• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • zandrisen
    Beckah82 skrev 2008-07-20 13:03:38 följande:
    Jag hade RIKTIGT kul igår beckah82.bilddagboken.se/Mår förvånansvärt bra idag till skillnad från förra söndagen Skillnaden är att innan jag la mig förra lördagen drack jag inget vatten medan jag igår hällde i mig rent salt, rent socker och drack mängder med vatten. (1 liter vatten + 0,5 tsk salt + 2 msk socker= vätskeersättning men det smakar ju skit så jag käkar saltet och sockret rent och sköljer ner med vatten istället).Vaknade och mådde prima och gör fortfarande Varning för nakenchock i bilddagboken
    Hahaaha, såg kul ut
    jelikan skrev 2008-07-20 13:23:53 följande:
    God morgon brudar!Hade superkul igår när jag partajade och träffade en massa människor som jag inte sett på evigheter. Fick massa komplimanger om att jag var så fin och såg så fräsch ut och sånt är kul.Nu är sonen hemma men han sover så jag tänkte passa på att vila mig lite till för jag är allt trött. Var hemma vid 03.30 i morse.

Kul att det var lyckat!

Jag har också vart ut och svängt de olurviga, bilder (inte såfina hela tiden, haha) finns i bloggen

• H  e  l  e  n  a
    zandrisen skrev 2008-07-20 12:43:00 följande:
    Samma med Mick, han släpper och går mer och mer för varje dag I början flaxade han på armarna och illtjöt samtidigt, som att han ville uppmärksamma oss på att han faktiskt inte höll i nåt Nu ställer han sig frånsittande också, och knallar några steg, som mest har jag räknat till 12 innan han sätter sig på rumpan igen.
    Vilken sötis, kan se det framför mig, haha!

Idag har det verkligen, verkligen lossnat för min plutt. Han går nästan obehindrat nu, kan stanna upp, ändra riktning osv utan att tappa balansen. Helt otroligt duktig
    Beckah82 skrev 2008-07-20 13:03:38 följande:
    Jag hade RIKTIGT kul igår beckah82.bilddagboken.se/Mår förvånansvärt bra idag till skillnad från förra söndagen Skillnaden är att innan jag la mig förra lördagen drack jag inget vatten medan jag igår hällde i mig rent salt, rent socker och drack mängder med vatten. (1 liter vatten + 0,5 tsk salt + 2 msk socker= vätskeersättning men det smakar ju skit så jag käkar saltet och sockret rent och sköljer ner med vatten istället).Vaknade och mådde prima och gör fortfarande Varning för nakenchock i bilddagboken
    jelikan skrev 2008-07-20 13:23:53 följande:
    God morgon brudar!Hade superkul igår när jag partajade och träffade en massa människor som jag inte sett på evigheter. Fick massa komplimanger om att jag var så fin och såg så fräsch ut och sånt är kul.Nu är sonen hemma men han sover så jag tänkte passa på att vila mig lite till för jag är allt trött. Var hemma vid 03.30 i morse.
    Kul att ni haft lyckade utekvällar! Blir själv rätt sugen faktiskt. Den 7-9 aug är det Way Out West här i Gbg och då ska jag parta och se massa konserter *ser fram emot*
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • FruRundberg

Grattis till söte TOM! Min kusin fick en liten flicka igår! Är så glad för hennes skull, deras första!
    Och nu har vi bestämt datum för vårt bröllop!! Nu kan jag äntligen börja planera på riktigt!!

Sen är det fullt upp här hemma. Trapprenovering i full gång och så ska vi lägga nytt golv i köket! Så roligt!

Såg riktigt kul ut Beckah! Hade velat va mä hehe

• Lindisen81

Idag har vi haft kalas för Inez. va mysigt med lite släkt och de närmsta vännerna. Lugnt och trevligt. Fina presenter fick hon oxå! Ska lägga upp i bdb om en stund.
    Tycker Inez blir mer o mer lik Lilly My, hehe med sin toffs på huvudet.... min sötplutta, 1 år... ja imorgon fyller hon ju men vi har firat idag. och redan igår och i förrgår fick hon presenter =)

• jelikas

Nu är grillen tänd och det har gjorts egna hamburgare. Det ösregnar ute men inte stoppar det oss
    Ha en trevlig kväll!

• Anns krypin

jelikan

Hejsan

Johanna kom i vecka 31+1 ungefär 2 månader låg vi inne, ville inte åka hem me sond.. *L* ja är en fegis *S*

• jelikas

Ann

Jag hade inte heller velat åka hem med sond. Tyckte det var skit läskigt och ge Tore mat genom den.

• Vos

Bjuder på en filmsnutt av min prins som börjar lära sig var GÅvagn är ha ha

">

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • solstraalen

Hmm, lite intimt, men iaf.

Jag har haft bekymmer med "fialotta" i förmodligen 1½ månad nu minst.

Det började som att de kliade bara å inom en vecka var ja säker, svamp. Tog en behandling med svamptjossan.
    Det var bra i några dagar.
    kliandet kom tillbaka, men den här gången var de inga flytningar alls + att det kändes som att ja fick sprickor hur lätt som helst där "nere".

Tog en omgång lactal efter råd av sköterska och smörjde med massa olika krämer, intimkräm, idomin, ceridal osv osv osv.
    Blev bra i kanske 5dgr och nu sitter jag här igen.

Igår tog ja min kvällsdos med lactal igen och då trodde jag att jag skulle dö.
    Det kändes precis som om nån skar upp hela blygdläpparna på mig. Det sved värre än efter första förlossningen då jag kissade de förta dagarna.
    Jag började gråta direkt och skrek rakt ut verkligen.
    Kunde inte röra mig en mm i sängen för då brann de som tusen eldar nere, mest på blygdläpparna.
    Så här var de i 2 timmar igårkväll.
    Nu vågade jag inte ens försöka kissa i toan, fick bli duschen.

Nu till min fråga, måste jag ringa min husläkare pga detta?
    Vill inte gå till honom med dessa bekymmer nämligen, han är 60år+.
    Anses inte de här vara "akut" nog för å kunnafå tid på gynakuten?

När jag prata med dom för nåra veckor sen så sa dom att ja kunde ringa dom om de blev akut.

Fick sjukanmäla idag, kan verkligen inte jobba med min "fialotta" i de häer skicket.
    MInsta fel rörelse så bränner de till som 17 å de känns som ny spricka.

*suck*

Jag är såå trött på att ha de så här.

Samma sak har jag haft ett område kanske 5cmfrån analen som har kliat nästintill varje dag sen jag födde Josef för 13mån sedan..

Nä tar nog å ringer gynakuten å ser vad dom säger.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2