Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

Var en annan omröstning det alltså *pekar på föregående inlägg*

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Anns krypin skrev 2008-08-23 22:27:05 följande:
    Hoppar in i rask takt för att önska er alla en godnatt sov gott å vakna torrt *L* Imorgon äre en annan dag tänk på det.... puss puss
    Godnatt!
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-24 10:05:40 följande:
    ja, jag hade henne nyss på skötbordet och skulle ta på kläder. hon var trött och bara vred sig och blev tilll slut skitarg och pekade upp på skåpet där snutte och napp brukar ligga. jag frågade om hon ville ha sin napp och snutte. Då sa hon utte, utte flera gånger tills hon fick snutten. sen la hon sig så fint i sängen med den och nappen pch somnade
    Men ååååh vad gulligt! Kyss
  • H  e  l  e  n  a

*använder ni skötbord?
    japp, men om det bara är kissblöja byts den stående ibland

*har ni börjat med potta?
    lite smått, men Eskil gillar det INTE!

*äter barnet själv?
    ja, plockmat såsom smörgåsbitar, ärtor, majs osv

*gillar ditt barn soppa =)?
    vet faktiskt inte för jag har aldrig provat! Men det gör han säkert (särskilt om han ser oss äta det får i det läget vill han alltid smaka)

*vaknar barnet på natten?
    ja, men somnar snabbt om oftast

*använder barnet napp/snutte?
    ja, napp

*barnets favoritmat?
    fiskgryta, lasagne

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    framåt

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    ja, vi har märkt att det funkar bäst då och att Eskil mår bra av rutiner

• H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-08-25 11:08:30 följande:
    Idag cyklade jag och lämna på dagis *duktig*. Har blivit väldigt förslappad under sommaren. När jag kom hem satte jag Melvin i vagnen och gick en promenad i det fina vädret i 45 min *ännu mer duktig* Stolt över mig sjäv att jag tagit mig i kragen!!
    Gött när man kommer igång igen efter en slapp-period . Säg bara till om du är sugen på att haka på gympapass på Friskis&Svettis nån gång! Det är KUL och man mår så bra Bra också att man verkligen går igenom hela kroppen plus att det både är kondition och styrka :)
  • H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-08-25 12:30:41 följande:
    Ja, det är skönt men går trögt den första tiden.Följer gärna med på ett Friskis-pass någon gångVart brukar du gå någonstans?
    Bara att säga till! Jag tränar på Västra Hamngatan.
    Beckah82 skrev 2008-08-25 14:12:20 följande:
    Victors kalas igår:beckah82.bilddagboken.se/p/dayview.html...
    Lovar att kika sen
    jelikan skrev 2008-08-25 15:51:24 följande:
    Då var första arbetsdagen avklarad. Var så skönt att jobba. Kommer få en mjukstart och det säger man inte nej till, finns nämligen inte så mycket att göra på min avdelning.Hade gott kanon på dagis idag trots att Tore vart borta en vecka.Ska ta och väcka Tore nu då han fått powernapa en stund. Han somnade redan vid 10 idag och brukar vanligtvis sova mellan 12-14.00.
    Vad härligt att både jobbet och dagis funkar så bra!
    misan84 skrev 2008-08-25 17:31:56 följande:
    kan knappt tro det är sant... Kalmar polis distrikt  har hittat vår bil Men vi har ej fått veta om den är hel eller om sakerna är kvar men dem har iallafall hittat den sååååå skönt!!! Ska lämna nyckeln till polisen imorgon så dem kan hämta den o gå igenom fingeravtryck mm. så vi får la veta mer imorgon antar jag:) det var fler stulna bilar där med så det är väl en liga då... Men det otäcka nu är att dem har nyckeln o vår adress... Lås byter vi ju men flytta...neeee... vist inte säkert dem kommer hir alls men man har ju tankarna i huvudet.. Men iallafall sååå skönt att dem hittat den. hoppas den är hel bara!!
    Åååh vilken lättnad det måste vara! Grattis!!.. eller nåt!
    ellenwesterlund skrev 2008-08-25 18:40:54 följande:
    Idag har Kristoffer gått runt fem steg själv! Han blir så glad/stolt när han gör det så han skriker nästan va glädje!
    Gud va kul!!!
  • H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-08-26 10:21:47 följande:
    Helena: vilka dagar brukar du träna?
    Brukar bli mån- ons- (kl 18-19) och lördagar (11-12)
    Mum23 skrev 2008-08-26 10:27:38 följande:
    ...och just det,den 8/9 kl. 18.00 ska jag ha Me & I- party.Den som vill och kan är mer än välkomna!!!!
    Hade gärna kommit om jag inte hade känt att det varit väldigt mycket utgifter den senaste tiden . Skulle ju vara jättekul såklart!!
  • H  e  l  e  n  a
    Jessa6 skrev 2008-08-26 12:18:26 följande:
    Grrrr....vad är det med min kropp? Jag har ff inte fått min mens och är på dag 33 nu, vill ju börja försöka nu Jag tror inte jag är gravid, har iofs inte testat men min temp är ganska så låg tycker jag...Vi har ju inte börjat än, jag trodde att jag fick förra veckan men det var nog bra spottings...
    ja, testa!
  • H  e  l  e  n  a
    tacky skrev 2008-08-26 17:11:54 följande:
    hej allihopa. länge sen jag var här nu, knappt nån minns mig orkar inte läsa 300 sidor tillbaka, men ser att det planeras bäbisar för fullt! vad häftigt. jag tänker aldrig mer bli gravid, men det hoppas jag att andra runt om mig tänker bli, så att jag får chansen att krama på små nyfödingar framöver madison har börjat på dagis och jag håller på och startar eget. sviktande självkänsla/självförtroende saboterar lite för mig, vi får se hur det går. har iallafall registrerat domännamn och webbhotell och ritat en framsida till min hemsida, så snart är det nog i rullning, hoppas jag. oj, vad mycket jag skriver. hur mår ni?!
    Tjena! Låter spännande med eget företag! Berätta gärna mer!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2