Inlägg från: jennsans |Visa alla inlägg
  • jennsans

morning :)
    här är en som totalsket i fotbollen igår ;) var barnvakt åt mina brorsbarn istället för barnvakten som skulle tiita fotboll haha

för övrigt.. nån som fått prickar efter att de fått infanrix polio hib vaccinationen??

alexander fick den i torsdags.. i förrgår hade han prickar på 2 fingrar (2 prickar) svullet o rött såg ut som ganska ilskna myggbett.. igår hade han några till bla i ansiktet i ögonhöjd men mer på sidan.. de har bleknat något nu men nya prickar finns på exempelvis benen.. har det sammankoppling med vaccinationen tro?? andra prickar?? känns inte som allergisk reaktion då de ser större ut o få än vad jag tycker det borde vara vid allergi och känns inte som värmeutslag heller då de inte är placerade på spec "värmeutsatta" ställen..
    tacksam för svar om ni har någe tips :)

• jennsans

ingen som vet nåt om prickar.. de har nu efterföljts av feber.. 38.7 här på kvällen trots alvedon ca 2 timmar tidigare..

får inte röra munnen jag heller dock har han inte varit såhär vid de tidigare 4 tänderna..
    han har inte haft någon matlust idag heller.. i morse gick gröt i som vanligt.. sen 3 flaskor välling och en halv dl gröt på kvällen.. han får ju iallafall i sig vätska..

han har för övrigt bajsat o kissat på pottan för första gången idag =) vad säger man då?? (om man säger något?) gör man något för att de ska förstå att det är bra?

• jennsans
    veronicaq skrev 2008-06-15 22:18:27 följande:
    åååh  va duktig!! o klappa händerna de gör ja när tiger gö rnåt bra:D
    ok =) ska jag tänka på =)
  • jennsans

jag pottar ju inte regelbundet utan har den framme så han vet vad detär o provsitter ibland.. igår hade jag tagit tempen på han precis o såg att han började krysta så satte ner han på pottan då.. o efter en stund kom det både bajs o lite kiss.. men tja.. sen bajsa han i blöjan senare med.. men var sååå mkt skönare när han bajsade på pottan då man inte behövde tvätta någonting knappt.. stoor skillnad..

ang alexander så har han fortfarande feber.. 39.3 hade han i morse innan alvedonen.. o med alvedon 2½ timme senare så hade han 38,1.. ringde bvc ang prickarna o hon trodde på virus eller bakterieinfektion och inte på reaktion efter sprutan då det gått några dagar sen han fick den..
    han äter välling iallafall så han får ju i sig något allt annat är kört.. kan inte se om det är några blåsor då jag inte får vara i närheten av munnen..

idag sover han mest.. får lite välling när han vaknar och annars är det dags för alvedon typ.. för en stund sen vakna han o totalt gallskrek!! hörde inte mig själv tänka ens.. skrek så han skakade typ o det bara "rann" slem ur munnen då.. annars inte slemmig eller snorig så antagligen pga gråten..
    fortsätter han så sen har han ju uppenbarligen ont någon stans.. han drack efter lite protester ändå lite mer välling o somnade igen sen.. kunde tack o lov lägga ner honom en stund sen..

sorry för långt inlägg...

• jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 16:39:07 följande:

var bvc sa att det kan ta upp till 1 vecka innan prickar dyker upp efter vaccinationen.
    då litar vi nog mer på det.. har inte så stort förtroende för vår bvc tyvärr... hon tyckte att om det vart för jobbigt då när han hade 39,3 så kunde jag ju kanske ge en alvedon.. svarade snällt att jag redan gjort det.. hon hörde dessutom i telefonen hur gnällig han var så..

han har fortfarande hög feber.. provade ipren för att se hur det skulle hjälpa dock kräktes han upp den halva ml jag hade hunnit få i han direkt o stolpillerna var restnoterade på apoteket..

men nu verkar alvedonen ha hjälpt lite för nu går han längs möblerna lite.. han orkade inte krypa 5 steg ens i morse.. än mindre ställa sig upp.. då är man ganska påverkad tror jag
  • jennsans

för övrigt.. min dag i dag har varit total katastrof..

1: alexander hängig o gnällig man kan inte göra något annat än att hålla i kokhet bebis..

2: åskan slog ner i våran gamla digitalbox (har 2 ) precis sekunder efter jag tänkt tanken på att dra ur kontakten.

3: när jag åkte till apoteket o affären så ringer jag sen hem för att kolla en sak med christian då berättar han att datastolen pajjat när han o alexander suttit i den o de ramlat i golvet.. C tror att han själv tuppat av en sväng. Alexander gråter men troligen mest av rädsla. A har både sovit och hållt igång efter fallet så troligen slog han inte i sig någonstans..

fattades bara att jag skulle krocka på hemvägen eftersom jag körde lånad bil.

vad mer kommer hända?

kan morgondagen bli bättre?

*hoppas*

• jennsans

H e l e n a skrev 2008-06-16 20:51:51 följande:

Gud vilken hemsk och jobbig dag! Morgondagen kan ju bara bli bättre tycker man!
    jag hoppas på det.. o hoppas att om den inte skulle bli det att någon kan varna mig..
    för då vill jag inte kliva upp!
  • jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 23:00:22 följande:

fy vilken dag. men e han extra hangig och inte orkar sa mycket tycker jag ni ska kolla sa han inte har orininflammation eller nat.
    han orkade saker igår kväll.. sovit lite bättre idag men nu verkar han inte vilja äta något.. fick i han 2 skedar gröt.. o vill inte ha flskan.. får testa snart igen.. han åt senast vid midnatt så inte så länge än..

igår tror jag dock han va så trött pga febern.. jag skulle då va helt slut med 39 graders feber.. dessutom när alvedonet inte tog ner den så mycket.. hade 38.7 idag så lite bättre än igår.. var dock nere på 37.9 i natt innan alvedonen då (gav då han gnällde så har troligtvis ont någonstans)

kan man få 39 graders feber av tänder?
  • jennsans
    Mammelutten skrev 2008-06-17 07:12:42 följande:
    Min sessa hade feber förra veckan, troligen pga tänder (ja, jag vet att dom säger att man INTE får feber av tänderna, men att tänderna "passar på" att komma i samband med feber) Anyway... hon hade nästan 40 grader vid några tillfällen. Å nu är bägge framtänderna i överkäken på väg att spricka igenom. Så jag tror att man kan ha det! Hoppas det snart ger med sig så sonen mår bättre!Hej förresten tjejer!
    he he o vem kan bevisa vad som kommer av vad?
    ok.. låter kanske som det är fler på väg här då för bokstavligen rinner ur munnen vilket de inte gjort vid de 4 första tänderna.. ja ja får se hur dagen utvecklar sig.. idag sover han inte bara iaf
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2