Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

veronicaq skrev 2008-07-21 21:42:00 följande:
    hur går pottingen?
    [/citat]
    det går bra! eller såklart alla dagar går väl inte "bra". ställer inte direkt krav utan gör det för henens egen skull. men märker helt klart framsteg. nu när hon börjar bli "stor" så säger jag att kisset ska ju va i pottan typ, om det kommer på golvet. så det är väl ända "kravet" och "ska"-grejen än så länge. efter att hon sluta me välling på kvällen är blöjan typ torr på morgonen. igår använde hon samma blöja hela dagen som hon sovit i.... billigt å bra alla fall =)
    solstraalen skrev 2008-07-21 21:44:13 följande:
    [citat]
    Helt seriöst.Vad KAN era barn säga? Alltså verkligen KAN SÄGA?Josef är 13månader å säger bara mamma och pappa,nått ljud för Saga har han oxå ( sin syster ).Tycker pratet borde komma igång snart.
    Inez säger; mamma, pappa, vatten, titta, titta där, katt, kiss, baaa (bajs)

så en oändligt massa ljud heeela tiden.
  • Lindisen81

grattis johanna!!!!!!!

mjukis; dålig stil av dina vänner att välja liseberg för ditt livs dag!!!!!

här har man ju en morgonpigg unge och gar redan hunnit vara ute och leka en stund på morgonen, ja en liten stund =) efter 15 min hade hon ätit så mkt sand att hon bara grina sedan somnade hon bums i vagnen. trött oxå =) alltså, varför är det så spännande att stoppa äcklig sand i munnen??????

• Lindisen81

har legat på stranden och solat heeeela dagen! så skönt, dessutom tagit årets första dopp (om man inte räknar me thailand då) Inez vill fortfarande inte bada, hon skriker och tycker nog det e för kallt =)
    vad skulle ni valt;
    *sommarstuga (enkel stuga för max 300 000)
    *hus (runt 3 mille å en månadskostnad på ca 15-17 000)
    *utomlandsresa en gång per år + camping sem i sverige

har såååååååååån beslutsångest och vet inte vad jag vill ju! hus är på tok för dyrt, trivs bra i lägenhet men vill gärna ha ett litet torp att fly till. vill åka utomlands samtidigt upptäcka sverige!

• Lindisen81
    Pusselbiten86 skrev 2008-07-23 21:12:21 följande:
    LindisenJag hade noig valt utomlands semetsre + sverige...Då finns de fler möjligheter.. att hyra en studa i sverige...DÅ kan man ta olika ställe hela tidne och är inte bunden till ett sprecifikt ställe..
    det där har du ju rätt i... men drömmer lite om att ha en egen stuga, inreda den på mitt vis, kunna ta mig dit på helgen kanske... lite när jag vill... äh bara drömmer massor, blir väl ett risigt torp om tio år eller så och utomlandsresor + camping fram till dess =)

nä nu ska jag sova, sjukt trött av att ha varit i solen hela dagen! grattis till alla som fyller år!!
  • Lindisen81

inez vägrar somna! hon är sjukt trött å somnade mellan 19-20 men nu e hon vaken och inget duger =(

mammab; jobbigt... hoppas han är nöjd snart

• Lindisen81

idag har vi varit på kalas hos Prinsessan Zelda´s lilla söta Isabel. trevligt och massa gott fina =) sooolen har varit framme hela dagen idag med. nu har inez köpgalna mormor köpt solskyddsdräkt till inez att ha på stranden! bra att ha då hon har förvandlats från en badkruka till en liten säl i vatten =) och vi är ju ute typ hela tiden på stranden i stark sol.. kanske inte det bästa men va sjutton kan ju inte va inne hela dagarna (längtar till den svala mysiga hösten!)

mammab; hoppas avslaget snart försvinner, inge kul sånt där.

• Lindisen81

godmorgon!
    på måndag börjar jag jobba.... heltid... efter att ha varit hemma med Inez ett å! och innan dess sjukskriven på 50% typ ett halvår! känns sjukt nervöst, ska ju inte tillbaka till samma jobb som förut, utan en helt annan förskola! har dock 5 sem dagar som måste tas ut innan årsskiftet, så ska begära dem över jul å va ledig då typ 2½ vecka som det blir med alla helgdagar! ska planeras i tid. så nu ska sambon va hemma till januari! känns bra att ha henne hemma till dess... tänk om jag skullel ämna henne nu till dagis... hon kan ju inte gå... inte prata.... inte äta själv..... *ryser* min flicka, min bebis..... nä nu skriver jag bara massa skit =)
    kaffe va det!

• Lindisen81

godmorgon. har inte varit inne på ett par dagar. idag ska vi åka och fika hos prinsessan zelda, och L2K kommer oxå. ska bli kul. måste ju passa på att ses innan man börjar jobba....

Inez 1 års koll är den 13 augusti och hon blev ett den 21/7, men jag ser inte det som nå problem direkt att kontrollen är lagd efter sommar och semestrar. ska bli spännande att höra hennes vikt o längd. vi träffade en kompis med henens 6 månaders och den "lilla" tjejen va nästan i samma storlek som Inez... Inez liten kontra den tjejen stor...

ha en bra dag i solen.

• Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-01 14:30:16 följande:

skriken i bakgrunden är älskade Inez som visar humör, he he.
    haha, och det är jag som säger " du behöver inte bli så arg" =) skitunge med ett j-a temperament! va duktig isabel är! inez är nog arg för att hon inte kan ännu hehe

ikväll släppte inez soffkanten och klappa händerna, hon glömde nog bort att hon stog utan att hålla i =)

va det Donna som undra över grind? säger som Milla, ikea har billiga grindar. vi köpte en i trä där, typ 270 spänn (ord va nog 350...?) men ibland har de ju blilligare för medlemmar =) är helnöjd med grinden.
  • Lindisen81

hmmm... för en tid sedan började Inez sova en gång om dagen bara, efter lunch... sååå skönt. nu har hon kommit in i nå nya rutiner... igen! hon är redan inne på första vilan idag och klockan är bara 8.30... hon vaknade 6.30. visst skönt, jag har hunnit dammsuga hallen, men det här med att hon sover två gånger på dagen gör ju att henes sovpass inte är så långa.... peppar peppar.

idag ska vi på kalas hon Vallmar´s Markus som blir ett år idag. Och på måndag börjar jag jobba... sjukt nervös! Sambon är oxå nervös hehe. han fattar inte hur jag hinner ha maten klar när han kommer hem samt att Inez är badad, har fått middag och jag dammsugit hemma =)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2