• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-18 00:12:06 följande:
    inge vidare...nu gör det typ bara ont när jag står och går. men det gör riktigt jäkla ont då....
    men inte bara ont då? Är det sammandragning samtidigt?

Det kan nog vara så där fast det är på riktigit också.
  • Beckah82

Så här skrev en på sjalbarn.se:

"Men, en fråga som någon kanske vet svaret på, om man har jättetäta värkar (3e-5e minut om inte tätare) när man rör sig men som blir färre när man sitter/ligger ner (kanske kommer var 7-10e minut om ens det då)....vad ska man tro om det?

Dom gör väldigt ont, typ vika-sig-dubbelt-och-försöka-andas-fast-det-är-svårt-ont. Ännu värre är de värkarna jag får "i vila" även om dom kommer mer sällan. Får jag en värk när jag står eller går så får jag stå stilla, klarar knappt röra mig alls och vill helst ha något att luta mig mot."

och några timmar senare hade hon en litta tös på bröstet istället för i magen

• mrsbygg

typ så har jag nu..

får inte en enda värk längre när ja sitter, men så fort ja ställer mig upp blir magen stenhård oach det gör as ont...

kvittar. nu går jag och lägger mig en sväng. nå sjukt trött och mår jätte illa...

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis BF+7
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-18 00:26:05 följande:
    typ så har jag nu..får inte en enda värk längre när ja sitter, men så fort ja ställer mig upp blir magen stenhård oach det gör as ont...kvittar. nu går jag och lägger mig en sväng. nå sjukt trött och mår jätte illa...
    Illamående...brukar komma en sväng för de flesta precis i slutet av öppningsskedet, var vaksam bara så du slipper föda hemma. Det KAN ju vara så att din förlossning helt enkelt inte är "värre" än det du upplevt ikväll...det kan ju vara så att du är öppen typ 8-9 nu och har det vanliga illamåendet man får i slutet...

Men det kan nog ändå vara en bra idé att testa att sova. Du lär nog inte kunna sova om det är på riktigt inte så ofta man föder barn i sömnen hehe.
  • Anns krypin

Undra hur det har gott mammab inatt?? Kanske en liten bebis *L* hoppas hoppas

Gomorron alla kaffet är på gång grötvatten fixad å spisen är på gång idag, för nu är ja trött på att micra maten *L*

• Donna69

Anns krypin skrev 2008-07-18 05:56:56 följande:

Undra hur det har gott mammab inatt?? Kanske en liten bebis *L* hoppas hoppasGomorron alla kaffet är på gång grötvatten fixad å spisen är på gång idag, för nu är ja trött på att micra maten *L*
    va fasen kom den inte igår för?? *muttrar*
    ni får ju F** gäster imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fniss
  • Anns krypin
    Donna69 skrev 2008-07-18 06:00:12 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-18 05:56:56 följande:
    va fasen kom den inte igår för?? *muttrar*ni får ju F** gäster imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!fniss
    Näää inte igår!! FARMOR kunde inte åka iväg!! men nu när vi inte skulle till onoff fattar ja inte varför hon måste me idag??? arg arg arg... sen skall hon me hem å träffa Johanna lite mer???????? wtf , så jävla leeee... orkar inte mer nu... så jag skall gnissla tänder hela dagen.... vill inte ha henne här snokandes å bestämmandes.. räcker nog me att hon skall bestämma hur vi skall ha spisen""""""
  • Donna69

Anns krypin skrev 2008-07-18 06:03:16 följande:

Näää inte igår!! FARMOR kunde inte åka iväg!! men nu när vi inte skulle till onoff fattar ja inte varför hon måste me idag??? arg arg arg... sen skall hon me hem å träffa Johanna lite mer???????? wtf , så jävla leeee... orkar inte mer nu... så jag skall gnissla tänder hela dagen.... vill inte ha henne här snokandes å bestämmandes.. räcker nog me att hon skall bestämma hur vi skall ha spisen""""""
    nu du ann............jag lyssnar inte mer.....

va fan säger du inte ifrån för????
    du skulle köpt spisen SJÄLV nånstans där DU vill ha den ifrån!!
    ni får gäster imorrn o jag vet hur du blir innan...

F*************************************************************N

har såååå mycket mer o tycka men stoppar ner't i halsen igen
  • Donna69

enda positiva iofs är ju att hon kan pyssla med johanna så du OCH MARRE kan göra det som behövs....
    eller hur?

• Anns krypin
    Donna69 skrev 2008-07-18 06:06:45 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-18 06:03:16 följande:
    nu du ann............jag lyssnar inte mer.....va fan säger du inte ifrån för????du skulle köpt spisen SJÄLV nånstans där DU vill ha den ifrån!!ni får gäster imorrn o jag vet hur du blir innan...F************************************************* ************Nhar såååå mycket mer o tycka men stoppar ner't i halsen igen
    Jag vet......Skall fixa det idag... vi vänta me att köpa för marcus mamma har rabatt på on off men jag ville köpa ändå... nåja Skall slå ifrån idag om jag inte får den spis JAG & guben sett ut...Är inte alltid lätt me henne för att manipulera fixar hon perfa...

Jag vet att det kommer gäster imorron....huuuu.... vill ha ALLT klart IDAG så det bara är att fixa käk te oss alla..
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2