Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Jag har bakat blåbärsmuffins idag för första gången i mitt liv. Blev faktiskt bra så jag bjöd hit min tvillingsyrra på lite kaffe och fika
    Igår bakade sambon bullar och jag fick diska och sköta Tore så nu är födelsedagsfikat fixat iaf så det är bara tårta kvar att göra men det behöver jag inte tänka på än då han inte fyller år förrens den 17 juli

• jelikas

Vi ska äta hos mina föräldrar på dagen på midsommar och sen vet vi inte vad som sker.

• jelikas

Här hemma har jag oxå skött det mesta men nu på senaste så har jag strejkat och knappt gjort något för att han skall se hu mycket jag gör.
    Efter detta har han ändrat uppfattning. Likaså är det jag som tagit hand om Tore hela tiden även efter att vi kom hem från neonatal och jag hade grymt on av snittet.
    Men efter ett allvarligt snack plus att jag satt och sa rakt ut bland folk jag inte känner hur lat min sambo är så blev det ändring på den fronten oxå

Nu är det underbart här hemma och vi delar på städning och att ta hand om Tore. Allt har blivit mycket bättre mellan oss t.o.m sexlivet

• jelikas
    jennsans skrev 2008-06-19 10:11:05 följande:
    ja idag fyller lillskrutt ett år.. helt sjukt vad tiden gått fort!! o lite hår börjar han få med hoppas matvägran börjar släppa lite nu.. fick i han 1 dl gröt o litwe yoghurt idag håll tummarna!blev spamming från min sida nu hoppas ni alla får en bra dag! ska jag försöka få =) kramisar
    Grattis!!
  • jelikas

Hoppas ni alla har en trevlig midsommar!

Här har det enbart firats med sill middag (biffar till mig och Tore) hos mina föräldrar.
    När vi kom hem så storstädade jag huset typ. Så mycket firar vi midsommar.

• jelikas
    Pusselbiten86 skrev 2008-06-21 20:20:01 följande:
    Måste bara fråga här inne lite snabbt....Nu när vi var gravida med dessa små (stora ) bebisarna... var de många som hade svidningar i tuttarna 1 vecka innan ni testade ? 
    Nepp, men därimot kände jag mig dö fet helt plötsligt och kände att inga kläder passade fast de satt som vanligt och veckan efter var det plus på stickan.

Vad hade ni andra för symtom innan ni plusade??
  • jelikas

Jag håller på och bli galen. Var inne och kollade hur det går med Tores dagisplats vi sökt. Skickade in ansökningen den 3 april och den har fortfarande inte blivit godkänd så han står i kö.
    Är ju meningen att jag skall börja jobba efter semestern så på tisdag skall jag ringa till hon som har hand om allt och fråga för jobbet behöver veta när jag kan komma tillbaka.
    Skickade in schema på Tore i slutet på april och de har inte heller blivit registerade som de skall bli så nu skickade jag in det igen fast via deras hemsida så får hoppas de funkar denna gången.

• jelikas
    ellenwesterlund skrev 2008-06-23 08:19:46 följande:
    Så pissigt less!Det bara regnar. Less på att sitta hemma, jamen ut och hitta på något då tänker väl ni; öppna förskolan är sommartängd(inte för att jag bruka vara där ofta med det händer), har inte så överdrivet många kompisar och en av dom är måttligt intresserad av att umgås utan är hellre hemma hos sig och donar och umågs med sina grannar.Alla är så upptagna på sina håll med att träffa sina mammakompisar och flänga hit och dit.Allt blir faktiskt liiite jobbigare med två och det blir dubbelt jobb med allt så man är inte så pigg att åka någonstans alla dar heller och ingen vill komma hit så då blir man ensam ...Nä nu är det slut gnällt, finns dom som har det värre (syftar på era inlägg här ovan om blödningar o mf o tråkigheter)
    Känner igen det där. vi bor lite utanför samhället och hit kommer aldrig någon typ förutom familjen. Är alltid jag som skall ta mig till alla andra.
    Ända tråkiga är att min allra bästa vän som även hon går mamma ledig inte har något körkort annars hade jag nog haft besök varje dag

Är oxå less på vädret. Vill kunna va ute och leka och ut och gå!
  • jelikas
    jennsans skrev 2008-06-23 11:05:49 följande:
    köpte ipren till A.. dock var stolpillrena restnoterade och han spydde upp de flytande.. som tur va gick det vägen ändå =)sen A var sjuk så har hans mage varit helknas.. bajsar 3-4 gånger/dag och mycket varje gång.. kladdigt men inte diarre.tips om man ska göra något?? eller är det bara så?innan bajsade han 1 gång/dag ca..
    Sempers magdroppar fick min kompis tips om efter att hennes dotter hade vart magsjuk. Hon var knas i magen efteråt oxå och ca en vecka efter att de börjat med magdropparna så var hon som vanligt igen.
  • jelikas

Idag är det 1 års fotografering som gäller. Ska bli superkul.
    Skall ta en 8 bildsserie och så ingick en förstoring på 18*24 cm. Var någon kampanj de körde nu

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2