• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82

Alvedon ger jag när han är påverkad av febern eller har ont. Båda delarna märks väldigt tydligt på denne lille man. Han är alltid glad och go annars så om han är gnällig så är det att han har ont.

Feber kollar jag med att känna på pannan. Man (iaf jag) blir rätt bra på det på 10 år. Jag använder bara tempen om det finns någon speciell anledning. Tex som sist när febern inte gick ner trots Alvedon eller om det är tokhög feber.

Victor var svårare med ont-delen för han var rätt gnällig och krävande jämt så det gick inte att avgöra om han hade ont bara på gnället innan han började kunna säga till att han hade ont alltså.

• jennsans

jo alltså A hade öi utan att gnälla i princip.. eller han gnällde lite mer än vanligt men hade också långa stunder utan gnäll.. lika nu.. detta var likadant när han var nyfödd då han hade problem med magen gnällde ingenting men man såg hur han kämpade med att få ut bajset.. så tror han är som morfar och mig.. säger typ inte ett knyst som oftast..

A är lite piggare nu.. tror dock det är pga alvedonen han fick av mig då gnället aldrig upphörde vad jag än gjorde.. o sova kan man inte göra.. nu har han underhållit sig själv en liten stund iaf. skönt..

• Lindisen81

när inez nyligen va förkyld å lite febrig va hon sjukt jobbig! sååå krävande och jag höll på att smälla av. men nu har man typ glömt det! hon är åter i gamla rutinerna med endast vila efter lunch (sååå sjukt skönt) vil lsitta på potta och är glad nästan hela tiden (men humöret svänger foooort!!!)
    Nu sover hon och vaknar nog vid 13.30 (brukar sova 2-2½ timme) så jag ska plocka lite här.
    ikväll får vi lite vänner på besök och ska grilla lax och majs med färskpotatis till det. tips på god rår/röra att ha till? Orkar inte baka så till kaffet tänkte jag bjuda på lite hembakade biscotti.

• Mjukis82

Men OJ! Vad har hänt? Inte ett endaste inlägg på hela eftermiddagen! :-O

Idag har vi varit på BVC.... 10300 gram och 77 cm var min lilla prinsessa. Hade inte växt ngt alls på längden sen sist, men ökat 500 gram eller ngt!
    Fick spruta också ju... jätteduktig var hon och reagerade inte ens!

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2008-07-09 19:54:23 följande:
    Men OJ! Vad har hänt? Inte ett endaste inlägg på hela eftermiddagen! :-OIdag har vi varit på BVC.... 10300 gram och 77 cm var min lilla prinsessa. Hade inte växt ngt alls på längden sen sist, men ökat 500 gram eller ngt! Fick spruta också ju... jätteduktig var hon och reagerade inte ens!
    Men då är hon en lååång tjej ändå ju kanske därför hon inte växt sen sist
  • Mjukis82
    Beckah82 skrev 2008-07-09 19:58:15 följande:
    Men då är hon en lååång tjej ändå ju kanske därför hon inte växt sen sist
    Ja, förmodligen! Dessutom hade hon växt 3 cm förra gången!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anns krypin

Sålt husvagen ikväll *L* känns bra men nu kan ingen sova över i den mer... nåja kul så länge det vara...

Nu äre dags å spana ny harkel nyare heter det... Den som vi köper nu sen kommer inte att stå hemma, utan i en lada under tiden man inte nyttjar den..

Så hur har eran dag varit?? jag har haft det gott me Johanna, vi har vart å åkt rushkana å haft picknick hemma Jätte skoj.. och så har jag blitt förväxlad oxå HAHAHA, där ser man...känndes bra ASG... nääää nu vet ja inte mer än att koppla av snart i sänga...ny dag imorrn å nya äventyr

• Anns krypin

samlar man nummer här ??? skrattar

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2