Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Halvblod skrev 2008-08-12 12:01:26 följande:
    H e l e n a skrev 2008-08-12 11:52:55 följande:Hehehehe IKEA!
    Kul! Tror säkert det kan vara skoj att jobba där Kanske får du lite skön rabatt också
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a

Godmorgon alla

Skoj att läsa om era förskole-/dagmammeplaner... För mig är ju allt detta första gången. Måste kolla upp om det finns ur och skur här i gbg.

• H  e  l  e  n  a
    Eskil
    86 i kläder
    22 i skor

Jag
    175 cm
    68 kilo
    39 i skor
    38 i kläder
    75B i bh-stl

Köpte 6-månkort på Friskis&Svettis igår och ska nu köra minst tre pass/vecka. Målet är att bli mer vältränad och gärna loosa 3-4 kg innan nästa graviditet. Jag har också mage b t w
  • H  e  l  e  n  a
    zandrisen skrev 2008-08-14 08:32:38 följande:
    Ingen god morgon här, Mick har feber och har vaknat till och från hela natten. Nu på morgonen hade han 38,8, och då hade han panodil supp i ändan sen 1 timme tillbaka... Värst är ju att jag jobbar, vill liksom ringa hem hela tiden och höra hur det är med honom Mick: 74-80 på överdelar, 75 på nederdelar och 22 i skor.Jag: 34-36 på kläder, 28-30 på jeans, 156 cm lång och 58 kg, 70 C eller D beroende på modell. Lindisen, så var det när jag började jobba också, från att ha vaknat vid 6.30-7.00 så började Mick ligga och tryna till 9.00-9.30!  Men det var skönt som fasen när jag hade semsester, för då sov han också länge, haha
    Uscha mig, hoppas pluttungen snart friskar på sig! Förstår att det är jobbigt när du är borta
  • H  e  l  e  n  a

Mina är också lite olika stora; tror de flesta har det så faktiskt. Vänster brukar vara lite större än höger av nån anledning (extra fettkudde för att skydda hjärtat? )

• H  e  l  e  n  a

konstiga tjejer i julitråden

• H  e  l  e  n  a
    En liten fråga:

Vad har era små på sig när de sover?! Om ni dessutom vet hur varmt det är i sovrummet vill jag gärna veta det med!

Eskil förvånar både sin pappa och mig genom att vilja sova i enbart linne/t-shirt och blöja (21 grader i rummet för det mesta). Vi vuxna sover i underkläder plus täcke. Försöker testa att lägga på honom filt/täcke men han sparkar snabbt av sig den/det. Kan förstå att han är varm då han precis lagt sig på kvällen, men framåt morgontimmarna?

Så hur är det för er andra?
  • H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-08-14 11:35:28 följande:
    Min plutt bara sover å sover. Sov halva dagen igår å hela natten inatt,men orligt då febern var så hög ( inatt).Drack iaf 4dl drikki igår å nästan en port gröt. Fick i honom 2dl drikki imorse oxå.Jag vill ha barn som alltid är friska!! doh.Ev får vi börja med skräpmedicinen igen som gör honom yr å trött igen oxå, får se vad läkarn säger i eftermiddag då han ringer. Måste prata med honom om alla Josefs mediciner, se hur vi ska bete oss osv..
    Kram! Jäklar vad du/dina barn får kämpa!
  • H  e  l  e  n  a
    rullgardinsflikkan skrev 2008-08-14 11:38:24 följande:
    Men nu flickor behöver jag ett seriös råd.Jag har ju satt Molly på en privat förskola (men med samma inriktning som kommunen) och vi var där igår och spanade lite.Då fick jag reda på att det är 30 barn varav mestadels 07:or. 5 fröknar.Väldigt små ytor både inne och ute. Så jag känner liksom att fannej jag vill inte ha henne där.Hon står på omplacering men det blir inte aktuellt förän kanske 1 oktober och då har hon bara hunnit gå två veckor på den första förskolan.Men det fanns plats på ett annat dagis som ligger åt helevete åt fel håll men det kanske är bättre där så jag ska väl åka upp och titta tänkte jag.Hur ska jag göra?Sätta henne på det andra dagiset i väntan på omplacering eller sätta henne på dagiset som bara skriker oordning och där det enligt mig är alldeles för många barn på väldigt små ytor.HJÄLP jag är askluven
    Jag hade kollat in det andra även om det ligger åt fel håll (fast det är klart det finns gränser för att det ska kunna fungera). När man inte känner att något känns bra (det andra stället) tror jag man ska lita på den känslan!
  • H  e  l  e  n  a

Tusen tack för svaren, tjejer! Finns alltså fler varmfisar i tråden

Fler?

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2