• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Jessa6

Grattis Denise och Eskil!!!

Idag ska vi gå till bvc och kolla Elias öron, tycker han tar sig i örat allt som oftast. Får se så att det inte är något galet.

• Donna69
    Beckah82 skrev 2008-07-07 09:10:40 följande:
    Etablerade värkar, alltså riktiga och regelbundna värkar och så ska man vara öppen jag tror det är 3-4 cm. Så med Victor var det ju när jag skrevs in vid 19-tiden. Med Alvin räknas från jag vaknade med ont och det hade satts igång på riktigt. Inte från dagen innan då jag blev gel:ad för då hände ju inget.Men man kan ju räkna olika beroende på vad man menar så det är bättre att förklara också. Typ "Jag skrevs in 11:20 och då hade jag värkar som kom med 5 minuters mellanrum och var öppen 3 cm" eller något tex.Jag skrevs ju in med Alvin redan innan jag blev igångsatt men då var ju ingen förlossning igång. Det hände ju ingenting förrän på natten.
    aha.....då kom det nog inte igång förren på em.

värkarna startade runt kl. 10 men va bara öppen ½ - 1cm när vi kom in...3-4 cmva nog runt 14 eller nå
  • mrsbygg

med saga räknar jag från när vattnet gick, vara bara öppen 1-2 cm när vi kom in.. men räknar därifrån. då tog det 12h sammanlagt.

med sam räknar jag from när vi kom in då va ja öppen 4 cm...d tog 5h sammanlagt!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • Beckah82

Asså... den här Ticketi tack-leksaken... varför har de stavat fel på sista sidan? Det stöööör enormt.

• Donna69
    Beckah82 skrev 2008-07-07 09:35:24 följande:
    Asså... den här Ticketi tack-leksaken... varför har de stavat fel på sista sidan? Det stöööör enormt.
    vart vart???*missat*
  • Mjukis82

Med Isabelle räknar jag från det att värkarna satte igång (det sa pang direkt bara), då tog det 14 timmar...
    Med Denise räknar jag från det att dom tog hål på vattnen, då tog det 7 timmar. Men hade ju varit på förlossningen i 2½ dygn när hon kom ut Hon var seg att sätta igång, men sen kom hon som sköten ur en kanon!

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-07-07 09:37:03 följande:
    vart vart???*missat*
    "cycklar musen hem" -ska vara cyklar
    "cirkus clown, cirkus clow"  -särskrivning plus att de missat ett N
  • jennsans

ja tog 11,5 timme från att vattnet gick när A föddes.. värkar kom svaga 5 min efteråt.. (känndes som menssmärta som kom o gick)när jag kom in 3 timmar efter vattnet gick (koll om det var vattnet iom permaturt) så var jag inte öppen alls.. (detta kl 8) ca kl 11 vet jag att jag började titta på kl hur ofta det gjorde ont iom att ersonalen ville veta jag själv ville inte alls veta tydligen då jag förträngde kl.. kl 15 ska de undersöka med ul hur öppen jag är.. då öppen 5 cm.. en kvart senare öppen 1 cm till.. 16.27 är han född.

de som inte trodde jag hade ont ,för det syntes ju inte på ctg:n, vart rätt förvånade. och genast när de såg att jag var öppen 5 cm så börjades det pratas om eda osv.. jag hade ju inte hunnit tänka nåt direkt.. gick dock bra med lustgas.

o förstår inte hur de inte kan tro på en när man skriker av smärta för att man är tvingad att ligga på rygg medan de gör vul och apparaten strular så det slutar med vanlig undersökning ist.. är rätt sur över detta faktiskt.. o ser de att man har så ont kunde jag väl fått lustgas redan då.. näehe då..

sorry för min novell.. lite känslor som behövde ut tror jag

• Vickyb

Grattis på ettårsdagen Denise och Eskil!!!

• jelikas

Jag vet inte hur jag ska räkna alls med min förlossning. Fick en tablett mot livmorder etappen vid 03.30 och vid 04.56 är Tore född med urakutsnitt. Han ju inte hända något innan han kom till världen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2