• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • mrsbygg
    Mjukis82 skrev 2008-07-07 17:28:49 följande:
    *dregglar*Får jag komma?
    absolut
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • Anns krypin
    Donna69 skrev 2008-07-07 17:15:33 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-07 16:56:01 följande:
    vad vet du??? fniss
    hahaha, att det regnar å du tuggar tuggumi som du gillar..hihi
  • Tania

Ja... undrar vad det blir för tårta här hemma... 

Det känns som att jag måste överträffa mig själv varje gång jag gör en ny tårta. Som att alla förväntar sig nåt spektakulärt och nytt i både smak och utseende.
    Jag får värsta prestationsångesten.
    Jag kan ju liksom inte göra en enkelt tårta längre för då verkar det som att man inte tycker att det är värt energin och tiden..
    Men men... "som man bäddar..." heter det väl.
  • jennsans
    Tania skrev 2008-07-07 18:14:22 följande:
    Ja... undrar vad det blir för tårta här hemma... 

Det känns som att jag måste överträffa mig själv varje gång jag gör en ny tårta. Som att alla förväntar sig nåt spektakulärt och nytt i både smak och utseende.

Jag får värsta prestationsångesten.

Jag kan ju liksom inte göra en enkelt tårta längre för då verkar det som att man inte tycker att det är värt energin och tiden..

Men men... "som man bäddar..." heter det väl.
    min åsikt är inte den.. jag skulle bli glatt överraskad vad du än gjort tror jag! o en "enkel" tårta behöver inte va mindre god för det.. snarare tvärtom ibland.
  • Tania
    jennsans skrev 2008-07-07 18:22:34 följande:
    min åsikt är inte den.. jag skulle bli glatt överraskad vad du än gjort tror jag! o en "enkel" tårta behöver inte va mindre god för det.. snarare tvärtom ibland.
    Ja den sista tårtan jag gjorde var en enkel jordgubbsmousse/yoghurt/gräddtårta och det var nog en av de godaste jag gjort någonsin...
    Det enda jag gjorde för att göra den speciell var fjärilarna annars var det en vanlig gräddtårta.
  • zandrisen
    mrsbygg skrev 2008-07-07 17:23:52 följande:
    jaha sådär. letat fram recept som jag ska ha till sams kalas om ja inte ligger och föder då.kommer göra cupcakes tills oss vuxna sen får sam en liten mini tårta.kommer bli en tårta med skumbanankräm och blåbärsmousse. dekorationerna vet jag inte riktigt än...sen blir det choklad cupcakes med cappucciono frosting till oss vuxna!sen små kakor..hoppas d blir mumsigt!Nej nu får jag ta och föda snart så jag hinner handla och fixa och dona här hemma tills kalaset..
    SLURP! Fan vad hungrig jag är, kände jag nu...

Tårtprestationsångest slipper jag tack och lov till Mick´s ettårsdag, då copernicus kommer att baka den Känns såååå skönt att slippa den stressen, och gästerna kommer nog också att vara tacksamma, mohahaha...
  • jennsans

Alexander sover redan.. hur gick det till?? hoppas han sover gott inatt för det..

fick sin eftermiddagsvila lite tidigt då vi åkte hem från affärerna.. hade barnstolen i bak så va inte bara o försöka underhålla han heller så han kunde va vaken =/
    ja ja.. fanns liksom ingen återvändo än att lägga han nu..

• Beckah82
    Tania skrev 2008-07-07 18:14:22 följande:
    Ja... undrar vad det blir för tårta här hemma...  Det känns som att jag måste överträffa mig själv varje gång jag gör en ny tårta. Som att alla förväntar sig nåt spektakulärt och nytt i både smak och utseende. Jag får värsta prestationsångesten. Jag kan ju liksom inte göra en enkelt tårta längre för då verkar det som att man inte tycker att det är värt energin och tiden.. Men men... "som man bäddar..." heter det väl.
    ÄH! gör en helt vanlig rund tårta med vanlig fyllning och ett slätt lock som det står Grattis Charlie på

Den ska ju ändå bara ätas och efter den tårtan så slipper du ha prestationsångest, du kan du i lugn och ro göra tårtorna hur du vill utan att folk förväntar sig att det ska vara superavancerat
  • Tania

Nä usch det skulle jag inte kunna göra... det är ju hans första födelsedagstårta!

Han är värd det bästa
    Beckah82 skrev 2008-07-07 20:06:57 följande:
    ÄH! gör en helt vanlig rund tårta med vanlig fyllning och ett slätt lock som det står Grattis Charlie på Den ska ju ändå bara ätas och efter den tårtan så slipper du ha prestationsångest, du kan du i lugn och ro göra tårtorna hur du vill utan att folk förväntar sig att det ska vara superavancerat
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-07-07 20:08:32 följande:
    Nä usch det skulle jag inte kunna göra... det är ju hans första födelsedagstårta! Han är värd det bästa
    Men... det bästa måste väl inte vara avancerat

Det bästa är att det är en supergod mammagjord tårta och rent och enkelt kan vara otroligt snyggt också

Alvin fick väldigt enkla tårtor och jag tycker inte jag var taskig mot honom för att han fick det
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2