Inlägg från: jennsans |Visa alla inlägg
  • jennsans

... Född: Juli 2007 ... 2

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?
    Ja. men många kissblöjor byts stående då han inte vill ligga på skötbordet så ofta.

*har ni börjat med potta?
    har en som står i badrummet har suttit några gånger men inget rutinmässigt.

*äter barnet själv?
    ibland. har precis börjat fatta grejjen med sked. plockmat äter han själv

*gillar ditt barn soppa =)?
    aldrig provat faktikt

*vaknar barnet på natten?
    oftast inte. är vi borta i stugan eller dyl så sover vi i samma rum då vaknar han. (1 gång allt mellan 3 o 6 o somnar om till 7 kanske)

*använder barnet napp/snutte?
    Napp. bara när han sover eller i väldigt speciella fall annars. somar dock utan ibland med.

*barnets favoritmat?
    lasagne, kyckling med pasta, pannkaka

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    mot mig. har inte märkt några tendenser än till att han vill sitta åt andra hållet.

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    rutinerna ändras ju mest hela tiden. är vi hemma ser dagarna någorlunda lika ut men han är väldigt flexibel och även om han sover någon extra gång på dagen somnar han bra på kvällen.

• jennsans

får man lägga till en fråga??

nyfiken på vad ni gör med barnen på dagarna?? alltså inte mat o sovtider typ som kommit upp tidigare utan vad ni leker, pysslar o hittar på..
    lite dålig fantasi här =)

• jennsans

godmorgon! tack för alla svar på min fråga =)

om en vecka börjar jag jobba.. har lite smått panik inför detta.. (inte så lite heller för den delen)
    måste åka o köpa arbetsskor med =dyrt..
    mycket som kostar denna månad, hoppas den går ihop sig i slutändan

har dessvärre inte fått mitt chema än.. känns lite sisådär (rentutav förjävligt) jag har ett liv jag med jag är inte bara sjuksköterska..

• jennsans

sol: har fixat oss i ordning o ska ner på stan o leta arbetsskor.. så kommer inte sitta vid datorn
    kram

• jennsans
    solstraalen skrev 2008-08-25 09:10:19 följande:
    jennsans: men åh, då skulle vi ju kunna ses!Ska oxå ner på stan strax =)
    u got sms :)
  • jennsans
    pilliss skrev 2008-08-25 11:36:10 följande:
    Jag kan inte cykla o lämna på dagis. inte lönt. Dagiset ligger 20 sec promenad from att jag kommer ut från trappan Idag var vi o hälsade på på dagiset.kanska komiskt. en man som jobbar där presenterade sej. o jag frågade om han jobbat på "fölet" dagis o fritis tidigare. Det hade han.Han var min "fröken" när jag var mindre Han sa att han kände sej helt plötsligt gammal
    haha sånt är ju kul =) förstår att han kände sig gammal helt plötsligt =)
  • jennsans

haha varit på stan mellan 10 o halv 1 ungefär idag.. kom hem med 1 anteckningsbok o en penna *asg* ska kika lite kläder o skor med mamma i morgon dock =( trist o shoppa (iaf när man inga pengar har) *tycka*

• jennsans

A är lite rolig =) sprang med en ballong vilket han älskar o så tog sambon fram bultbräda vi köpte idag.. o så fort A såg det så släppte han ballongen o satte sig ner

• jennsans

Len Gbg skrev 2008-08-28 20:58:43 följande:

Aaah, nu hittade jag tråden igen efter en hel del sökande...Hur mår ni alla?!Ville bara kika in och ge KRAMAR och KÄRLEK till alla ni som skriver fina saker i min gästbok och på msn. Det värmer verkligen ska ni veta!Kram Madelene & Johannes
    stor kram!
  • jennsans

grattis annki!!

gratis hampe!

beckah: tröjan var jättefin!! men säger som vissa andra att säger jag inget så tycker jag i de allra flesta fallen att dett är fint! denna gången var ja ju dock inte här så jag hann kommentera..

• jennsans

måste också beställa massa bilder.. beställde i 11x format sist men gjorde så att jag köpte fotohörn o skriver lite till i en bok istället.. roligt men pyssligt.. kom inte så långt då jag saknade ett kort som ska framkallas denna gången =) (läs senare när pengar finns

• jennsans
    Halvblod skrev 2008-08-30 22:48:08 följande:
    Det blir ju absolut mest personligt och finast tycker jag.Tyvärr så beställde jag fel storlek till vårt Thailandsalbum-06...ett sånt där fint i trä.Men tack och lov var det fotohärn i den som jag fick sitta med en vass kniv och pilla av för att sedan klista på igen. Var ett väldans meck, men fint blev det till slut.
    jo blir ju det.. pilligt värre.. jag köpte tomt album o lösa hörn :)
  • jennsans

sista dagen hemma nu.. börjar jobba i morgon.. gör sjukt ont i mig o va utan A så mycket dock...
    *lessen i ögat*

han sover på mig just nu *mys*

• jennsans

beckah: förstår också o har vissa saker från pop men allt från hm behöver inte heller se ut som fan efter 6 mån

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2