-
såklart man fött barn vid kejsarsnitt. att föda är att få ut barnet ur livmodern oavsett hur det går till.jelikan skrev 2008-06-25 12:42:12 följande:www.familjeliv.se/Forum-3-149/m33908862.htmlVad anser ni?
-
varför då? kramVickyb skrev 2008-06-25 20:00:55 följande:*vinkar* Hej! Jag är lite off.. och kommer nog vara det ett tag till framöver.men jag kan iaf glädja mig åt att vi ska till ULLARED imorgon jag och min syster... !! Wiiiihooooooo!
-
Adam var en sån där bebis som alla sa de ville ha. Han var alltid glad och var inte det minsta blyg mot nån, inte ens i nån mindre period. Han älskade att äta, lekte för sig själv, nöjd med det mesta osv. Flera av mina kompisar "klagade" på att han inte var något jobbig alls, he he. Jag sa en gång till en kompis att nu på kvällen är han som jobbigast, när vi var där och hälsade på på kvällen, och hon svarade att vi kunde byta barn (hon hade kolikbarn). adam skrek inte ens, han bara grymtade lite när han var missnöjd, ha ha. Självklart fanns det saker och stunder som var jobbiga med honom också.
Nu när han är 3 år är han fortfarande ganska lätt men, MEN!! 3års trots är inte att leka med
Så jag blev INTE förvånad när Isabel inte ville vara för sig själv i babysittern, fick kolik, inte skulle sova på dagtid osv. Men nu så har faktiskt det mesta blivit väldigt lättsamt med henne med. Hon har en rejäl egen vilja. Hon ska leka med samma saker som Adam och får hon inte för honom skriker hon och drar och sliter i Adams kläder så han ska flytta på sig, haha. ganska kul att se på faktiskt (elaka jag). Och hon är mycket mer reserverad mot främmande än Adam. Adam kan än idag gå med vem som helst, han kan sova borta hos främmande utan oss (inte för att han får det). Isabel gillar inte när någong tar i henne som hon inte känner väl. men håller jag i henne då charmar hon alla.
-
bebisar är rätt så internationallaMissHeaven skrev 2008-06-26 10:24:06 följande:DET har jag inga planer på att göra! Men tänk OM det skulle hända Daniel något där nere, då finns det ju ingen som kan prata svenska med Caspian!
Isabel fattade det mesta och hade inga problem med att kommunicera med min amerikanska släktingar som fattar nada svenska. -
när vi flyttade adam var han 9 månader och vi bara flyttade honom från en dag till en annan. och han slutade äta på natten automatiskt då, vilket var jäkligt skönt.jennsans skrev 2008-06-26 09:19:45 följande:nån som har tips på hur man gör flytt till eget rum smidig?? han har en del saker där inne idag och leker lite där kryper ofta in dit o så.. sängen är kvar hos oss än så länge tänkte flytta in honom snart (till helgen kanske) tänkte göra en myshörna med madrass o lite kuddar då han inte somnar själv i spjälisen så vi ändå kan somna inne i rummet där.. hoppas på att han kanske kan sova lite bättre än vad han gör hos oss.. vaknar ca 2-3 gånger /natt.. jobbig o söva om allt som oftast.. försöker hålla välling så långt fram på morgonen som möjligt.. oftast blir det vid halv 4 kanske.. ligger oftast mellan oss från midnatt då han vaknar första gången för jag hinner alltid somna innan jag lägger tillbaka honom..
Isabel flyttade vi till eget rum när hon var 6 ån och lika där, vi bara flyttade.
Båda var vana att sova borta hos andra så det var inget konstigt. -
Adam har också alltid varit vääääldigt aktiv. är det fortfarande ska jag sägaHalvblod skrev 2008-06-26 18:33:46 följande:Kul att läsa om hur alla har det/har haft det med sina bebisar för det är verligen olika från barn till barn.Vi har haft en enorm tur som har fått en helt fantastisk tjej som är hur social som helst (bryr sig inte det minsta om vi lämnar henne med folk hon inte känner utan bara vinkar och typ väntar på att vi verkligen ska gå).Hon var skrikig i början men allt det där berode på att jag inte hade tillräkligt med mjölk så när jag gick emot allas jävla amningspredikan så fick vi världens mest nöjda baby (amningspredikan ändrades till svartsjuka hos alla skrikande bebisars mammor och det snackades om att vårt stackars barn säkert kommer få dåligt imunförsvar osv... psss, hon har fortfarande aldrig haft mer än en liiiten förkylning!!!).Hon är dock ENORMT akiv (mer än något barn i hennes ålder som vi har träffat) men det gör inget eftersom hon är glad och snäll 23½timme om dygnet.Det känns däremot som att vi kommer att få det jobbigt med henne om ett par år om denna aktiva tjej inte kommer att lugna sig...men nu bara njuuuuuter vi så länge det varar
-
he he. men han är jättesnäll och mysig, inte farligt jobbig förutom att han är väldigt aktiv. han rör på sig hela tiden. en period gick han inte utan han hoppade fram iställetHalvblod skrev 2008-06-26 19:17:47 följande:Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:35:04 följande:Ojdå...med andra ord är det kört för oss
t o m i tvsoffan rör han sig. dock sitter han still vid datorn. -
statistik är ju inte att lita på heller. om man räknar de som fått flaska mot de som ammats så är det säkert många fler sjukare barn bland de som flaskas. men pga av att det är sjukdom eller liknande som gjort att de just flaskas. kanske fötts för tidigt, har nåt handikapp eller sjukdom som gjort amning svårt osv osv. det drar ju ner siffrorna för den gruppen. Nu gissar jag ju bara så...
-
-
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
många frågetecken???????????????????????????????????????????????????
(är trött och flamsig, orkar inte vara seriös...)