• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Halvblod

Grattis på 1-årsdagen Inez & Elias!!!!!

• zandrisen

GRATTIS ELIAS!

copernicus skrev 2008-07-21 11:33:14 följande:
    GODMORGON! här skiner solen och det är varmt! ute så jag känner inte alls för att åka och jobba men men...Ska inte klaga har ju iaf haft nästan en vecka ledigt.Grattis alla födelsedagsbarn!
    Jag har haft 5 veckor ledigt, men klagar iaf nu när det är finväder och jag sitter här instängd på kontoret
    mrsbygg skrev 2008-07-21 12:03:23 följande:
    Vart på återbesök idag med Tom. och han var väl godkänd! hehe...han hade ´nästan inte gått ner nått alls sen han föddes..vägde 4160g vid födsel och idag vägde han prick 4kg...själv så jag gått blitt sjuk..har troligen åkt på bihålsinflamation...ska ringa doktorn nu och se om jag kan få någon tid, mår piss..
    Nejje, nu skulle du ju må bra och få mysa loss med lillgrabben Hoppas det "bara" är en förkylning som går över fort!
  • Prinsessan Zelda

mysko...

Adam är ju helt blöjfri sen i julas. det händer olyckor ibland och ibland kommer det små droppar, helt normalt. vissa dagar är bättre, vissa sämre.

Idag har han kissat på sig typ 6 gånger, alldeles nyss i soffan. han är ju medveten att han gör det, han torkar upp, byter kalsonger och så. han har inte ont eller nåt, tänkte om det kunde vara uvi eller nåt. nån som har nåt tips eller en ide??

• H  e  l  e  n  a

Resultatet från BVC:

12400 gram, 82,5 cm

Min store lille pojk!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-21 13:41:03 följande:
    mysko... Adam är ju helt blöjfri sen i julas. det händer olyckor ibland och ibland kommer det små droppar, helt normalt. vissa dagar är bättre, vissa sämre. Idag har han kissat på sig typ 6 gånger, alldeles nyss i soffan. han är ju medveten att han gör det, han torkar upp, byter kalsonger och så. han har inte ont eller nåt, tänkte om det kunde vara uvi eller nåt. nån som har nåt tips eller en ide??
    Hm... visst kan det ju vara UVI men oftast har man ju ont då, fast inte alltid. Han har ingen feber eller? Jag hade nog avvaktat nån dag till (om han inte har feber) och om det fortsatte  kontakta vården för o rådfråga.
  • Vos
    H e l e n a skrev 2008-07-21 13:59:13 följande:
    Resultatet från BVC:12400 gram, 82,5 cmMin store lille pojk!
    OMG

Är det ettårskollen?
    Jag trodde Robin var störst ju.
    Han vägde 12200g och var 79 cm.
    Härligt att det är flera som inte väger typ under tio
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-07-21 14:22:00 följande:
    OMG Är det ettårskollen?Jag trodde Robin var störst ju.Han vägde 12200g och var 79 cm.Härligt att det är flera som inte väger typ under tio
    Japp, men vi fick ändra om tiden ett antal gånger så han hann bli ett år och två veckor Tänkte förut på att jag måste fråga dig om Robin, men nu behöver jag inte det
  • H  e  l  e  n  a

Ser att det är några dagar kvar till han blir ett också

• Prinsessan Zelda
    H e l e n a skrev 2008-07-21 13:59:13 följande:
    Resultatet från BVC:12400 gram, 82,5 cmMin store lille pojk!
    stor grabb

Adam sa till mig att han hade tråkigt. tror det är därför han kisar på sig. har bara suttit inne hela dagen. så vi gick ut och nu äter han mellis. sen ska han till tippen med pappa. får se om det blir bättre då.
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-21 14:29:04 följande:
    stor grabb Adam sa till mig att han hade tråkigt. tror det är därför han kisar på sig. har bara suttit inne hela dagen. så vi gick ut och nu äter han mellis. sen ska han till tippen med pappa. får se om det blir bättre då.
    Hoppas på det! Som vuxen är det svårt att förstå hur det kan göra livet roligare att bli blöt i byxan, haha. Men det är klart, lite drama blir det ju och så får man mammas uppmärksamhet också!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2