Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Jessa6 skrev 2008-07-29 17:28:07 följande:
    Bvc fick bra, 10960 g 78 cm! Fick sin spruta och sa inte ett ljud
    Vad härligt
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Tania skrev 2008-07-29 17:53:52 följande:
    Vi har fortfarande inte fått nån tid för ettårsbesiktningen... de har väl glömt bort oss antar jag.
    "besiktningen"
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-29 18:14:03 följande:
    Fan, försöker hitta nå "akut" nummer till gyn. men dom har bara teletid fram tills 15. efter det då? vart fan ska man ringa då?nått är skumt, nyss så fick ja världens blödning och det kom ut jätte klumpar..nu har ja lite smått mensvärk och är lite små snurrig i skallen..kan allt detta blödande bero på att jag hade/har dåligt hb?fattar ingenting, ena dan blöder jag inte en droppe och andra dan är det nigarafall..jag får lägga mig och vila och invänta morgondagen och ringa då ist...

Blödandet borde ju inte bero på att du lågt hb men däremot har du kanske lågt hb av blödandet, men det var kanske så du menade? När tog de hb på dig? Direkt efter förlossningen eller? Äter du järntillskott och så?

Kan du inte ringa växeln och fråga vart de tycker du ska vända dig?
  • H  e  l  e  n  a
    mrsbygg skrev 2008-07-29 18:22:32 följande:
    enl. bm så kan man blöda mer om man har dåligt hb. typ därför man ska äta tillskott osv så man inte blöder för mycket under förlossningen. har jag fattat det som iaf..men iaf, hb tog jag hos bm då näst sista besöket..äter inge tillskott, megen bara krånglar hehe..ska nog ringa sjukvårdsupplysningen å se va dom säger
    Möjligtvis att det kan vara för att blodet blir tunnare med lägre hb. Skriv gärna igen när du hört om du orkar och kommer ihåg!

Har du testat Hemofer? Ska vara skonsammare för magen...

Ja, alltid bra att höra med s-upplysningen.. hopaps du får nåt vettigt svar!
  • H  e  l  e  n  a

Hur mycket blod förlorade ni andra under förlossningen? Jag tror jag förlorade typ 1100 ml...

• H  e  l  e  n  a
    H e l e n a skrev 2008-07-29 19:06:38 följande:
    Hur mycket blod förlorade ni andra under förlossningen? Jag tror jag förlorade typ 1100 ml...
    Kollade också journalen nu... 1091 ml.
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-29 19:16:08 följande:
    Victor:Före placentaavgång: 400 mlEfter: 50 ml= 4,5 dlAlvin:Före placentaavgång: 100 mlEfter: 150 ml= 2,5 dl
    mer lagom
  • H  e  l  e  n  a

Före placentas avgång 783 ml
    Efter placentas avgång 308 ml

För att vara exakt

• H  e  l  e  n  a

Placentan var stor också - 936 gram...

• H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-29 19:19:56 följande:
    Ja väldans lagom hehehe ovanligt lite med Alvin sa de på förlossningen men jag vet inte. har aldrig frågat andra så jag har inget att jämföra med, förrutom du nu då.
    Hehe, jag har inte heller så många att jämföra med, men fler ger sig kanske snart tillkänna i tråden
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2