• Jessa6

... Född: Juli 2007 ... 2

Elias är också ganska mammig men pappa fukar ibland med men ska man gnälla kommer man så klart till mig, lite strängt ibland när man bara får ta gnället...

• Jessa6

nag näsblod har Elias haft lite om han ramlat och smockat i näsan men bara lite strimmor, inget farligt. Kan ju ha känsliga slemhinnor i näsan med så om man anstränger sig så kan det bli så.

Idag ska jag på räkfrossa med kompisarna, sambon stannar hemma med Elias, skönt så slipper vi lämna honom, på lördag är det min tur, då ska vi på kräftskiva, vi ska med med jag och Elias åker hem efter maten.

• Jessa6

Äter dåligt? Ja det kan man säga att min gosse gör nu men jag tror det är tänder på G. Han äter så fjuttigt så jag trodde inte att han hade gått upp senast men det hade han.

Såg ni pratade om nya syskon, en mens till sen ska vi påbörja bebismakandet

• Jessa6

Morgens!
    Idag ska vi till tandläkaren med Elias, han ramlade igår och slog av strängen mellan framtänderna och så såg vi att en liten flisa var borta. Ska kolla om de ska dokumentera det eller hur de gör...Aj aj....

• Jessa6
    Donna69 skrev 2008-08-06 09:57:31 följande:
    strän mellan framtänderna?? huga........
    Ja den där lilla strängen som sitter upp till överläppen

Vi har ringt förskringsbolaget med så vi ska kolla vad tandis säger om det så ska vi meddela dem sen.

Elias har 8 framtänder och en kindtand är på väg upp nu.
  • Jessa6
    pilliss skrev 2008-08-06 11:21:17 följande:
    Har ni försäkring på han?
    Ja vi har helförsäkring som täcker tänder med. Tandis såg inget farligt. Blodet var förmodligen från den där strängen men vi dokumenterade det och fick en ny tid om ett halvår. Förs.bolaget har fårr alla uppgifter så nu finns det med i hans mapp.
  • Jessa6
    JoNaLi skrev 2008-08-06 18:13:52 följande:
    Hehe det jobbas på! hehe men nu är jag på BIM+5 utan något pluss på stickan.. så jag fattar inte så mkt... hehe Har typ aaldrig vart sen mer än 2 dagar innan så detta är en nyhet. Men mensen dyker väl upp snart tror jag..? Men detta är ju första försöket sen jag tog ut spiralen så jag ska väl inte gnälla allt för mkt Ni är inte sugna på att börja igen?
    Kanske är cykeln som är lite strulig efter du tagit ut spiralen...
  • Jessa6
    skruttan35 skrev 2008-08-06 20:00:03 följande:
    vi försöker ju oxå och jag hoppas att det inte tar lika lång tid som med första barnet. Är på 2:a försöket nu och är på dag 31 och jag hoppas att mensen håller sig borta. Känner mig gravid men testet imorse var negativ.
    Spännande! Hoppas mensen håller sig borta, jag håller alla tummar och tår, jag längtar tills vi ska börja, om 2-3 veckor dvs 
  • Jessa6
    Jessys skrev 2008-08-06 21:20:00 följande:
    ja jag är ju redan gravid igen v14 nu redan hoppas det går vägen för er som försöker!!
    Ja det hoppas jag med
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2