fick en rejäl sovmorgon iallafall.
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-20 10:36:32 följande:
    go morgon. Skulle springa en runda imorse, tog med hunden, men det var inte en bra ide. fick dra han hela tiden. han är ju 11 år så han orkar kanske inte längre. men det blev inte så mycket springa av. ska göra det imorgon istället. Känns så bra att börja jogga igen, nu ska jag bli av med den förbannade magen Ska på 1års kalas idag. Jag och Isabel ska till Lindisen och Inez Skoj. Isabel går bättre och bättre men vill inte riktigt ta det stora klivet så att säga. kryper hellre, det går fortare.
    Hehe, seegt! När jag var liten hade vi hundar och jag hade ibland med dem (det fanns alltid två st, när en dog köpte vi en kamrat till den andra osv) när jag sprang och jag kommer ihåg hur de hela tiden snodde in sig i varandra, alt att en stannade och en sprang osv osv. Inte lätt Blev grymt imponerad av pappa som cyklade med båda två i koppel
  • H  e  l  e  n  a

Eskil kryper fortfarande också mer än han går, men jag tror det lossnade ännu lite mer igår. Dittills hade han mest gått då han stått vid ex soffbordet och jag eller hans pappa sträckt ut armarna och sagt "kom till mamma/pappa" men sen igår (ja han har väl gjort det några gånger tidigare också) släpper han taget om bordet eller vad det nu kan vara och vandrar rakt ut utan att vi väntar eller har uppmanat honom så att säga. Så jäkla kul och man blir såå stolt!

• H  e  l  e  n  a
    zandrisen skrev 2008-07-20 12:43:00 följande:
    Samma med Mick, han släpper och går mer och mer för varje dag I början flaxade han på armarna och illtjöt samtidigt, som att han ville uppmärksamma oss på att han faktiskt inte höll i nåt Nu ställer han sig frånsittande också, och knallar några steg, som mest har jag räknat till 12 innan han sätter sig på rumpan igen.
    Vilken sötis, kan se det framför mig, haha!

Idag har det verkligen, verkligen lossnat för min plutt. Han går nästan obehindrat nu, kan stanna upp, ändra riktning osv utan att tappa balansen. Helt otroligt duktig
    Beckah82 skrev 2008-07-20 13:03:38 följande:
    Jag hade RIKTIGT kul igår beckah82.bilddagboken.se/Mår förvånansvärt bra idag till skillnad från förra söndagen Skillnaden är att innan jag la mig förra lördagen drack jag inget vatten medan jag igår hällde i mig rent salt, rent socker och drack mängder med vatten. (1 liter vatten + 0,5 tsk salt + 2 msk socker= vätskeersättning men det smakar ju skit så jag käkar saltet och sockret rent och sköljer ner med vatten istället).Vaknade och mådde prima och gör fortfarande Varning för nakenchock i bilddagboken
    jelikan skrev 2008-07-20 13:23:53 följande:
    God morgon brudar!Hade superkul igår när jag partajade och träffade en massa människor som jag inte sett på evigheter. Fick massa komplimanger om att jag var så fin och såg så fräsch ut och sånt är kul.Nu är sonen hemma men han sover så jag tänkte passa på att vila mig lite till för jag är allt trött. Var hemma vid 03.30 i morse.
    Kul att ni haft lyckade utekvällar! Blir själv rätt sugen faktiskt. Den 7-9 aug är det Way Out West här i Gbg och då ska jag parta och se massa konserter *ser fram emot*
  • H  e  l  e  n  a

Stort grattis till Inez och Elias på er födelsedag!!!

Eskil suddade och var klarvaken mellan elva och halv två inatt. Bara sådär.

Idag ska vi till BVC för ettårskontroll (ja, den blev två veckor försenad ). Känns som om Eskil är typ 85 cm och väger nästan 12,5 kg nu, men då drar jag nog till lite grann ändå... Vi får se.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2